Оприлюднено проєкт постанови Парламенту, який зобов’язує Уряд прийняти Національний план з вакцинації проти COVID-19

18 Грудня 2020 7:41 Поділитися

16 грудня в Парламенті за № 4500 зареєстровано проєкт Постанови Верховної Ради України «Про Національний план вакцинації населення України проти COVID-19». Ініціатором проєкту виступила група народних депутатів на чолі з Ольгою Стефанишиною.

Як зазначається в супровідній документації до проєкту документа, для забезпечення готовності та проведення вакцинації країни — члени Європейського Союзу, а також інші розвинені країни вже затвердили або працюють над затвердженням національних планів вакцинації населення проти COVID-19. Основною метою затвердження таких планів і стратегій є організація надзвичайно складної логістичної операції з вакцинації, забезпечення рівного та справедливого доступу населення до вакцин, а також здійснення контролю за впливом вакцинації на епідеміологічну ситуацію в країнах.

Тому проєктом пропонується зобов’язати Уряд та МОЗ України розробити та ухвалити Національний план проведення імунізації населення України від коронавірусу SARS-CoV-2 для подолання пандемії (далі — План), базуючись на даних епідеміологічного спостереження, математичного моделювання та прогнозування, а також з урахуванням рекомендацій міжнародних організацій та досвіду інших країн, що включає, серед іншого:

1) забезпечення належної ефективної та завчасної підготовки, а також управління процесом вакцинації населення України проти COVID-19, зокрема, шляхом:

  • призначення відповідальної особи, уповноваженої Урядом на здійснення координації створення та ухвалення Плану та реалізації процесу імунізації населення на національному рівні;
  • розробки регіональних планів вакцинації населення України проти COVID-19 на основі Плану на рівні кожної області, що включають визначення пріо­ритетних груп населення, які підлягають першочерговій вакцинації в кожній області, із зазначенням кількості населення в кожній групі, врегульовують логістичне забезпечення процесу вакцинації, включаючи, серед іншого, наявні та необхідні потужності для зберігання та транспортування вакцин, перелік місць для вакцинації населення області, які відповідають визначеним вимогам, і кількості медичного персоналу, необхідного для роботи у місцях вакцинації, та передбачають механізм моніторингу результатів вакцинації на обласному рівні;
  • забезпечити призначення відповідальних осіб, уповноважених на здійснення координації вакцинації населення на регіональному рівні для виконання відповідних регіональних планів вакцинації;

2) визначення пріоритетних груп населення, які підлягають першочерговій вакцинації, з огляду на такі показники, як кількість доступних доз вакцин та поширеність COVID-19 в Україні, та виходячи з необхідності забезпечення функціонування суспільства і зниження показників захворюваності й смертності від COVID-19, з урахуванням рекомендацій міжнародних організацій та особливостей потреб імунізації в Україні, а також визначення черговості вакцинації в межах пріоритетних груп з урахуванням поставок вакцин в Україну;

3) визначення єдиного графіку постачання вакцин, що здійснюватиметься як у ме­жах цент­ралізованих державних закупівель, так і шляхом отримання Україною гуманітарної допомоги, та забезпечення умов для проведення швидких та ефективних закупівель суб’єктами, уповноваженими на здійснення державних закупівель лікарських засобів;

4) забезпечення безперебійного та прозорого процесу постачання вакцин в Україну та їх дистрибуції в регіони України для проведення вакцинації населення;

5) забезпечення дотримання вимог щодо безпеки та якості вакцин проти COVID-19;

6) створення та впровадження Національного електронного реєстру вакцинації населення України проти COVID-19 (далі — Реєстр), що міститиме дані стосовно кількості вакцинованих осіб (відсоток населення Украї­ни) та впливу вакцинації на стан поширеності COVID-19 в Україні;

7) проведення загальнонаціональної широкомасштабної комунікаційної кампанії щодо необхідності вакцинації для подолання пандемії COVID-19 та проведення відповідної роз’яснювальної роботи в регіонах та інше.

Також проєктом передбачається, що Уряд та МОЗ України повинні забезпечити в 2021 р. проведення безкоштовної вакцинації населення за рахунок коштів державного бюджету України та/або інших коштів, не заборонених законом.

У разі прийняття проєкту Уряду надається 3 тиж для подання в Парламент законопроєкту щодо змін у державний бюджет на 2021 р. для проведення вакцинації населення.

Нагадаємо, даний проєкт розглядався 16 грудня на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування. Під час його обговорення члени Комітету прийняли рішення рекомендувати Парламенту включити документ до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та за результатами розгляду в першому читанні прийняти його за основу та в цілому з урахуванням пропозицій Комітету. Зокрема, пропонується вилучити з проєкту положення щодо ведення Реєстру, змінити його назву, передбачивши, що вакцинація населення здійснюється добровільно. Також пропонується, щоб, на відміну від проєкту, План затверджувався не розпорядженням Уряду, а наказом МОЗ.

Окрім цього, Комітетом пропонується передбачити в проєкті постанови положення, яким би рекомендувалося органам місцевого самоврядування оновити шляхом закупівлі та встановлення відповідного обладнання (джерел безперебійного живлення, фармацевтичних холодильників, електронних реєстраторів температури) для забезпечення «холодового ланцюга» в пунктах щеплення.

Зауважимо, 17 грудня міністр охорони здоров’я України Максим Степанов повідомив, що Міністерство наразі закінчує розробку цього Плану і 18 грудня очікується його прийняття наказом МОЗ.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті