Близько 300 млн грн бюджетних коштів на розвиток ЕМД використали неефективно — Рахункова палата

08 Лютого 2021 2:41 Поділитися

Рахункова палата України інформує, що у 6 регіонах у 2019 р. використали неефективно або з порушенням законодавства третину з 1 млрд грн бюджетних коштів на розвиток екстреної медичної допомоги (ЕМД). Такого висновку дійшла Рахункова палата за результатами аудиту ефективності використання коштів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, спрямованих на розвиток системи екстреної медичної допомоги.

На розвиток ЕМД в 6 регіонах — Вінницькій, Донецькій, Одеській, Полтавській, Тернопільській областях та м. Київ — у 2019 р. загалом використали 1 млрд грн, з них 781 млн грн — субвенція з державного бюджету, а 261 млн грн — співфінансування з місцевих бюджетів. При цьому 115 млн грн субвенції повернули до державного бюджету як невикористані. За бюджетні кошти регіони придбали 433 спеціалізовані санітарні автомобілі для центрів ЕМД, виготовлені на базі вантажних автомобілів, та 36 навчальних манекенів для центрів підготовки медиків.

Під час аудиту Рахункова палата встановила, що 252 млн грн субвенції були використані неефективно, а 86 млн грн — з порушенням законодавства, що загалом становить майже третину загальних видатків на розвиток ЕМД.

Вартість автомобілів екстреної медичної допомоги одного й того ж типу значно різнилася в регіонах (областях). Аудитом встановлено факти:

  • віднесення автомобілів ЕМД до медичних виробів і одержання, як наслідок, постачальниками податкових пільг з податку на додану вартість;
  • обмеження конкуренції;
  • незастосування покупцями штрафних санкцій щодо продавців за несвоєчасне постачання автомобілів або їх невідповідну якість. У Рахунковій палаті вважають, що в разі зміни механізму закупівлі і стимулювання участі в ній інших виробників, які є на ринку, держава могла би зекономити значні обсяги бюджетних коштів.

Вартість придбання автомобіля ЕМД типу В становить від 1,96 млн грн, а типу С — від 2,85 млн грн і вище. Водночас поставлені автомобілі типів В і С відрізняються між собою здебільшого лише двома-трьома опціями — насамперед наявністю апарату штучної вентиляції легень та іншою конструкцією приймального пристрою для нош. Проте вартість автомобіля типу С на 870–890 тис. грн, або на 45%, вища за таку автомобіля типу В, чому немає обґрунтованих пояснень.

Встановлені факти внесення недостовірних даних до видаткових накладних і актів прийому-передачі автомобілів ЕМД, в частині дати поставки автомобілів, які мають ознаки службового підроблення документів, зокрема, у Вінницькій (на 17 млн грн), Донецькій (на 76 млн грн), Полтавській (74 млн грн), Тернопільській (70 млн грн) областях. У межах аудиту Рахункова палата також виявила закупівлю манекенів-тренажерів для центрів підготовки медиків за ціною, завищеною у 3–15 разів.

Водночас Рахункова палата звертає увагу на те, що станом на липень 2020 р. Міністерство охорони здоров’я України не прийняло рішення щодо проєктної документації, обладнання, програмного забезпечення та взагалі подальшого впровадження «Системи 103». Із цієї причини уже 9 років не використовуються за призначенням матеріальні активи на 86 млн грн, придбані за кошти державного бюджету для розвитку системи ЕМД.

За матеріалами rp.gov.ua

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті