МОЗ затвердило Положення про групу експертів, які залучатимуться до роботи із супроводу державних закупівель

08 Червня 2022 2:54 Поділитися

Наказом від 06.06.2022 р. № 966 Міністерство охорони здоров’я України затвердило Положення про групи експертів та фахівців, що залучаються до роботи Постійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу закупівель (далі — Положення). Окрім того, вказаним наказом затверджено:

  • Методичні рекомендації щодо підготовки, погодження та затвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі,
  • Методичні рекомендації щодо підготовки пропозицій до номенклатури медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуватимуться для забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру.

Отже, Положенням визначено, що групи експертів та фахівців, що залучаються до роботи Постійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу закупівель (далі — Група експертів) є консультативно-дорадчим органом, який утворюється з метою організаційного забезпечення роботи такої групи.

Група експертів складається з 10 осіб та до неї входять:

  • не більше 6 осіб експертів відповідного професійного спрямування (за згодою та з правом голосу);
  • 2 представники структурних підрозділів МОЗ (з правом голосу, один з яких є секретарем Групи експертів без права голосу);
  • 1 представник державного підприємства «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України» (з правом голосу);
  • 1 представник інститутів громадянського суспільства (за згодою та з правом дорадчого голосу).

Постійній робочій групі при формуванні Групи експертів у частині експертів відповідного професійного спрямування рекомендується зважати на відповідність наступним вимогам до кандидатів, зокрема:

  • вища освіта (спеціаліст, магістр) або вища освіта другого (магістерського) рівня в галузі знань 22 «Охорона здоров’я» та наявність спеціальності, що відповідає напряму роботи Групи експертів, та стаж роботи за фахом не менше 3 років або вища освіта (спеціаліст, магістр), стаж роботи за фахом, що відповідає напряму роботи Групи експертів не менше 3 років та виконання посадових обов’язків, безпосередньо пов’язаних з напрямом роботи Групи експертів;
  • досвід здійснення оцінки порівняльної ефективності (результативності), безпеки та економічної доцільності застосування лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, який може бути підтверджено, зокрема, попереднім досвідом участі в закупівлях лікарських засобів, медичних виробів, допоміжних засобів до них та/або проходженням відповідного навчання тощо (вказані вимоги зазначаються в резюме).

Стосовно завдань, покладених на Групу експертів, то вони включають:

  • опрацювання медико-технічних вимог до товарів, що є предметом закупівлі, які надаються державним підприємством «Медичні закупівлі України» (ДП «МЗУ») у термін, що не перевищує 7 календарних днів. За необхідності Група експертів подає зауваження/пропозиції до медико-технічних вимог із відповідними обґрунтуваннями;
  • надання МОЗ необхідних медико-технічних уточнень до позицій, що закуповуватимуться для забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплекс­них заходів програмного характеру та які не потребують внесення змін до Номенклатури та інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики товарів;
  • розгляд інших питань, що виникають у процесі проведення закупівель, у тому числі закупівель, які здійснюються із залученням спеціалізованих організацій та ДП «МЗУ».

Формою роботи Групи експертів є засідання. Однак засідання можуть проводитися, зокрема, без скликання членів Групи експертів, шляхом листування за допомогою засобів електронного зв’язку. У такому разі секретарем також ведеться та оформлюється відповідний протокол засідання.

У Методичних рекомендаціях щодо підготовки, погодження та затвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначається, що інформація для закупівлі ліків, медичних виробів та допоміжних засобів до них має містити:

1) необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі;

2) опис предмета закупівлі, за формою, затвердженою вказаними методичним рекомендаціями;

3) технічну специфікацію (у разі потреби — опис предмета закупівлі), в якій наведено:

  • детальний опис ліків, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики;
  • вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники;
  • посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, що закуповуються, передбачені наявними міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.

Також рекомендується, щоб опис предмета закупівлі наводився з такими пунктами:

1) для лікарських засобів:

  • міжнародна непатентована назва;
  • форма випуску;
  • дозування;
  • орієнтовна ціна за одиницю в гривні;
  • річний обсяг 100% потреби за винятком наявних залишків та очікуваних доставок;
  • кількість замовлення (одиниць);
  • вартість у гривні;
  • обґрунтування;

2) для медичних виробів та допоміжних засобів до них:

  • назва предмета закупівлі;
  • одиниця виміру;
  • орієнтовна ціна за одиницю в гривні;
  • річний обсяг 100% потреби за винятком наявних залишків та очікуваних доставок;
  • кількість замовлення (одиниць);
  • вартість у гривні;
  • обґрунтування.

Окрім того, технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо відповідне посилання є необхідним, воно має бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».

Методичні рекомендації щодо підготовки пропозицій до номенклатури медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуватимуться для забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру (далі — Номенклатура), також застосовуються і до закупівель, які здійснюються із залученням спеціалізованих організацій та ДП «МЗУ».

Вони не поширюються на:

  • закупівлю медичних виробів та допоміжних засобів до них для проведення лабораторних досліджень (тестувань на COVID-19) методом полімеразної ланцюгової реакції відповідно до розпорядження КМУ від 05.10.2020 р. № 1207-р;
  • закупівлю високовартісного медичного обладнання для опорних закладів охорони здоров’я в госпітальних округах, закладів охорони здоров’я, що забезпечують надання інтенсивного лікування, закладів охорони здоров’я Державного управління справами та спеціалізованих закладів охорони здоров’я, що надають онкологічну медичну допомогу, а також лабораторного обладнання для забезпечення оснащення центрів неонатального скринінгу.

Пропозиції до Номенклатури, що надходять до МОЗ, мають містити детальне обґрунтування, зокрема, з наступною інформацією:

  • дані про заявника (найменування/прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) заявника; місцезнаходження/місце проживання; номер телефону/факсу; е-mail);
  • вид медичного виробу, який пропонується включити до Номенклатури;
  • класифікацію медичного виробу та клас ризику (якщо застосовно);
  • дані про доступність на ринку (українському, міжнародному) альтернативних медичних виробів;
  • очікувана кількість пацієнтів, що потребують застосування медичного виробу тощо.

Пропозиції до Номенклатури не мають містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті