Профільний Комітет рекомендує Парламенту прийняти проєкт Національного плану вакцинації проти COVID-19

16 грудня під головуванням Михайла Радуцького в режимі відеоконференції відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування (далі — Комітет). На порядок денний Комітету було винесено питання щодо проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України», проєкту закону № 4491 про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за підроблення медичної продукції та подібні злочини, що загрожують охороні здоров’я та проєкту постанови № 4500 про Національний план вакцинації населення України проти COVID-19.

ЦЕНТР ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я

Михайло Радуцький зазначив, що громадськість занепокоєна ситуацією, яка склалася нав­коло проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора Державної установи «Центр громадського здоров’я МОЗ України», а саме: конкурс проходив без залучення представників громадськості, запрошених представників донорських організацій та без висвітлення роботи конкурсної комісії в засобах масової інформації, як це передбачено законодавством.

Заступник міністра охорони здоров’я — головний державний санітарний лікар України Вік­тор Ляшко повідомив, що конкурсну комісію було створено для проведення відкритого конкурсу на вказану посаду.

Після подання необхідних документів та реєстрації їх управлінням з роботи з персоналом МОЗ було визначено дату проведення конкурсу, який відбувся 24 листопада. Основними претендентами на посаду генерального директора стали Ігор Кузін та Роман Родина. За результатами голосування членів конкурсної комісії перемогу здобув Р. Родина.

Під час розгляду даного питання народні депутати зазначили, що не були поінформовані про заміну керівника Центру громадського здоров’я та проведення конкурсу і поставили ряд запитань доповідачу щодо проведення конкурсу й обраного претендента.

У підсумку Комітет прийняв рішення рекомендувати Кабінету Міністрів України невідкладно провести перевірку дотримання вимог, встановлених порядком проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України», та у разі виявлення та підтвердження фактів порушення норм законодавства вжити заходів для їх усунення.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПІДРОБЛЕННЯ МЕДИЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ

Проєкт закону № 4491 «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за підроблення медичної продукції та подібні злочини, що загрожують охороні здоров’я» розроблений з метою захисту громадян від підробленої медичної продукції, до якої в тому числі належать і тести на COVID-19.

Наразі встановлено кримінальну відповідальність за контрабанду, виготовлення та розповсюдження лише фальсифікованих лікарських засобів. На думку М. Радуцького, використання людиною умисно підроблених, фальсифікованих медичних виробів, харчових продуктів для спеціаль­них медичних цілей, дієтичних добавок несе не менші загрози для її життя та здоров’я, проте кримінальної відповідальності за фальсифікацію цих товарів в Україні не передбачено.

Тож законопроєктом пропонується імплементувати в національне законодавство основні положення ратифікованої Україною Конвенції Ради Європи про підроблення медичної продукції та подібні злочини, що загрожують охороні здоров’я, так званої Конвенції Медікрайм, поширивши відповідальність, передбачену в Кримінальному кодексі України за злочини, пов’язані з фальсифікацією лікарських засобів, на всю медичну продукцію. Окрім того, пропонується:

  • дати визначення терміна «фальсифікована медична продукція»;
  • санкції, передбачені ч. 1 ст. 305 та ч. 1 ст. 321.1
    Кримінального кодексу України, доповнити додатковим обов’язковим покаранням, а саме: штрафом у розмірі від 5 до 10 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • дати можливість застосувати до юридичних осіб заходи кримінально-правового характеру за правопорушення, передбачені у ст.ст. 305 та 321 Кримінального кодексу України.

Заступник Секретаря Ради національної безпеки і оборони Олексій Соловйов зазначив, що даним проєктом закону значно розширюється перелік медичної продукції, відносно якої буде застосовуватися кримінальна відповідальність, тобто це не тільки ліки, але й біологічно активні добавки. Але для того, щоб внесені зміни запрацювали, необхідно імплементувати й інші пункти Конвенції Медікрайм. Це насамперед стосується внесення відповідних змін до: Закону Украї­ни «Про лікарські засоби», «Про ветеринарну медицину» та прийняття комплексного закону «Про медичні вироби», якого наразі в українському законодавстві непередбачено.

За результатами голосування Комітет підтримав проєкт закону № 4491 та запропонував Комітету з питань правоохоронної діяльності, визначеному головним з підготовки даного законопроєкту, рекомендувати Верховній Раді прийняти його в першому читанні за основу.

ВАКЦИНАЦІЯ НАСЕЛЕННЯ ПРОТИ COVID-19

Комітет також розглянув проєкт Постанови Верховної Ради України «Про Національний план вакцинації населення України проти COVID-19» № 4500. Ольга Стефанишина, народний депутат від політичної партії «Голос» та представник авторського колективу документа, поінформувала, що проєктом передбачається рекомендувати Уряду розробити й затвердити на урядовому рівні план вакцинації. Процес має координуватися на націо­нальному й обов’язково на регіональному рівнях через створення відповідних штабів.

Окрім цього, О. Стефанишина зазначила, що МОЗ уже ухвалило пріоритетні для вакцинації групи населення і це близько 20 млн осіб. Виходячи з такої великої кількості людей, проєктом постанови акцентується увага на необхідності визначення місць вакцинації та підготовки відповідного персоналу. В. Ляшко, зі свого боку, поінформував, що вже визначено координаторів на місцях, перевірено холодовий ланцюг зберігання вакцин тощо. Заступник міністра підтримав ідею проведення інформаційної кампанії з метою стимулювання вакцинації, але водночас назвав сумнівною пропозицію щодо затвердження плану розпорядженням Уряду, оскільки він має у разі потреби мобільно змінюватися.

Відтак серед пропозицій, поданих МОЗ на розгляд Комітету та підтриманих його членами, наступні:

  • до назви плану додати слово «добровільна» і викласти її в такій редакції «Національний план добровільної вакцинації населення України проти COVID-19»;
  • затвердження Національного плану передбачити на рівні наказу МОЗ, а не розпорядження Кабінету Міністрів України;
  • додати позицію про рекомендацію органам місцевого самоврядування оновити шляхом закупівлі належне обладнання для забезпечення холодового ланцюга в пунктах щеплення.

За результатами обговорення та голосування Комітет рекомендував Верховній Раді включити до порядку денного проєкт Постанови № 4500 та прийняти його за основу й у цілому з урахуванням пропозицій Комітету, підготовлених на основі рекомендацій МОЗ.

Оксана Миронюк

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті