Столичний департамент охорони здоров’я закликав громадян не сплачувати за медичні послуги, які мають надаватися безкоштовно

12 Квітня 2023 12:07 Поділитися

Валентина Гінзбург, директорка Департаменту охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації (далі — Департамент) закликала пацієнтів не сплачувати лікарям за медичну послугу та лікарські засоби, які мають надаватися безкоштовно. Адже ці послуги та товари покриваються державою за Програмою медичних гарантій або надаються в рамках міських цільових програм. Тому пацієнт має отримувати весь обсяг гарантованої медичної допомоги на безоплатній основі.

Вона розповіла, що значна частка звернень, які надходять до Департаменту, стосуються не якості надання медичної допомоги, а містять саме прохання роз’яснити, чому доводиться сплачувати за лікування, таблетки, уколи, діагностичні послуги тощо.

«Попри те, що ми реагуємо на кожну скаргу, на жаль, вони продовжують надходити. Вочевидь, неможливо проконтролювати дії кожного медика. Як неможливо і гарантувати, що навіть найжорсткіший контроль та покарання за порушення гарантуватимуть відсутність прикрих випадків у майбутньому. Тим більше, що далеко не всі пацієнти мають час та бажання відстоювати свої права, і не повідомляють про неправомірні дії медиків. Проте я переконана, що пацієнт не повинен сплачувати за себе вдруге, адже лікарня в будь-якому разі отримує кошти від Національної служби здоров’я (НСЗУ)», — повідомила В. Гінзбург.

Посадовиця наголосила: якщо людині, яка потрапила на лікарняне ліжко, не до боротьби за свої гроші, то повідомити про вимагання можна після одужання, або домогтися дотримання прав пацієнта можуть близькі. До того ж багато порушень, про які йдеться наразі, фіксуються не у стаціонарах, а саме в консультативно-діагностичних центрах.

«Важливо розуміти, що за направленням, виписаним терапевтом, сімейним лікарем або вузьким спеціалістом, можна на безоплатній основі здати аналізи, зробити магнітно-резонансну томографію, комп’ютерну томографію, ультразвукове дослідження, мамографію, денситометрію та низку інших обстежень у консультативно-діагностичному центрі та будь-якому іншому муніципальному медичному закладі, що має договір з НСЗУ на надання необхідної послуги. Така сама ситуація з операціями. А коли йдеться, наприклад, про ендопротезування, заміну кришталика, кохлеарну імплантацію, то безкоштовними є і витратні матеріали, адже вони закуповуються за рахунок бюджету Києва. При цьому заклади мають оприлюднювати перелік послуг, що входять до Програми медичних гарантій і до міських цільових програм «Здоров’я киян», «Громадське здоров’я» на своїх сайтах та інформаційних стендах», — пояснила В. Гінзбург.

У разі якщо в закладі охорони здоров’я відмовляють у безкоштовних обстеженнях, лікуванні або операції, необхідно звернутися за роз’ясненням до керівника.

Якщо ж керівник не надав відповідей або не вирішив питання, то слід звертатися до контакт-центру НСЗУ за безоплатним номером: 16-77 або подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ та додатково на гарячу лінію Департаменту охорони здоров’я: 278-41-91.

«Ваша відмова потурати неправомірному зароблянню в лікарнях стане дуже вагомим внеском у боротьбу з подібними зловживаннями!» — наголосила В. Гінзбург.

За матеріалами kyivcity.gov.ua

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті