Пропонується звільнити від відповідальності контролюючі органи за несвоєчасне повідомлення про початок перевірки

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства 24 листопада оприлюднило для громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів Украї­ни щодо удосконалення державного нагляду (контролю)» (далі — проєкт закону).

Проєктом акта пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення в частині зняття відповідальності з посадових осіб органів державного нагляду (контролю) за проведення планових заходів державного нагляду (контролю) без своєчасного письмового повідомлення або з порушенням строків такого повідомлення, якщо необхідність та строк зазначеного повідомлення встановлені законом.

У той же час задля уникнення зловживання своїми повноваженнями з боку посадових осіб органів державного нагляду (контролю) за порушення вимог законодавства з питань здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проєктом закону пропонується збільшити суми адміністративних штрафів, а саме від 250 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (нмдг; наразі за порушення у цій сфері передбачено штраф у розмірі від 20 до 100 нмдг).

Також змінами передбачається внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: доповнення його новою ст. 283-1, яка стосуватиметься визначення особливостей провадження у справах за зверненням органів державного нагляду (контролю) до суду.

Відтак, провадження у справах за зверненням органів державного нагляду (контролю) під час здійснення ними визначених законом пов­новажень здійснюватиметься на підставі позов­ної заяви таких органів щодо:

1) вжиття заходів реагування до підприємств, установ, організацій (юридичних осіб) та фізичних осіб — підприємців, у яких під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) буде виявлено порушення у відповідній сфері державного нагляду (контролю);

2) порушення зобов’язання відповідача допустити посадових осіб органів державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю).

Позовна заява подаватиметься до суду першої інстанції в письмовій формі протягом 3 днів з дня виникнення підстав, що зумовлюватимуть звернення до суду, та повинна буде містити:

  • найменування адміністративного суду;
  • найменування, поштову адресу, а також номер засобу зв’язку заявника;
  • найменування, поштову адресу, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України або прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи — підприємця, а також номер засобу зв’язку, якщо такий відомий, щодо сторони, до якої застосовуються відповідні заходи;
  • підстави звернення з позовною заявою, обставини, що підтверджуватимуться доказами, та вимоги заявника;
  • перелік документів та інших матеріалів, що додаватимуться;
  • підпис уповноваженої особи суб’єкта владних повноважень.

Адміністративну справу суд повинен буде вирішити упродовж 3 робочих днів після відкриття провадження, а рішення суду у справах, визначених цією статтею, підлягатимуть негайному виконанню.

Окрім того, статтею передбачається право на подання особою заяви про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

Така заява подаватиметься до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), підлягатиме розгляду, рішення суддя прийматиме одноособово з повідомленням осіб, які братимуть участь у справі, протягом 3 днів з дня її отримання судом.

Неприбуття на судове засідання осіб, яким належним чином було повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджатиме розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які братимуть участь у справі, він розглядатиме заяву в порядку письмового провадження.

За результатами розгляду заяви суд постановлятиме ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягатиме оскарженню. Відмова в задоволенні заяви не перешкоджатиме повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті