У лікарні сказали купувати ліки, які мають бути безкоштовними? Подаємо звернення в НСЗУ

10 Травня 2023 4:31 Поділитися

Якщо у медичному закладі, який має укладений договір з Національною службою здоров’я України (НСЗУ), у пацієнта вимагали купувати ліки, які є в Національному переліку основних лікарських засобів, або оплачувати послуги, які покриває Програма медичних гарантій, це — порушення. На цьому наголошують в НСЗУ і наводять алгоритм дій пацієнта у випадку, якщо такий інцидент трапився з ним.

«У такому разі подати звернення до НСЗУ може сам пацієнт або його уповноважена особа. Якщо звернення подає уповноважена особа, потрібно надати документ, який підтверджує право подавати звернення від імені пацієнта. Такою є вимога Закону України «Про звернення громадян», яким керується НСЗУ при розгляді звернень», — повідомили у службі.

Документами, що підтверджують повноваження представника, можуть бути, наприклад, довіреність фізичної або юридичної особи, свідоцтво про народження дитини або рішення про призначення опікуном. Довіреність фізичної особи має бути посвідчена нотаріально.

Тож, якщо пацієнт подає звернення не особисто, зі змісту скарги має бути можливо встановити правомірність іншої особи діяти від імені пацієнта.

Рекомендації щодо подачі звернення:

  1. Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (у форматі день, місяць, рік народження) і дату події, яка сталася з пацієнтом.
  2. Правильно вкажіть назву лікарні. Якщо маєте змогу, додайте код Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) — його легко знайти в інтернеті.
  3. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали.
  4. Детально опишіть ситуацію: які саме ліки у вас вимагають докупити. За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелося витратити або яку з вас вимагали. За можливості додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося придбати за власний кошт.
  5. Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер телефону, електронну адресу.
  6. Якщо залишилися питання щодо оформлення звернення зі скаргою, подзвоніть у контакт-центр НСЗУ за номером 16-77.

Для того щоб скарга мала позитивний результат, важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт порушення.

Подати звернення до НСЗУ можна через електронну форму на сайті surl.li/cfabt або за безкоштовним номером 16-77.

«Звертаємо увагу, що НСЗУ, відповідно до покладених на неї завдань, не є органом, що проводить розслідування. Відтак якщо надавач медичних послуг заперечує факт порушення прав пацієнтів у межах Програми медичних гарантій, НСЗУ, у разі наявності достатніх підстав, має право передати матеріали справи до Національної поліції», — наголосили в НСЗУ.

За матеріалами www.facebook.com/nszu.ukr

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті