Експрес-тестування на COVID-19 разом з «Фармаско»: бути здоровим — це модно

Швидке тестування — один з важливих інструментів, який наразі широко використовується в усьому світі для боротьби з поширенням COVID-19. Україна не є винятком. Такі переваги, як швидкість, простота та доступність використання, дають змогу використовувати цей метод для масового тестування великих колективів. Так, нещодавно українська медична компанія «Фармаско», провідний постачальник швидких тестів на український ринок, стала партнером заходу «Junior Fashion Week» — дитячого тижня моди. Вперше на масовому заході в Україні було застосовано експрес-тестування гостей, учасників, організаторів, щоб забезпечити захист кожного, хто брав участь, від інфікування COVID-19. Про важливість проведення таких запобіжних заходів та особливості продукції компанії «Фармаско» редакції «Щотижневика АПТЕКА» розповів її засновник Вадим Скопиченко, лікар, кандидат медичних наук з великим досвідом роботи в практичній охороні здоров’я і медичній науці, досвідом корпоративного управління і впровадження соціальних програм в охорону здоров’я України.
— Вадиме Миколайовичу, розкажіть, будь ласка, за допомогою якого експрес-тесту проводилося тестування під час заходу «Junior Fashion Week», як швидко людина могла отримати результат та наскільки точним він є?

— Для експрес-тестування усіх охочих, хто мав відношення до «Junior Fashion Week», використовувався CITO TEST® COVID-19 Ag — це швидкий тест для виявлення антигенів коронавiрусу (SARS-CoV-2) у мазках з носоглотки. Тобто за допомогою цього тесту ми шукаємо сам вірус. Забір матеріалу виконували професійні медичні працівники діагностичного центру «Перша лабораторія Фармаско». Протестовані люди отримували результат впродовж 15 хв.

Чутливість та специфічність СIТО TEST® COVID-19 Ag були визначені у клінічних дослідженнях і становлять: чутливість — 90,4%; специфічність — 99,5%.

Варто розуміти, що «місія» швидкого антигенного тесту — виявити захворювання на самому його початку — протягом перших 7 днів з моменту появи симптомів, коли вірусне навантаження є високим і вірус активно виділяється. Такий експрес-підхід допомагає вчасно виявити людей з ранніми симптомами захворювання, тим самим попереджаючи поширення інфекції.

На сьогодні використання швидких тестів дозволено в США, ЄС, ВООЗ та рекомендовано у Стандартах медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)» МОЗ України.

— Наразі досить складно переоцінити важливість впровадження таких запобіжних заходів. Як ви вважаєте, чи пошириться в Україні практика проведення експрес- тестування під час масових заходів?

—Наш досвід роботи на «Junior Fashion Week» є дуже показовим. Експрес-тестування на заході проводилося добровільно. У результаті самостійно прийшли протестуватися менше 50% учасників.

Сьогодні люди, перш ніж збиратися у великі групи на масових заходах, повинні повною мірою враховувати небезпеку COVID-19, рівень смертності від цього захворювання, а також те, наскільки легко вірус поширюється повітряним шляхом. Пройти експрес-тестування і бути впевненим, що ти не становиш загрози для оточуючих — це свідомий вчинок. Однак кількість несвідомих осіб, схоже, поки що є досить суттєвою. Тому в питаннях проведення експрес-тестування на масових заходах, на мій погляд, необхідне впровадження суворого державного регулювання. Хочеш потрапити до зали, де зібралася купа людей, — протестуйся. З моєї точки зору, це дуже справедливо та правильно.

— Окрім швидкого антигенного тесту «Фармаско» також пропонує експрес-тест CITO TEST® COVID-19 для визначення наявності антитіл до коронавірусу. Вадиме Миколайовичу, поясніть, будь ласка, у чому доцільність цього тесту та коли його варто використовувати?

— Так, другий вид тестів на COVID-19 — це дослідження на наявність у крові антитіл до SARS-CoV-2: IgM та IgG. Експрес-тест CITO TEST® COVID-19 доцільно використовувати:

  • коли від початку появи перших симптомів вже минуло 7 днів — на цьому етапі вірусне навантаження зменшується, однак імунна відповідь організму наростає;
  • для підтвердження того, що людина вже перехворіла на COVID-19.

Наявність IgМ або комбінації IgМ + IgG свідчить про те, що організм на момент проведення дослідження перебуває у процесі боротьби з COVID-19. Це має важливе діагностичне значення, коли хворий пізно звертається за допомогою. Наявність тільки IgG свідчить про вже перенесену інфекцію COVID-19 .

Обидва тести, як СIТО TEST® COVID-19 Ag, так і CITO TEST® COVID-19 доступні в аптеках України — провести тестування можна самостійно в домашніх умовах.

Однак на фоні проведення кампанії з вакцинації проти COVID-19 також хочу вказати на переваги використання нового тесту від компанії «Фармаско» CITO TEST® COVID-19 НЕЙТРАЛІЗУЮЧІ АНТИТІЛА. Саме нейтралізуючі антитіла блокують можливість вірусу зв’язуватися з клітинами організму, таким чином нейтралізують вірус. Новий тест дозволяє якісно підтвердити наявність саме нейтралізуючих антитіл до COVID-19 після перенесеної хвороби або вакцинації. Це є доцільним для визначення часу проведення вакцинації та для контролю її ефективності.

— Компанія «Фармаско» відома на українському фармацевтичному ринку вже майже 20 років, і за час існування їй вдалося відкрити ринок швидких тестів нового покоління для нашої країни. Зважаючи на кризовий період пандемії COVID-19, які пріоритети є найбільш вагомими для «Фармаско» сьогодні?

— Впродовж усього періоду свого існування компанія «Фармаско» постійно знаходиться у пошуку новинок, актуальних для ринку України. За час пандемії COVID-19 відбувся значний сплеск наукових відкриттів, спрямованих на боротьбу з інфекційними захворюваннями. Ця тенденція, у свою чергу, сприяє появі на світовому ринку абсолютно нових варіацій діагностики цих хвороб. Для нас дуже важливо відслідковувати ці інновації, як кажуть, тримати руку на пульсі.

Одне з головних завдань у цьому напрямку — якомога швидше відкривати для населення України доступ до нових методів швидкої діагностики. Адже найголовніший пріоритет «Фармаско»   — це бути корисними для нашої країни.

Авжеж, ми є комерційною організацією і для нас важливу роль також відіграє розвиток бізнесу. Комерційний успіх дозволяє нам не зупинятися на досягнутому та продовжувати розвивати компанію та український ринок швидких тестів у цілому.

Також одним з важливих напрямків діяльності компанії є проведення просвітницької діяльності серед населення, створення та розповсюдження корисної та достовірної медичної інформації.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті