Антимонопольний комітет України (АМКУ) інформує, що проводить дослідження у сфері реклами лікарських засобів, дієтичних добавок та лікувальних процедур з метою виявлення та припинення недобросовісних практик. Відтак АМКУ 12 листопада надано 6 фармацевтичним компаніям обов’язкові для розгляду рекомендації припинити дії з поширення у рекламі лікарських засобів неповної або неточної інформації, яка може ввести споживачів в оману.
Зокрема, АМКУ застерігає учасників ринку від поширення неповної та неточної інформації щодо:
1. Якості лікарського засобу та його ціни
Наприклад, від вживання у рекламі висловів на кшталт «висока якість, помірна ціна» тощо. АМКУ наголошує, що кожен лікарський засіб, який пройшов процедуру державної реєстрації, апріорі є якісним, а опис «помірна, доступна ціна» може бути додатковим стимулом для привернення уваги споживачів та вводити їх в оману, оскільки така характеристика хоч і може бути правдивою, проте також може вводити споживачів в оману та надавати неправомірні переваги виробникам таких ліків перед їх конкурентами.
2. Лідерства лікарського засобу
Неприпустимо використовувати такі гасла, як «№ 1 у світі в категорії препаратів…», «бренд № 1 у світі серед препаратів…» тощо без належного підтвердження. Здебільшого вказані твердження суб’єктів господарювання базуються на даних минулих років, хоча поширюються у 2020 р. Окрім того, вони спираються на результати досліджень, проведених не в усіх країнах світу, а у значно меншій їх кількості.
3. Швидкого ефекту лікарського засобу
Доволі часто у рекламі звучить, що той чи інший препарат «долає швидко біль та спазм», «сприяє полегшенню болю з першого застосування», «усуває біль з першого застосування», «допомагає враз», «капсула потрійної дії… активізується за декілька секунд», «допомагає швидко очистити та відновити печінку», «швидко знищує всі типи грибка на нігтях або шкірі». Водночас в інструкціях для медичного застосування засобів найчастіше взагалі відсутня інформація про часові проміжки їх дії або ж зазначається про більш тривале лікування. Отже, така реклама також може вводити в оману споживачів.
Варто зауважити, що текст рекомендацій буде оприлюднено через 10 днів з моменту їх прийняття.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим