Бриф-аналіз фармринку: підсумки квітня 2023 р.

У квітні 2023 р. роздрібний ринок лікарських засобів демонструє значне зростання. У грошовому вираженні темпи зростання становлять 68%, а у натуральному — 31%. Це пов’язано з низьким базисом порівняння, адже у 2022 р. у цей період на ринку відмічено значний спад внаслідок масової міграції населення, тимчасової окупації територій та більш широкої лінії фронту, ніж у квітні цього року. Також у квітні 2023 р. фіксується значне збільшення обсягів продажу протизастудних засобів та засобів для лікування порожнини носа. У цій публікації до уваги читачів пропонуються ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у квітні 2023 р. При підготовці матеріалу використано дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками квітня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками квітня 2023 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками квітня 2023 р. із зазначенням темпів зростання порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2023 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2022–2023 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2022–2023 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками квітня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2021–2023 рр.
Квітень,рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2021 9282,6 75,3 81,3 984,4 133,7 8,6 806,7 21,4 7,1 339,7 24,7 3,0 11 413,3 71,6
2022 6340,6 –31,7 83,4 531,6 –46,0 7,0 453,8 –43,7 6,0 277,3 –18,4 3,6 7603,3 –33,4
2023 10 109,7 59,4 79,3 1314,0 147,2 10,3 814,4 79,5 6,4 507,4 83,0 4,0 12 745,7 67,6
Натуральне вираження, млн упаковок
2021 88,2 33,0 60,1 9,4 93,5 6,4 45,2 18,7 30,8 3,9 5,1 2,7 146,7 29,9
2022 54,0 –38,8 69,2 3,8 –59,6 4,9 17,8 –60,6 22,8 2,4 –37,3 3,1 78,0 –46,8
2023 68,1 26,1 66,5 8,0 111,4 7,8 22,7 27,6 22,2 3,6 48,2 3,5 102,4 31,3

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками квітня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Маркетуюча організація 2022 2023
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 3 2
Acino (Швейцарія) 2 3
Teva (Ізраїль) 4 4
Київський вітамінний завод (Україна) 9 5
Корпорація «Артеріум» (Україна) 7 6
KRKA (Словенія) 5 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 6 8
Дельта Медікел (Україна) 16 9
Sanofi (Франція) 8 10
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками квітня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Бренд 2022 2023
КСАРЕЛТО 1 1
НУРОФЄН 16 2
НІМЕСИЛ 2 3
ТРИПЛІКСАМ 4 4
СПАЗМАЛГОН 5 5
ЦИТРАМОН 3 6
НАЛБУФІН 18 7
ДЕТРАЛЕКС 7 8
СИНУПРЕТ 72 9
АФФІДА 122 10

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками квітня 2023 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у квітні 2021–2023 рр.
Дистриб’ютор 2023 2022 2021
Оптіма-Фарм (Київ) 42,6 40,5 37,9
БаДМ (Дніпро) 40,0 40,2 36,9
Вента (Дніпро) 4,2 8,2 11,1
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті