Проєкт Постанови про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз

20 Жовтня 2020 10:17 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України, статті 89 Регламенту Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи подається на розгляд Верховної Ради України проєкт Постанови Верховної Ради України «Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз».

Доповідати проєкт Постанови на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Тимошенко Ю.В.

Народний депутат України

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту Постанови Верховної Ради України «Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз»

  1. Обґрунтування необхідності прийняття проєкту акта

Проєкт Постанови Верховної Ради України «Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз» розроблений з метою активної протидії критичній ситуації, що виникла внаслідок світової пандемії респіраторної хвороби COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, запобігання стрімкому поширенню цього інфекційного захворювання в Україні, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, мінімізації негативних наслідків епідемії в усіх сферах життя українського суспільства та захисту країни від нових глобальних біологічних загроз.

  1. Мета і завдання прийняття проєкту акта

Проєкт постанови Верховної Ради України «Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз» має на меті надання рекомендацій Президенту України щодо створення Національного штабу протидії біологічним загрозам із окресленням конкретних напрямів і задач координаційної роботи зазначеного штабу для протидії поширенню респіраторної хвороби COVID-19.

  1. Загальна характеристика та основні положення проєкту

Проєкт постанови Верховної Ради України «Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз» передбачає надання рекомендацій Президенту України щодо створення Національного штабу протидії біологічним загрозам, який має спрямувати координаційні зусилля на:

  1. Заходи щодо оперативного реагування на поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) через інформування громадян та забезпечення зворотного зв’язку введення у країні єдиного багатоканального телефонного контакту та його зв’язку з колцентрами: ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України», Національної служби здоров’я України, МОЗ України та регіональними єдиними диспетчерськими Центрами екстреної допомоги та медицини катастроф з метою інформування громадян, забезпечення зворотного зв’язку щодо проблем функціонування системи реагування, координація дій у системі та маршрутизація пацієнта при зверненні.
  2. Забезпечення ефективної безоплатної діагностики та тестування на коронавірусну хворобу (COVID-19):

У рамках Державного бюджету на 2021 рік утворити цільову бюджетну програму з метою розбудови державної регіональної мережі вірусологічних лабораторій з загальною потужністю більше 100 тис. досліджень на добу та забезпечення її функціонування необхідними матеріальними, технологічними, організаційними та людськими ресурсами.

Забезпечити формування в регіонах необхідної кількості мобільних бригад для забору у пацієнта біологічного матеріалу на місті проживання та його транспортування в лабораторію з метою забезпечення ранньої самоізоляції пацієнта з підозрою на коронавірусну хворобу (COVID-19).

Забезпечити створення лабораторних потужностей у системі медичних закладів МВС, Міноборони, Національної академії медичних наук та МОЗ України для проведення періодичного тестування медичних та інших працівників, які працюють у закладах охорони здоров’я, що надають медичну допомогу хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19), а також осіб, які здійснюють заходи, пов’язані з недопущенням поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).

  1. Забезпечення лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) в амбулаторних умовах:

Створити або відновити в регіонах систему невідкладної медичної допомоги при коронавірусній хворобі (COVID-19) — медичних бригад мінімального складу (водій + лікар загальної практики), забезпечених спеціалізованими медичним транспортом засобами індивідуального захисту, медичними виробами та протоколами лікування, у функції яких будуть входити надання амбулаторної медичної допомоги пацієнтам хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19) на місті їх проживання.

У разі необхідності залучити до роботи бригад невідкладної медичної допомоги при коронавірусній хворобі (COVID-19) медичних працівників інших спеціальностей, провівши відповідне професійне навчання та підвищення кваліфікації (у тому числі з використання онлайн курсів, тощо).

Забезпечити формування окремого економічно-обґрунтованого тарифу на надання первинної медичної допомоги пацієнтам хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19) сімейним лікарем або бригадою невідкладної медичної допомоги та включення її до Програми медичних гарантій на 2021 рік.

  1. Забезпечення лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) в умовах стаціонару:

Передбачити у Державному бюджеті України на 2021 рік окрему бюджетну програму для забезпечення в регіонах формування та повне оснащення необхідним медичним обладнанням мережі медичних закладів, що надають стаціонарну медичну допомогу інфекційним хворим з урахуванням необхідної нормативної кількості на наявне населення: стаціонарних ліжок, стаціонарних ліжок, на яких надають інтенсивну та реанімаційну медичну допомогу, резерву стаціонарних ліжок, який розгортається в період проведення протиепідемічних заходів, медичного обладнання (у тому числі апаратів ШВЛ та ЕКМО), тощо.

Розробити серію типових проєктів щодо будівництва/перепрофілювання медичних закладів у спеціалізовані госпіталі з лікування коронавірусної хвороби (COVID-19). Запровадити спрощену дозвільну процедуру щодо будівництва/реконструкції медичних закладів за типовими проєктами.

Покращити умови праці медичних працівників, що надають медичну допомогу інфекційним хворим, шляхом створення при закладах охорони здоров’я місць відпочинку та забезпечення працівників безоплатним харчуванням.

Для забезпечення сталого функціонування мережі закладів охорони здоров’я, що надають стаціонарну спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну допомогу, внести на розгляд Верховної Ради України проєкт законодавчих змін Бюджетного кодексу України з метою розширення можливості місцевих бюджетів щодо фінансування утримання та розвитку закладів охорони здоров’я та соціального забезпечення.

Передбачити у Державному бюджеті України на 2021 рік субвенцію місцевим бюджетам на забезпечення повного бюджетного утримання закладів охорони здоров’я, що надають медичну допомогу при інфекційних захворюваннях, та сталого функціонування закладів охорони здоров’я, що отримають недостатнє фінансування за Програмою медичних гарантій на 2021 рік.

Розробити методику розрахунку мінімального запасу лікарських засобів, медичних виробів, засобів індивідуального захисту, дезінфектантів ті іншого матеріально-технічного забезпечення, що створюється при закладах охорони здоров’я, що надають спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну допомогу при коронавірусній хворобі (COVID-19).

Створити в закладах охорони здоров’я державної та комунальної власності необхідний запас засобів індивідуального захисту та дезінфектантів.

Забезпечити інфекційні лікарні та інфекційні відділення лікарень двомісячним запасом лікарських засобів та медичних виробів для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19).

  1. Забезпечення сталого функціонування системи екстреної медичної допомоги.
  2. Забезпечення захисту медичних працівників:

Передбачити у Державному бюджеті України окрему бюджетну програму «Забезпечення готовності системи охорони здоров’я на реагування на спалахи коронавірусної хвороби (COVID-19) та забезпечення засобами індивідуального захисту працівників первинної ланки, закладів екстреної медичної допомоги та закладів охорони здоров’я для госпіталізації пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19)» з фінансуванням не менше ніж 600 млн грн.

Забезпечити обов’язкове державне страхування на випадок захворювання на інфекційну хворобу у разі інфікування медичного працівника — у 150-кратному розмірі прожиткового мінімуму.

  1. Забезпечення соціальної підтримки пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19):

Організувати медичну соціальну та інформаційну підтримку пацієнтів, які знаходяться в режимі самоізоляції. Створити в регіонах медичні та патронатні служби, які забезпечують життєдіяльність соціально незахищених пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19) на самоізоляції в надомних умовах.

Забезпечити можливість тривалого соціального дистанціювання та самоізоляції громадян України з груп ризику (літні люди старше 65 років, особи що мають хронічні захворювання у складній формі, тощо). Звернутися до Федерації профспілок, міністерств та відомств щодо тимчасового залучення санаторних установ з метою створення належних карантинних умов та захисту здоров’я осіб, що перебувають у скрутних життєвих обставинах і знаходяться в зоні переважного ризику інфікування коронавірусною хворобою (COVID-19).

  1. Організація кадрового забезпечення:

Передбачити у 2021 році та в подальших роках державне замовлення на підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальністю 229 «Громадське здоров’я» в кількості щонайменше 100 осіб, та спеціальністю 224 «Технології медичної діагностики і лікування» в кількості щонайменше 200 осіб щороку для кадрового забезпечення потреб системи охорони здоров’я в епідеміологах, гігієністах та фахівцях з лабораторної діагностики.

Передбачити державне замовлення на програми перепрофілювання медичних фахівців у спеціальності, що є критично необхідними для системи протиепідемічного захисту населення, вірусологічних лабораторій та забезпечення лікувального процесу пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19);

Розробити програми місцевих стимулів для залучення до роботи фахівців з протиепідемічного захисту населення та забезпечення лікувального процесу пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19).

  1. Організація відродження системи протиепідемічного захисту та розбудови мережі інфекційних лікарень:

Забезпечити повне та ефективне виконання функцій центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, в тому числі органів, що відповідають за епідемічне благополуччя населення та державний санітарно-епідеміологічний нагляд на відповідних територіях.

Забезпечити повне виконання повноважень Головним державним санітарним лікарем України та Головними державними санітарними лікарями адміністративно-територіальних одиниць України. Визначити повноваження Головного державного санітарного лікаря регіону, як головного координатора проведення протиепідемічних заходів у регіоні.

Внести на розгляд Верховної Ради України проєкт законодавчих змін щодо імплементації Глави 22 «Громадське здоров’я» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами;

Виділяти бюджетні кошти на заходи боротьби з епідеміями (створити епідеміологічний фонд) в розмірі щонайменше 500 млн грн щорічно.

Передбачити у проєкті Бюджету на 2021 та подальші роки:

окрему бюджетну програму з метою підвищення інституціональної спроможності системи протиепідемічного захисту, розбудови мережі інфекційних лікарень та лабораторних центрів;

субвенцію місцевим бюджетам на забезпечення комплектуючими та витратними матеріалами апаратів ШВЛ та іншого обладнання для реанімації та інтенсивної терапії.

  1. Стан нормативно-правової бази у зазначеній сфері правового регулювання

У зазначеній сфері правового регулювання діють: Конституція України, Бюджетний кодекс України; Закон України «Про Раду національної безпеки і оборони України»; Закон України «Про Державний бюджет України на 2020 рік».

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проєкту постанови не потребує виділення додаткових коштів з державного бюджету. За необхідності здійснити невідкладні заходи Уряд має вчинити перерозподіл коштів загального фонду Державного бюджету України на 2020 рік видатками Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.

  1. Запобігання корупції

У проєкті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

  1. Прогноз соціально-економічних наслідків прийняття проєкту

Реалізація передбачених законопроєктом положень сприятиме:

розвитку системи екстреної медичної допомоги;

забезпеченню готовності системи охорони здоров’я до реагування на спалахи коронавірусної хвороби COVID-19;

забезпеченню засобами індивідуального захисту працівників медичної галузі первинної ланки, закладів екстреної медичної допомоги та закладів охорони здоров’я для госпіталізації пацієнтів з коронавірусною хворобою;

підвищенню інституціональної спроможності системи протиепідемічного захисту, розбудови мережі інфекційних лікарень та лабораторних центрів;

здійсненню заходів по боротьбі з епідеміями;

створенню сучасної молекулярно-генетичної лабораторії, закупівля спеціального устаткування і матеріалів для Інституту молекулярної біології і генетики НАН України.

Народні депутати України

Проєкт

зареєстровано у Парламенті

19.10.2020 № 4228

П О С Т А Н О В А

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз

Враховуючи критичну ситуацію, що виникла внаслідок світової пандемії респіраторної хвороби COVID-19, з метою запобігання стрімкому поширенню цього інфекційного захворювання в Україні, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, мінімізації негативних наслідків епідемії в усіх сферах життя українського суспільства та захисту країни від нових глобальних біологічних загроз, Верховна Рада України, відповідно до частини 3 статті 49 Конституції України, ПОСТАНОВЛЯЄ:

  1. Рекомендувати Президенту України утворити Національний штаб протидії біологічним загрозам (далі — Національний штаб) та очолити його для організації оперативного реагування на поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) в Україні, підвищення спроможності національної системи охорони здоров’я, запровадження комплексної системи захисту вітчизняної економіки від наслідків пандемії, розробки та втілення ефективної безпекової стратегії України в умовах нових глобальних біологічних викликів.
  2. Національному штабу для виконання зазначеної мети здійснювати координацію діяльності всіх органів влади. Головними напрямами діяльності Національного штабу визначити реалізацію наступних завдань:

2.1. Невідкладно ввести в дію єдину всеукраїнську багатоканальну телефонну лінію — систему прямого зв’язку з державою для всіх громадян, які мають симптоми або хворіють на коронавірусну хворобу, з метою проведення безкоштовного тестування та надання невідкладної допомоги, забезпечення ранньої самоізоляції хворих з моменту виявлення перших симптомів. Основними завданнями цієї телефонної лінії є визначити прийом та опрацювання звернень громадян, які мають симптоми або хворіють на коронавірусну хворобу (COVID-19), організацію невідкладного забору біологічних матеріалів мобільними бригадами на дому у громадян, координація проведення тестів на наявність коронавірусу SARS-Cov-2 у термін до 48 годин, забезпечення безкоштовними ліками для амбулаторного лікування хворих, медичних консультацій тощо.

2.2. Забезпечити ефективну безоплатну діагностику та тестування на коронавірусну хворобу (COVID-19) шляхом:

  • Утворення та розбудови державної регіональної мережі вірусологічних лабораторій із загальною потужністю більше 100 тис. досліджень на добу, в яку мають входити регіональні високопродуктивні лабораторні комплекси та вірусологічні лабораторії при опорних лікарнях надання медичної допомоги при коронавірусній хворобі (COVID-19), а також забезпечення її функціонування необхідними матеріальними, технологічними, організаційними та людськими ресурсами. При проєктуванні лабораторій та закупівлі необхідного обладнання пріоритет має надаватися сучасним технологіям ПЛР-тестування.
  • Формування за регіональним розподілом необхідної кількості мобільних бригад для забору у пацієнтів біологічного матеріалу за місцем проживання та його транспортування в лабораторію з метою забезпечення ранньої самоізоляції пацієнта з моменту підозри захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19). Забезпечення бригад швидкої медичної допомоги всім необхідним обладнанням, витратними матеріалами, пальним та ефективними системами індивідуального захисту для працівників. Час забору біологічного матеріалу має складати не більше 4-х годин після звернення пацієнта на «гарячу» телефонну лінію.
  • Створення лабораторних потужностей у системі медичних закладів МВС, Міноборони, Національної академії медичних наук України та МОЗ для проведення періодичного тестування медичних та інших працівників, які працюють у закладах охорони здоров’я, що надають медичну допомогу хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19), а також осіб, які здійснюють заходи, пов’язані з недопущенням поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).

2.3. Створити умови для ефективного лікування хворих на коронавірусну хворобу (COVID-19) в амбулаторних умовах через відновлення на рівні місцевого самоврядування системи невідкладної медичної допомоги — медичних бригад мінімального складу (водій + лікар загальної практики), забезпечених спеціалізованими медичним автотранспортом, засобами індивідуального захисту, медичними виробами та протоколами лікування. Основним завданням цих медичних бригад є визначити надання медичної допомоги пацієнтам, які хворіють на коронавірусну хворобу (COVID-19) за місцем їх проживання. У разі дефіциту кадрів до роботи бригади можуть залучатися медичні працівники інших спеціальностей після проходження відповідного курсу перепідготовки. Реагування на виклик та відання пацієнта вдома має здійснюватися такою медичною бригадою у термін до 6 годин.

2.4. Забезпечити стале функціонування системи екстреної медичної допомоги шляхом повного фінансового забезпечення потреб та оновлення матеріально-технічної бази.

2.5. Запровадити заходи по підвищенню ефективності лікування хворих на коронавірусну хворобу (COVID-19) в умовах стаціонарів.

  • Сформувати та повністю оснастити необхідним медичним обладнанням мережі медичних закладів, що надають стаціонарну медичну допомогу інфекційним хворим, з урахуванням необхідної нормативної кількості на наявне населення: стаціонарних ліжок, стаціонарних ліжок, на яких надають інтенсивну та реанімаційну медичну допомогу, медичного обладнання (у тому числі апаратів КТ, ШВЛ, ЕКМО, та оснащення медичним киснем не менше ніж 80% ліжок для лікування коронавірусної хвороби COVID-19), тощо. Організація додаткових ліжок для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) має здійснюватися без зменшення ліжкового фонду для лікування інших захворювань.
  • Створити у закладах охорони здоров’я державної та комунальної власності тримісячного запасу засобів індивідуального захисту та дезінфектантів.
  • Забезпечити інфекційні лікарні та інфекційні відділення лікарень двомісячним запасом лікарських засобів та медичних виробів для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19).

2.6. Запровадити заходи щодо належного біологічного та соціального захисту медичних працівників, покращення умов та оплати їх праці, зокрема:

  • Забезпечити засобами індивідуального захисту працівників первинної ланки, закладів екстреної медичної допомоги та закладів охорони здоров’я для госпіталізації пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19).
  • Забезпечити обов’язкове державне страхування на випадок захворювання на інфекційну хворобу у разі інфікування медичного працівника у розмірі 15 прожиткових мінімумів для працездатної особи.
  • Покращити умови праці медичних працівників, які надають медичну допомогу інфекційним хворим, шляхом створення при закладах охорони здоров’я місць відпочинку та забезпечення працівників безоплатним харчуванням.
  • Розповсюдити норми законодавства щодо надання додаткової доплати у розмірі до 300 відсотків місячної заробітної плати на немедичних працівників бригад екстреної медичної допомоги та на всіх працівників закладів охорони здоров’я, що надають медичну допомогу при коронавірусній хворобі (COVID-19).

2.7. Організувати надання соціальної підтримки пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19), зокрема:

  • Забезпечити достатню медичну, соціальну та інформаційну підтримку хворим, які знаходяться в режимі самоізоляції. Створити в регіонах медичні та патронатні служби, які забезпечують життєдіяльність соціально незахищених хворих з коронавірусною хворобою (COVID-19) на самоізоляції у домашніх умовах.
  • Створити можливості для тривалого соціального дистанціювання та самоізоляції громадян України з груп ризику (літні люди старше 65 років, особи, що мають тяжкі хронічні захворювання тощо).

2.8. Запровадити заходи з кадрового забезпечення.

  • Передбачити у поточному та подальших роках державне замовлення на підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальністю 229 «Громадське здоров’я» в кількості щонайменше 100 осіб, та спеціальністю 224 «Технології медичної діагностики і лікування» в кількості щонайменше 200 осіб щороку для кадрового забезпечення потреб системи охорони здоров’я в епідеміологах, гігієністах та фахівцях з лабораторної діагностики.
  • Передбачити у поточному та подальших роках державне замовлення на програми перепрофілювання медичних фахівців у спеціальності, що є критично необхідними для системи протиепідемічного захисту населення, вірусологічних лабораторій та забезпечення лікувального процесу пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19).
  • Розробити програми місцевих стимулів для залучення до роботи фахівців з протиепідемічного захисту населення та забезпечення лікувального процесу пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19).

2.9. Вжити заходів для відновлення системи протиепідемічного захисту та розбудови мережі інфекційних лікарень, зокрема:

  • Забезпечити повне і ефективне виконання функцій центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, зокрема органів, що відповідають за епідемічне благополуччя населення та державний санітарно-епідеміологічний нагляд на відповідних територіях.
  • Визначити Головного державного санітарного лікаря регіону головним координатором проведення протиепідемічних заходів у регіоні.
  • Забезпечити ефективне проведення епідеміологічних розслідувань кожного випадку захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19).
  • Забезпечити комплектуючими та витратними матеріалами апарати ШВЛ та інше обладнання для реанімації та інтенсивної терапії.

2.10. Здійснити заходи по забезпеченню лікування та діагностики коронавірусної хвороби (COVID-19), зокрема:

  • Створити достатні потужності для виробництва вітчизняних ПЛР-тестів на базі Інституту молекулярної біології та генетики НАН України шляхом розгортання існуючого дослідного виробництва та наявних технологій;
  • Запровадити цільову державну програму стимулювання розробки та виробництва лікарських засобів та імунобіологічних препаратів для лікування та профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19), в тому числі шляхом формування відповідного державного замовлення або довгострокових бюджетних зобов’язань.
  1. Кабінету Міністрів України:

3.1. Протягом двотижневого терміну подати на розгляд Верховній Раді України:

– проєкт закону щодо визначення на період проведення заходів боротьби з коронавірусною хворобою обов’язкового мінімального об’єму безкоштовної соціальної реклами в електронних та друкованих ЗМІ, та порядку її розміщення;

– цільову державну програму розбудови державної регіональної мережі вірусологічних лабораторій з загальною потужністю більше 100 тис. досліджень, на добу в яку будуть входити регіональні високопродуктивні лабораторні комплекси та вірусологічні лабораторії при опорних лікарнях надання медичної допомоги при коронавірусній хворобі (COVID-19);

– проєкт змін Бюджетного кодексу України щодо розширення можливості місцевих бюджетів з фінансування утримання та розвитку закладів охорони здоров’я та соціального забезпечення;

– проєкт законодавчих змін щодо імплементації Глави 22 «Громадське здоров’я» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами.

3.2. Передбачити у проєкті Державного бюджету України на 2021 рік:

– субвенцію місцевим бюджетам на забезпечення повного бюджетного утримання закладів охорони здоров’я, що надають медичну допомогу при інфекційних захворюваннях, та сталого функціонування закладів охорони здоров’я, що отримають недостатнє фінансування за Програмою медичних гарантій на 2021 рік;

– повне фінансування потреб екстреної медичної допомоги шляхом збільшення фінансування програми «Розвиток системи екстреної медичної допомоги та модернізація і оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я» (КПКВК 2301220) сумарно на 3,7 млрд грн;

– передбачити окрему бюджетну програму «Забезпечення готовності системи охорони здоров’я на реагування на спалахи коронавірусної хвороби (COVID-19), та забезпечення засобами індивідуального захисту працівників первинної ланки, закладів екстреної медичної допомоги та закладів охорони здоров’я для госпіталізації пацієнтів з коронавірусною хворобою (COVID-19)» з сумарним фінансуванням не менше ніж 800 млн грн;

– передбачити окрему бюджетну програму фінансового забезпечення здійснення заходів боротьби з епідеміями (формування епідеміологічного фонду) в розмірі щонайменше 500 млн грн;

– передбачити бюджетні призначення на підвищення інституціональної спроможності системи протиепідемічного захисту, розбудови мережі інфекційних лікарень та лабораторних центрів в обсязі не менше 1 млрд грн;

– передбачити бюджетні призначення на здійснення загального безоплатного тестування на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

  1. Ця Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування.

Голова Верховної Ради УкраїниД. Разумков

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті