Листи АПАУ щодо проектів наказів МОЗ України

Всеукраїнська громадська організація «Аптечна професійна асоціація України» (далі — АПАУ) звернулася до голови Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів (далі — Держлікінспекція) МОЗ України стосовно проекту наказу цього ж органу «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами», а також до міністра юстиції України щодо нереєстрування проекту наказу МОЗ «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 19.07 2005 р. № 360» у разі його прийняття.

ЛИСТ

від 25.11.2010 р. № 65/1

Голові Державної інспекції
з контролю якості лікарських засобів
МОЗ України Соловйову О.С.

Шановний Олексію Станіславовичу!

Всеукраїнська громадська організація «Аптечна професійна асоціація України» висловлює Вам повагу та повідомляє наступне.

АПАУ уважно розглянула проект наказу Держлікінспекції МОЗ України «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами», яким внесено норму, що передбачає анулювання ліцензії всього підприємства у разі відпуску рецептурного лікарського засобу з аптеки, аптечного пункту без рецепта.

Хочемо зазначити, що, навіть забезпечивши виконання всіх вимог законодавства щодо фармацевтичної діяльності, жоден роботодавець не захищений від дій несумлінного працівника, який із різних причин (особиста образа, зговір із конкурентами і т.п.) може навмисне порушити порядок відпуску лікарських засобів і цим самим позбавити ліцензії все підприємство. Законодавством України не передбачено анулювання ліцензії на один структурний підрозділ, тому у таких випадках буде припинено діяльність усіх аптек даного суб’єкта господарювання. Анулювання ліцензії великих аптечних мереж, а до таких належать і обласні об’єднання «Фармація», які є власністю територіальних громад, можуть мати катастрофічні наслідки. Такі підприємства нараховують до 100 і більше аптек, тому без робочих місць одночасно може залишитися значна кількість кваліфікованих працівників. Без забезпечення лікарськими засобами можуть зостатися практично всі державні лікувально-профілактичні заклади, розташовані у даному регіоні. А це — неможливість здійснення лікувального процесу, проведення хірургічних втручань у лікарнях (без засобів для наркозу), відсутність наркотичних знеболювальних препаратів для онкологічних хворих, припинення безкоштовного відпуску аптеками лікарських засобів найбільш соціально незахищеним верствам населення і т.п.

Зважаючи на вищевикладене, АПАУ просить не вносити до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами норму, яка дозволятиме анулювати ліцензію всього підприємства внаслідок відпуску без рецепта рецептурного лікарського засобу одним працівником. На думку членів АПАУ, для упорядкування відпуску рецептурних лікарських засобів більш дієвим було б введення на законодавчому рівні суворішої відповідальності фармацевтичних працівників, оскільки кожен за свої дії повинен нести у першу чергу особисту відповідальність.

З повагою М.Ф. Пасічник, президент АПАУ

ЛИСТ
від 25.11.2010 р. № 66/1

Міністру юстиції України
Лавриновичу О.В.

Шановний Олександре Володимировичу!

Всеукраїнська громадська організація «Аптечна професійна асоціація України» засвідчує свою повагу та звертається з наступним.

Враховуючи те, що відповідно до законодавства Мін’юст здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів влади для набуття ними чинності, державній реєстрації підлягає і наказ МОЗ «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 19.07.2005 № 360», проект якого нині офіційно оприлюднено.

При цьому необхідно звернути увагу на те, що до проекту зазначеного наказу МОЗ включено норму про необхідність залишення в аптеці та зберігання протягом кварталу (не враховуючи поточного кварталу) рецептів на всі відпущені лікарські засоби.

Введення в дію такої норми відразу ж потягне низку наслідків. У першу чергу це негативно вплине на доступність лікарських засобів для населення. Фактично буде відмінено такі норми чинного наказу, як можливість по­етапного відпуску ліків хронічно хворим, виписування на одному рецептурному бланку до 3 лікарських форм та інші. Для виписування нового рецепта хворому необхідно буде повторно звернутися до лікаря, що потребуватиме витрат часу та збільшить навантаження на медичний персонал. З економічних міркувань сьогодні все частіше хворі не купують цілу упаковку, а тільки її частину, намагаючись знайти ліки за нижчою ціною, в одній аптеці купують одне найменування, а решту — в інших аптечних закладах. Таким чином, необхідність залишення рецепта в аптеці у першу чергу погіршить забезпечення ліками соціально незахищених верств населення.

Крім того, для зберігання значної кількості рецептурних бланків в аптеках не передбачені відповідне обладнання та приміщення. Упорядкування рецептів, їх облік, контроль та подальше знищення потребуватиме залучення значних людських та фінансових ресурсів, що у свою чергу вплине на ціну лікарських засобів, а у державних аптечних закладах це призведе до витрат бюджетних коштів.

Зважаючи на вищевикладене, просимо Вас, шановний Олександре Володимировичу, підтримати пропозицію АПАУ та не реєструвати проект наказу МОЗ України «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 19.07.2005 № 360» у разі його прийняття.

З повагою О.І. Гуленко, директор АПАУ

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи