Бриф-аналіз фармринку: підсумки вересня 2023 р.

З настанням осені ринок поступово входить у сезон застудних захворювань. У вересні 2023 р. обсяги аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у гривневому вираженні зросли на 31% порівняно із показниками вересня 2022 р. В упаковках темпи зростання становлять 12%. У доларовому вираженні темпи зростання ідентичні гривневим показникам, адже з липня 2022 до жовтня 2023 р. офіційний курс гривні до долара США залишався фіксованим. Збільшення обсягів продажу фіксується для всіх АТС-класів лікарських засобів. Сегмент дієтичних добавок продовжує активно розширюватися, демонструючи показники зростання значно вищі за ринкові. У вересні 2023 р. частка дієтичних добавок у загальній структурі фармринку сягнула 10,6% у гривневому вираженні. У цій публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у вересні 2023 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» за підсумками вересня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно із вереснем попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками вересня 2023 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками вересня 2023 р. із зазначенням темпів зростання порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) за підсумками вересня 2023 р.
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2022–2023 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2022–2023 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками вересня 2022–2023 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2021–2023 рр.
Вересень, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2021 9680,9 19,5 81,0 999,4 55,9 8,4 889,5 15,5 7,4 376,5 27,8 3,2 11 946,3 21,9
2022 8822,9 –8,9 81,2 963,8 –3,6 8,9 716,3 –19,5 6,6 363,1 –3,5 3,3 10 866,1 –9,0
2023 11 247,5 27,5 79,2 1501,1 55,7 10,6 916,8 28,0 6,4 537,1 47,9 3,8 14 202,5 30,7
Натуральне вираження, млн упаковок
2021 94,5 5,3 62,0 9,6 34,3 6,3 44,0 –4,6 28,9 4,3 16,5 2,8 152,3 3,9
2022 66,2 –29,9 68,1 6,4 –32,9 6,6 21,6 –50,9 22,2 3,0 –30,1 3,1 97,2 –36,2
2023 71,8 8,5 66,2 9,1 42,1 8,4 23,6 9,5 21,8 3,9 29,1 3,6 108,5 11,6

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками вересня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у вересні 2022 р.
Маркетуюча організація 2022 2023
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 2 2
Teva (Ізраїль) 3 3
Київський вітамінний завод (Україна) 5 4
Корпорація «Артеріум» (Україна) 7 5
Acino (Швейцарія) 4 6
Berlin-Chemie (Німеччина) 6 7
KRKA (Словенія) 8 8
Sanofi (Франція) 9 9
Дельта Медікел (Україна) 10 10
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками вересня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у вересні 2022 р.
Бренд 2022 2023
НУРОФЄН 2 1
НІМЕСИЛ 1 2
КСАРЕЛТО 3 3
СПАЗМАЛГОН 5 4
НАЛБУФІН 20 5
ЦИТРАМОН 6 6
ДЕТРАЛЕКС 8 7
СИНУПРЕТ 16 8
ЕВКАЗОЛІН 11 9
ТРИПЛІКСАМ 13 10

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками вересня 2023 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у вересні 2021–2023 рр.
Дистриб’ютор 2023 2022 2021
Оптіма-Фарм (Київ) 42,9 42,0 38,6
БаДМ (Дніпро) 42,6 37,5 39,5
Вента.ЛТД (Дніпро) 2,9 6,2 7,8
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті