Бриф-аналіз фармринку: підсумки квітня 2021 р.

За підсумками квітня 2021 р., український роздрібний фармринок демонструє високі темпи приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року. Слід зазначити, що у квітні 2021 р. Україна ще проходила «третю хвилю» захворюваності на COVID-19. Також слід зважати на низьку базу порівняння. Драйверами зростання серед товарів «аптечного кошика» є лікарські засоби та дієтичні добавки. У сегменті дистрибуції точиться гостра конкурентна боротьба між двома найбільшими компаніями. У сфері промоції встановлюється новий баланс в структурі промоційного міксу. Фармгравці проявляють високу активність на телебаченні. У даній публікації до уваги читачів представлені ключові показники розвитку роздрібного фармринку України (території, підконтрольної українському уряду) в квітні 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1
 Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками квітня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками квітня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками квітня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками квітня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками квітня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками квітня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в розрізі категорій товарів у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2021 р.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в розрізі категорій товарів у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2021 р.
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2017–2021 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2017–2021 рр.
Рис. 7
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками квітня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками квітня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Таблиця 1 Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2019–2021 рр.
Квітень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Дієтичні добавки Косметика Ринок в цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2019 6702,9 14,6 83,0 611,6 16,8 7,6 483,4 41,1 6,0 278,3 14,5 3,4 8076,3 16,1
2020 5295,3 –21,0 79,7 664,5 8,6 10,0 420,0 –13,1 6,3 264,4 –5,0 4,0 6644,2 –17,7
2021 9285,7 75,4 81,4 806,4 21,4 7,0 980,1 133,4 8,6 339,5 28,4 3,0 11411,7 71,8
Натуральне вираження, млн упаковок
2019 88,7 –4,0 63,6 40,6 –6,0 29,1 6,3 13,6 4,5 3,8 3,3 2,8 139,4 3,7
2020 66,3 –25,2 58,8 38,1 –6,1 33,8 4,9 –22,8 4,3 3,5 –7,3 3,1 112,8 –19,1
2021 88,2 33,1 60,1 45,2 18,7 30,8 9,4 93,0 6,4 3,9 10,1 2,7 146,7 30,1
Таблиця 2 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками квітня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за квітень 2019–2020 рр.
Маркетуюча організація 2021 2020 2019
Фармак (Україна) 1 1 1
Sanofi (Франція) 2 3 5
Дарниця (Україна) 3 2 3
Teva (Ізраїль) 4 4 4
Корпорація Артеріум (Україна) 5 5 2
Acino (Швейцарія) 6 6 6
KRKA d.d. Novo Mesto (Словенія) 7 8 8
Berlin-Chemie (Німеччина) 8 7 7
Юрія-Фарм (Україна) 9 13 12
Київський вітамінний завод (Україна) 10 9 9
Таблиця 3 Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками квітня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Бренд 2021 2020 2019
КСАРЕЛТО 1 1 2
НІМЕСИЛ 2 3 4
РЕОСОРБІЛАКТ 3 26 9
ТІВОРТІН 4 35 8
НУРОФЄН 5 16 1
КАРДІОМАГНІЛ 6 28 43
СИНУПРЕТ 7 46 6
КЛЕКСАН 8 259 259
ГЕПТРАЛ 9 30 29
ФЛЕНОКС 10 167 158

ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками квітня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками квітня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Рис. 9
Динаміка EqGRP та кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» на ТБ за підсумками квітня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка EqGRP та кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» на ТБ за підсумками квітня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4 Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками квітня 2021 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у квітні 2019–2021 рр.
Дистриб’ютор 2021 2020 2019
Оптіма-Фарм (Україна) 37,9 32,5 31,1
БаДМ (Україна) 36,9 33,6 35,5
Вента (Україна) 11,1 14,1 14,3
Катерина Дмитрик
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. З лютого 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з телебаченням на всій території України).

Коментарі

Стефан 24.05.2021 5:13
В звʼязку з інфляцією, та збільшенням вартості всіх товарів та посул в Україні, пропоную переглянути "граничні показчики цінових ніш", тому що не можна вже назвати ліки, які коштують 101 гривню "високовартісними".скоріш за все "високовартісними" можуть бути ліки з вартістю від 300 грн., на рахунок низьковартісних та ліків середньої вартості за 23 гривні ліки вже не можна назвати середньою вартістю. Інтуітивно нижній сегмент близько 80 (+/- 20) грн, а середній від 100 до 300 грн. Тоді ми можемо побачити іншу картину ринку.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті