Податковий кодекс — фактичні перевірки здійснюються без попередження

11 Січня 2011 12:25 Поділитися

Податковий кодекс — фактичні перевірки здійснюються без попередженняПрес-служба Державної податкової адміністрації України опублікувала роз’яснення щодо фактичних перевірок відповідно до Податкового кодексу.

У Податковому кодексі перевірки, зокрема з питань дотримання порядку здійснення розрахункових та касових операцій, отримали назву «фактичні перевірки».

Так, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності платника. Така перевірка здійснюється органом Державної податкової служби щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництво та обіг підакцизних товарів; дотримання робото­давцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами).

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи). Вона може проводитися на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представникові під розписку до початку проведення такої перевірки та за наявності хоча б однієї з таких обставин:

  • за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, свідоцтв про державну реєстрацію та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на органи Державної податкової служби, та виникає необхідність пере­вірки таких фактів;
  • отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законо­давства, контроль за яким покладено на органи Державної податкової служби, зокрема щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, свідоцтв про державну реєстрацію та інших документів, конт­роль за наявністю яких покладено на органи Державної податкової служби; виробництво та обіг підакцизних товарів;
  • письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування;
  • неподання суб’єктом господарювання в установлений законом термін обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
  • отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків;
  • виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п. 75.1.3 розділу II Податкового кодексу, а саме: дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками;
  • отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

Згідно з п. 80.4 Податкового кодексу перед початком фактичної перевірки з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами органів Державної податкової служби може бути проведено контрольну розрахункову операцію (контрольну закупку). При цьому товари, які було придбано під час такої закупки, підлягають поверненню платнику податків у непошкодженому вигляді. У разі неможливості повернення такого товару відшкодування витрат здійснюється відповідно до законодавства з питань захисту прав споживачів (п. 20.1.9 Податкового кодексу).

Фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами органу Державної податкової служби у присутності посадових осіб суб’єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції. Під час проведення такої перевірки може проводитися хронометраж господарських операцій, за результатами якого складається довідка, що підписується посадовими особами органу Державної податкової служби та посадовими особами суб’єкта господарювання (п. 80.7, п. 80.8 Податкового кодексу).

Тривалість фактичних перевірок, згідно з п. 82.3 Податкового кодексу, не повинна перевищувати 10 діб. Таку перевірку може бути продовжено за рішенням керівника органу Державної податкової служби не більш як на 5 діб.

Підставами для подовження терміну пере­вірки є:

  • заява суб’єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки);
  • змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб’єкта господарювання та/або його господарських об’єктів.

Нагадаємо, що Податковий кодекс набув чинності 1 січня 2011 р.

За матеріалами www.sta.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Сергей 11.01.2011 1:50
Отлично! Так еще б разрешили , как гаишникам, сразу назначать штрафные санкции и арест.Да,еще про конфискацию всего и у всех забыли, а также отчуждения в пользу лица проводящего конфискацию 25%! Ну просто превосходно!
Артур 11.01.2011 2:39
Приплыли. "Покращення життя вже сьогодні", Україна для людей" ...
Иванна 12.01.2011 9:35
Мы виноваты уже тем,что имеем кассовые аппараты и постоянный повод для штрафования.Нет аппаратов-нет нарушений.А пойдут налого-молодцы делать хронометраж к "единщикам" с милионными оборотами или будут нас опять душить за каждую помарку?Полный абзац... Слов нет...

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті