Профільний комітет підтримав скасування принципу територіальності під час електронної торгівлі ліками

13 Червня 2022 3:51 Поділитися
13 червня під головуванням Михайла Радуцького відбулося чергове засідання Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування (далі — Комітет). Під час засідання було переглянуто рішення Комітету від 26.11.2021 р., винесене за результатами обговорення проєкту Закону України № 5547 «Про лікарські засоби» (друге читання), а також розглянуто текст законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення надання медичної допомоги» (реєстр. № 6306), який підготовлено до другого читання.

ЗАКОНОПРОЄКТ «ПРО ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ»

Під час повторного розгляду законопроєкту № 5547 Комітетом, зокрема, внесено правки, які стосуються початку терміну застосування його положень. Якщо раніше передбачалося, що його основні положення вводяться в дію через 12 міс після його опублікування, то наразі парламентарі збільшили цей строк до 24 міс.

Також депутати скасували принцип територіальності під час здійснення електронно-роздрібної торгівлі лікарськими засобами. Тобто якщо в листопаді члени Комітету проголосували за те, щоб доставка ліків під час дистанційної торгівлі здійснювалася лише в межах однієї області, то наразі це положення скасовано, і ліки можна буде замовляти та отримувати з сусідніх областей.

Під час обговорення даної зміни перший заступник міністра охорони здоров’я України Олександр Комаріда зауважив, що МОЗ завжди виступало проти встановлення даного принципу, оскільки ним обмежується право громадян в доступності до лікарських засобів.

Михайло Радуцький додав, що він обговорив виключення із законопроєкту положення про принцип територіальності із Юрієм Заславським, членом Комітету, за поданням якого в законопроєкті і передбачався цей принцип. За словами голови Комітету, Ю. Заславський теж підтримав скасування цього положення.

Крім того, у законопроєкт № 5547 внесено уточнення у визначення референтного лікарського засобу, згідно з яким це лікарський засіб, зареєстрований в Україні за повним реєстраційним досьє або, за відсутності державної реєстрації в Україні, за повним реєстраційним досьє компетентним органом Європейського Союзу та/або держави — члена Європейського Союзу, з яким має порівнюватися генеричний лікарський засіб з метою державної реєстрації, за умови підтвердження біоеквівалентності.

Уточнено, що вивезення (експорт) лікарських засобів з України здійснюється не лише згідно із законодавством України, а й на підставі міжнародно-правових договорів, ратифікованих Верховною Радою України.

Передбачено також 5-річний перехідний період для власників реєстраційних посвідчень, протягом якого з дня набрання чинності цим законом вони мають привести реєстраційні матеріали на власні лікарські засоби, маркування, пакування у відповідність з положеннями даного закону.

Після завершення обговорення Комітет прийняв рішення рекомендувати Парламенту прийняти у другому читанні та в цілому як закон запропоновану Комітетом остаточну редакцію законопроєкту № 5547.

УДОСКОНАЛЕННЯ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ

Законопроєктом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення надання медичної допомоги» (реєстр. № 6306) передбачено:

  • усунення розбіжностей та неузгодженостей у законодавстві щодо реалізації Програми медичних гарантій (ПМГ);
  • встановлення можливості обробки персональних даних з метою моніторингу виконання договорів про медичну допомогу;
  • вимогу до заявника (лікарні) відповідати вимогам закупівлі та специфікації під час укладання договору з Національною службою здоров’я України (НСЗУ) в рамках ПМГ та їх контактування з урахуванням потреб у наданні медичної допомоги в ме­жах госпітального округу;
  • об’єднання понять вторинної та третинної медичної допомоги;
  • деталізацію процедури надання платних послуг державними та комунальними закладами охорони здоров’я і т.д.

Під час обговорення законопроєкту Олексій Яременко, заступник міністра охорони здоров’я України з питань європейської інтеграції, зауважив, що актуальність прийняття цього проєкту підвищилася з початком повномасштабної агресії рф проти України. Адже в проєкті документа серед іншого визначалося, що Уряд встановлюватиме мінімальну оплату праці медичних працівників, також буде врегульовано модель госпітальних округів.

МОЗ пропонує допов­нити цей законопроєкт положенням щодо запровадження засад з реімбурсації лікарських засобів і допоміжних засобів з 1 липня 2023 р. замість 1 січня 2024 р., як це передбачалося раніше.

Крім того, в законопроєкт додано положення щодо створення тимчасової адміністрації в закладах охорони здоров’я державної та комунальної власності в період надзвичайного, воєнного стану та надзвичайної ситуації. Рішення про створення тимчасової адміністрації прийматиметься Урядом і реалізовуватиметься МОЗ. На думку спікера, запровадження таких адміністрацій необхідне в кризових ситуа­ціях, оскільки це покращує координацію роботи на центральному рівні.

Якщо раніше згідно з текстом законопроєкту медичну допомогу не могли надавати державні установи наукового напрямку, то наразі редакцією документа дозволяється забезпечувати спеціалізовану допомогу лікувально-діагностичним підрозділам наукових установ медичного спрямування, клінічним базам закладів освіти у сфері охорони здоров’я, університетським клінікам.

Після завершення обговорення прийнято рішення врахувати 20 поправок до тексту законопроєкту, частково — 4 поправки і відхилити 19 поправок, а також рекомендувати Парламенту прийняти запропоновану Комітетом редакцію законопроєкту № 6306 в другому читанні та в цілому як закон.

Євген Прохоренко

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті