Мораторій на перевірки під час карантину: позиція ДРС

Державна регуляторна служба України (ДРС) звертає увагу суб’єктів господарської діяльності на те, що з 10 грудня 2020 р. з набуттям чинності Законом України від 04.12.2020 р. № 1071 «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон № 1071) ліквідовано юридичну колізію, яка полягала у неузгодженості між положеннями, прийнятими одним і тим самим нормо­творчим органом.

Так, 17.03.2020 р. Парламент прийняв Закони України № 530 та № 533, положення яких одночасно встановлювали заборону на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Відповідно до пп. 4 п. 2 Розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 530 проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності заборонялося.

У той же час положеннями п. 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 533 встановлено, що тимчасово, до останнього календарного дня місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Урядом на всій території України з метою запобігання поширенню на території України COVID-19, забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, крім державного нагляду (контролю):

  • за діяльністю суб’єктів господарювання, які відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику;
  • у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;
  • у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Тобто мала місце юридична колізія норм права, яка за рекомендацією Міністерства юстиції України викладена в листі від 26.12.2008 р. № 758-0-2-08-19, вирішується шляхом застосування акта, виданого пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності.

З огляду на те, що 17.03.2020 р. набув чинності Закон № 530, а 18.03.2020 р. — Закон № 533 у частині, яка стосується заборони на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, слід було керуватися положеннями Закону № 533, який на відміну від Закону № 530 не передбачав тотальної заборони.

Саме тому законом № 1071 зазначена вище юридична колізія була усунена шляхом виключення із Закону № 530 відповідного положення про мораторій на перевірки.

Таким чином, наразі питання заборони проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності врегульовуються виключно нормами п. 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 533.

У зв’язку з цим мораторій на перевірки, встановлений законом № 533, передбачає можливість здійснення органами державного нагляду (контролю) планових заходів державного нагляду (контролю) за діяльністю суб’єктів господарювання винятково у разі віднесення їх до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Нагадаємо, раніше Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів також висловлювала свою позицію щодо мораторію на проведення перевірок суб’єктів господарювання.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті