Електронна система забезпечення БПР працівників сфери охорони здоров’я: МОЗ розроблено проєкт Порядку

Міністерство охорони здоров’я України 3 листопада оприлюднило для громадського обговорення проєкт наказу відомства «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи забезпечення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я» (далі — проєкт наказу). Він розроблений відповідно до Положення про систему безперервного професійного розвитку (БПР) працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою КМУ від 14.07.2021 р. № 725.

Порядок функціонування електронної системи забезпечення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я (далі — Порядок) визначатиме механізм функціонування цієї системи. Вона призначатиметься для збереження інформації:

  • про провайдерів заходів БПР (далі — провайдери БПР),
  • про заходи БПР,
  • про облік балів та ведення особистого освітнього порт­фоліо працівників сфери охорони здоров’я згідно з положеннями постанови № 725.

СТРУКТУРА ЕЛЕКТРОННОЇ СИСТЕМИ БПР

Система БПР складається із 5 модулів:

1. Модуль для реєстрації користувачів* та заходів БПР.

2. Модуль для адміністрування та моніторингу користувачів та заходів БПР.

3. Модуль подання та розгляду заперечень користувачів на дії адміністратора.

4. Модуль адміністрування системи.

5. Модуль службових сервісів.

Електронна система БПР збиратиме та оброблятиме інформацію про учасників заходів БПР (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, засоби зв’язку, освіту, місце роботи та займану посаду, результати оцінювання за проходження заходу БПР); лекторів/тренерів/доповідачів заходів БПР (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, засоби зв’язку, освіту, місце роботи, інші відомості, які міститимуться в особистому освітньому портфоліо); провайдерів згідно з карткою провайдера; заходи БПР згідно з карткою заходу; сертифікати учасників заходів БПР (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) отримувача сертифіката, дату його видачі та номер сертифіката).

РЕЖИМ РОБОТИ

Електронна система функціонуватиме в цілодобовому режимі. За винятком випадків проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, які будуть пов’язані з усуненням технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначатиметься технічним адміністратором (ДП «Електронне здоров’я»). Інформація про проведення відповідних робіт пуб­лікуватиметься на вебсайті адміністратора системи за 3 календарні дні до дати проведення таких робіт. Крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження буде неможливе.

Разом з тим проєктом передбачено заборону проведення профілактичних та/або планових технічних робіт з підтримки системи, за винятком усунення технічних та/або методологічних помилок, які блокують роботу електронної системи, з 8:00 до 20:00 у робочі дні.

ВИМОГИ ДО ІНФОРМАЦІЇ ТА ДОКУМЕНТІВ У СИСТЕМІ

Інформація, дані та електронні документи створюватимуться та вноситимуться у систему українською мовою. У разі коли використання літер української абетки буде призводити до спотворення інформації, можуть використовуватися латинські літери, розділові знаки та символи, арабські та римські цифри. На всі електронні документи та відомості, що вноситимуться у систему, накладатиметься кваліфікований електронний підпис (КЕП) користувача.

Разом з тим журнал всіх дій та/або подій, що здійснюватимуться в системі, зберігатиметься безстроково. Крім випадків, коли законодавством встановлений інший строк зберігання даних. Інформація, що міститиметься в журналі, може бути отримана через систему у формі електронного документа.

Щодо вимог до документів. Вони вноситимуться користувачем у систему відповідно до типу та розміру файлів, які будуть встановлені технічним адміністратором. Відповідне повідомлення про тип і розмір файлів надсилатиметься системою при заповненні користувачем інформації у картці провайдера або картці заходу.

РЕЄСТРАЦІЯ КОРИСТУВАЧІВ У СИСТЕМІ

Якщо юридична особа матиме намір стати провайдером, вона створюватиме через електронний кабінет картку провайдера, подаватиме заяву та документи в електронній формі згідно з переліком, затвердженим постановою № 725, з накладенням КЕП. Картка провайдера у системі міститиме наступні дані:

  • повне найменування юридичної особи;
  • код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (ЄДРПОУ);
  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), найменування посади;
  • контактні дані керівника юридичної особи;
  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), найменування посади осіб, яким користувач надаватиме права доступу до системи та їх контактні дані;
  • адреса вебсайту, який буде використовуватися як сайт провайдера.

Адміністратор (державне некомерційне підприємство «Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки «Медицина» і «Фармація» при Міністерстві охорони здоров’я України») встановлюватиме наявність/відсутність підстав для реєстрації або відмови у реєстрації як провайдера в системі відповідно до положень постанови № 725. У разі встановлення відповідності інформації про юридичну особу, яка має намір стати провайдером, вимогам законодавства, адміністратор підтверджуватиме його реєстрацію в системі.

Доступ користувача до системи для реєстрації заходів БПР надаватиметься після підтвердження адміністратором реєстрації в системі. Користувач отримуватиме повідомлення в електронному кабінеті про публікацію інформації про провайдера на вебсайті адміністратора, а також про успішну реєстрацію в системі з присвоєнням реєстраційного номера.

Якщо ж юридична особа, яка має намір стати провайдером, отримає відмову у реєстрації як провайдера у системі, після усунення причин, які стали причиною відмови, зможе повторно подати заяву та документи згідно з цим Порядком.

РЕЄСТРАЦІЯ ЗАХОДІВ БПР

Не пізніше ніж за 20 робочих днів до початку проведення заходу БПР користувач створюватиме картку заходу та вноситиме до неї з урахуванням виду заходу інформацію щодо:

  • теми, мети заходу,
  • цільової аудиторії,
  • формату заходу (офлайн, онлайн або змішаного),
  • кількості навчальних годин (за наявності),
  • дати проведення заходу (початку та завершення),
  • місця проведення заходу (адреса при офлайн-форматі або змішаному та посилання на захід при онлайн-форматі або змішаному),
  • наявності акредитацій та сертифікатів, відомості щодо ліцензії на провадження освітньої діяльності (за наявності),
  • запланованої кількості учасників (якщо це передбачено вимогами до заходу),
  • мови заходу,
  • прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
  • лекторів/тренерів/доповідачів,
  • використання спеціалізованого матеріально-технічного забезпечення (за наявності),
  • організаційного комітету (за наявності).

Адміністратор перевірятиме вказану інформацію про захід БПР, внесену користувачем у картку заходу, на повноту і відповідність законодавству та підтверджуватиме реєстрацію заходу в системі або ж відхилятиме її. У разі підтвердження реєстрації заходу в системі автоматично присвоюватиметься реєстраційний номер заходу БПР.

У разі якщо адміністратором системи буде встановлено, що подана інформація щодо заходу БПР є неповною та/або буде виявлено невідповідність заходу вимогам законодавства, адміністратор інформуватиме про це провайдера. Якщо провайдер усунув причини, які стали підставою для відмови у реєстрації заходу в системі, він протягом 5 робочих днів з дня отримання відповідного повідомлення зможе повторно подати відповідну інформацію. У випадку якщо у зазначений термін відповідна інформація не буде подана, система поінформує провайдера про відмову у реєстрації заходу.

У переліку заходів БПР на сайті адміністратора публікуватимуться такі відомості щодо кожного заходу БПР: реєстраційний номер провайдера та заходу; тема заходу; вид освітнього заходу; формат заходу (онлайн, офлайн, змішаний формат); цільова аудиторія; дата початку/завершення проведення заходу; місце проведення; акредитація заходу; мова проведення освітнього заходу; кількість балів, що нараховуватимуться відповідно до законодавства; посилання для реєстрації на захід.

Протягом 20 робочих днів з дати проведення (завершення) заходу БПР провайдером через електронний кабінет подаватиметься інформація адміністратору за результатами проведення цього заходу, а саме: навчальні матеріали заходу; інформацію про видані сертифікати: номер сертифіката та прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) учасника, який взяв участь у заході; інформацію про дату народження, засоби зв’язку, освіту, місце роботи та займану посаду, результати оцінювання за проходження заходу БПР (якщо застосовано) учасників заходу, які отримали сертифікати.

Номер сертифіката формуватиметься провайдером та матиме цифровий вираз наступного формату: рік проведення заходу, реєстраційний номер провайдера в системі, реєстраційний номер заходу БПР в системі, реєстраційний номер учасника, присвоєний провайдером (у цифровому форматі не менше ніж 4 цифри, наприклад 0010). Номер виданого провайдером та внесеного в систему сертифіката може бути перевірений через вебсайт адміністратора. Для цього сертифікат обов’язково має містити наступні відомості: повне найменування провайдера (відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань), вид заходу БПР, тему заходу БПР, спеціаль­ності, за якими проводилося навчання, кількість балів БПР, дату проведення заходу БПР, номер сертифіката.

Пропозиції та зауваження щодо проєкту акта необхідно надсилати протягом 30 днів з дати публікації на адресу МОЗ у письмовому або електронному вигляді у формі порівняльної таблиці за адресою: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Департамент цифрових трансформацій в охороні здоров’я, тел.: (044) 253-33-31, e-mail: [email protected].

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
*Користувач — юридична особа, яка має намір бути провайдером, а також провайдери, які зареєстровані в системі і мають права доступу відповідно до цього Порядку.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті