Проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366»

01 Травня 2024 10:45 Поділитися

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ

Міністерство охорони здоров’я України повідомляє про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366» (далі — проєкт постанови) розроблений з метою виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis) для використання у навчальних цілях, освітній, науковій та науково-технічній діяльності, виробництва наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів з метою розширення доступу пацієнтів до необхідного лікування» (далі — Закон).

16 лютого 2024 року набрав чинності Закон, який вводиться в дію 16 серпня 2024 року.

З урахуванням положень Закону, на виконання доручення Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля від 04.03.2024 № 5230/1/1-24 та підпункту 1.14 пункту 1 Плану організації підготовки проектів актів та виконання інших завдань, необхідних для реалізації Закону України від 21 грудня 2023 р. № 3528-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis) для використання у навчальних цілях, освітній, науковій та науково-технічній діяльності, виробництва наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів з метою розширення доступу пацієнтів до необхідного лікування», розроблено проєкт постанови, яким пропонується передбачити:

створити нормативні умови для здійснення діяльності з перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України;

встановити вимоги та визначити особливості перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України;

визначити вимоги до порядку оформлення документів необхідних для перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів.

Зауваження та пропозиції приймаються протягом 30 днів з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді:

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366»

  1. Мета

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366» (далі — проєкт постанови) розроблений з метою виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis) для використання у навчальних цілях, освітній, науковій та науково-технічній діяльності, виробництва наркотичних засобів,

психотропних речовин та лікарських засобів з метою розширення доступу

пацієнтів до необхідного лікування» (далі — Закон).

  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

16 лютого 2024 року набрав чинності Закон, який вводиться в дію 16 серпня 2024 року.

З урахуванням положень Закону, на виконання доручення Прем’єр- міністра України Дениса Шмигаля від 04.03.2024 № 5230/1/1-24 та підпункту 1.14 пункту 1 Плану організації підготовки проектів актів та виконання інших завдань, необхідних для реалізації Закону України від 21 грудня 2023 р. № 3528-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis) для використання у навчальних цілях, освітній, науковій та науково-технічній діяльності, виробництва наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів з метою розширення доступу пацієнтів до необхідного лікування», розроблено проєкт постанови, яким пропонується передбачити:

створити нормативні умови для здійснення діяльності з перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України;

встановити вимоги та визначити особливості перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України;

визначити вимоги до порядку оформлення документів необхідних для перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів.

  1. Основні положення проєкту акта

Проєктом постанови пропонується внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року № 366 «Про затвердження Порядку

перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України та оформлення необхідних документів».

  1. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють такі нормативно-правові акти:

Закон України від 21.12.2023 № 3528 — ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis) для використання у навчальних цілях, освітній, науковій та науково- технічній діяльності, виробництва наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів з метою розширення доступу пацієнтів до необхідного лікування»;

Закон України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори»;

постанова Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2016 року № 282 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з культивування рослин, включених до таблиці I переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, розроблення, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до зазначеного переліку».

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проєкту постанови не потребує додаткового фінансування з державного бюджету та/або місцевих бюджетів.

  1. Позиція заінтересованих сторін

Проєкт постанови потребує проведення публічних консультацій з громадськістю.

Проєкт постанови не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю, функціонування і застосування української мови як державної, тому не потребує погодження із представниками всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування чи відповідних органів місцевого самоврядування, уповноваженими представниками всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців, Урядовим уповноваженим з прав осіб з інвалідністю та всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, їх спілок, Уповноваженим із захисту державної мови.

Проєкт постанови не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

Проєкт постанови потребує погодження з Міністерством економіки

України, Міністерством фінансів України, Міністерством цифрової трансформації України, Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, Міністерством внутрішніх справ України, Національною поліцією України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Державною регуляторною службою України, Службою безпеки України, Державною прикордонною службою України, Державною митною службою України, Офісом Генерального прокурора України.

Проєкт постанови потребує проведення правової експертизи в Міністерстві юстиції України.

  1. Оцінка відповідності

Проєкт постанови не містить положень, що стосуються зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, прав та свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, впливають на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, не містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією, не створюють підстав для дискримінації.

Проєкт постанови потребує направлення до Національного агентства з питань запобігання корупції для визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи.

Проєкт постанови потребує направлення до Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Кабінету Міністрів України для проведення експертизи на відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим та праву Європейського Союзу (acquis ЄС).

Громадська антикорупційна, громадська антидискримінаційна та громадська гендерно-правова експертизи не проводилися.

  1. Прогноз результатів

Реалізація проєкту постанови матиме вплив на ринкове середовище та права та інтереси суб’єктів господарювання, які мають намір здійснювати господарську діяльність з перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів.

Не впливатиме на розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; ринок праці, рівень зайнятості населення; громадське здоров’я, покращення чи погіршення стану здоров’я населення або його окремих груп; екологію та навколишнє природне середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами, інші суспільні відносини.

Вплив на інтереси заінтересованих сторін:

Заінтересована сторона Вплив реалізації акта на заінтересовану сторону Пояснення очікуваного впливу
Суб’єкти господарювання Позитивний Запровадження механізму перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів.

Визначені вимоги щодо порядку оформлення документів необхідних для перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів.

Держава Позитивний Забезпеченння організації виконання вимог Закону.

Регулювати питання, що стосуються вимог до перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів.

Громадяни Позитивний Вирішення питання доступу до ліків, зокрема, застосування канабіноїдів для надання медичної допомоги.

Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко

ДОВІДКА

щодо відповідності зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366» (далі — проєкт акта)

Проєкт акта розроблено Міністерством охорони здоров’я України

  1. Належність проєкту до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС)

Проєкт акта розроблено з метою виконання Закону України від 21 грудня 2023 року № 3528-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis) для використання у навчальних цілях, освітній, науковій та науково-технічній діяльності, виробництва наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів з метою розширення доступу пацієнтів до необхідного лікування».

Правовідносини, які є предметом правового регулювання проекту акта, в Європейському Союзі регулюються:

Єдиною Конвенцією Організації Об’єднаних Націй про наркотичні засоби 1961 року (далі — Конвенція ООН про наркотичні засоби);

Конвенцією Організації Об’єднаних Націй про психотропні речовини від 21 лютого 1971 року (далі — Конвенція ООН про психотропні речовини);

Конвенцією Організації Об’єднаних Націй про боротьбу проти незаконного обігу наркотичних засобів і психотропних речовин від 20 грудня 1988 року (далі — Конвенція про боротьбу проти незаконного обігу наркотичних засобів);

Конвенцією про про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі — Європейська конвенція з прав людини);

Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 273/2004 від 11 лютого 2004 року про прекурсори наркотичних засобів (далі — Регламент 273/2004);

Рекомендацією Ради 2003/488/ЄС від 18 червня 2003 року про запобігання та зменшення шкоди здоров’ю, пов’язаної із наркотичною залежністю (далі — Рекомендація 2003/488/ЄС);

Дозволений вміст тетрагідроканабінолу (далі — ТГК) в технічних коноплях регулюється Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) від 17 грудня 2013 року № 1307/2013 «Про запровадження правил для прямих виплат фермерам за схемами підтримки в рамках спільної сільськогосподарської політики та про скасування Регламенту Ради (ЄС) № 637/2008 та Регламенту Ради (ЄС) № 73/2009».

Стратегією Європейського Союзу щодо наркотиків 2021-2025 роки (2021/C 102 I/01) (далі — Стратегія ЄС).

Комісія ООН з наркотичних засобів прийняла рішення, зокрема, щодо виключення канабісу і його похідних зі Списку IV Єдиної конвенції про наркотичні засоби 1961 року, куди входять наркотики, що підлягають жорсткому контролю. У той же час, вона зберегла його у Списку I — переліку всіх наркотиків, які підпадають під міжнародний контроль.

Варто зазначити, що Суд ЄС у справі C-663/18 від 19 листопада 2020 року наголосив, що рішення про віднесення речовин до наркотичних засобів має прийматися на підставі наявності науково-доведених фактів прояву ними психоактивного впливу на людину за умови регулярного вживання.

Разом з тим, відповідно до Конвенції ООН про наркотичні засоби, Сторони визнали, що застосування наркотичних засобів у медицині продовжує бути необхідним для полегшення болю і страждань і що повинні бути вжиті належні заходи для задоволення потреб у наркотичних засобах для таких цілей.

У Стратегії ЄС зазначено, що відсутність доступу та доступності контрольованих речовин для медичних та наукових цілей є причиною непотрібних людських страждань, і це не відповідає міжнародним угодам та дотриманню прав людини. У той же час існує реальний ризик неправомірного використання та поширення цих речовин. Отже, використання цих речовин належним чином є ключовим. Потрібно сприяти та впроваджувати збалансований підхід, що фокусується як на системному, юридичному, так і на фінансовому питанні, а також на питанні забезпечення діяльності з розбудови потенціалу та підвищення обізнаності.

Отже, одним із стратегічних пріоритетів Стратегії ЄС визначено забезпечення доступу до послуг лікування та догляду, що передбачає добровільний і недискримінаційний доступ до широкого спектру ефективних послуг, заснованих на фактичних даних, включаючи професійне консультування, психосоціальне, поведінкове та медикаментозне лікування, в тому числі орієнтовану на людину опіоїдну підтримуючу терапію, реабілітацію, соціальну реінтеграцію та програми підтримки відновлення.

У Резолюції Європейського Парламенту 2018/2775 (RSP) від 13 лютого 2019 року, зокрема, наголошується на необхідності усунення Європейською Комісією та державами-членами регуляторних, фінансових та культурних бар’єрів, які перешкоджають науковим дослідженням щодо використання конопель в лікувальних цілях та дослідженням конопель в цілому; перегляду державами-членами національного законодавства щодо використання ліків на основі конопель та надання дозволу на їх застосування у випадках наявності наукових доказів, які свідчать про неможливість досягти такого ж ефекту звичайними ліками, які не викликають звикання.

Відповідно до статей 3, 5, 8 Регламенту 273/2004 деяким установам не обов’язково отримувати ліцензії на використання наркотичних речовин, отримання спеціального дозволу може бути достатнім, однак установа повинна використовувати такі речовини виключно в межах своєї діяльності. Використання наркотичних речових має бути належним чином задокументоване, а в разі виявлення будь-якої підозрілої діяльності, необхідно повідомити відповідні органи.

  1. Зобов’язання України у сфері європейської інтеграції (у тому числі міжнародно-правові)

Відсутні джерела міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції щодо предмета правового регулювання проєкту акта.

  1. Програмні документи у сфері європейської інтеграції

Проєкт акта не є таким, що розроблений безпосередньо у відповідності до програмних документів Президента України та Кабінету Міністрів України у сфері європейської інтеграції, тому посилання на відповідні документи відсутні.

  1. Порівняльно-правовий аналіз

Оскільки проєкт акта розроблено без урахування основних положень права Європейського Союзу (acquis ЄС) та міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, порівняльно-правовий аналіз не надається.

  1. Очікувані результати

Реалізація проєкту акта забезпечить виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis) для використання у навчальних цілях, освітній, науковій та науково-технічній діяльності, виробництва наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів з метою розширення доступу пацієнтів до необхідного лікування».

  1. Узагальнений висновок

Проєкт акта не належить до зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правових, та до права Європейського Союзу (acquis ЄС).

Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко

Проєкт

оприлюднений на сайті

МОЗ України 30.04.2024 р.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366

Кабінет Міністрів України постановляє:

  1. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366 «Про затвердження Порядку перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України та оформлення необхідних документів» (Офіційний вісник України, 2008 р., № 31, ст. 977; 2016 р., № 20, стор. 77, ст. 803; 2020 р., № 23, стор. 181, ст. 855), зміни, що додаються.
  2. Ця постанова набирає чинності з 16 серпня 2024 року.

Прем’єр-міністр України Д. Шмигаль

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

Зміни, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366

  1. У постанові:

1) назву постанови викласти в такій редакції:

«Про затвердження Порядку перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, а також порядок оформлення необхідних для цього документів»;

2) постановляючу частину викласти в такій редакції:

«Затвердити Порядок перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, а також порядок оформлення необхідних для цього документів».

  1. Порядок перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України, та оформлення необхідних документів, затверджений зазначеною постановою, викласти у такій редакції:

«ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366

(у редакції постанови Кабінету Міністрів України

від   2024 р. № )

Порядок

перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, а також порядок оформлення необхідних для цього документів

1. Цей Порядок визначає умови перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до таблиць II, III і IV Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р. № 770 (далі — Перелік), конопель для медичних цілей, включених до таблиці І Переліку, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів.

2. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності у них ліцензії на цей вид діяльності.

3. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, вилучених з незаконного обігу органами Національної поліції, СБУ, Держприкордонслужби та іншими підрозділами, які провадять діяльність відповідно до Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», а також Держмитслужбою і Офісом Генерального прокурора, здійснюється у межах їх повноважень та у встановленому зазначеними органами порядку.

4. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів здійснюється суб’єктами господарювання за умови забезпечення схоронності вантажу. Перевезення зазначених засобів, речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України здійснюється автомобільним або повітряним транспортом.

Перевозити наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори (за винятком прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV Переліку) конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів залізничним транспортом та пересилати їх поштою забороняється.

5. Наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, коноплі для медичних цілей, рослинна субстанція канабісу та вироблені (виготовлені) з них лікарські засоби перевозяться автомобільним транспортним засобом, технічний стан якого відповідає вимогам Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 41, ст. 1852), та умовам їх безпечного перевезення.

Автомобільний транспортний засіб комплектується, крім зазначеного в Правилах дорожнього руху обладнання, набором інструментів для дрібного ремонту, порошковим або вуглекислотним вогнегасником ємністю не менш як п’ять літрів і противідкатними упорами.

6. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів здійснюється у супроводженні відповідальної особи, призначеної керівником суб’єкта господарювання. Факт отримання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів підтверджується підписаною відповідальною особою накладною, в якій зазначається державний номер відповідного автомобільного транспортного засобу.

7. Перевезення наркотичних засобів та (або) психотропних речовин у формі лікарських засобів, якщо кількість діючої речовини не перевищує 10 кілограмів (літрів), у межах населеного пункту чи області може здійснюватися без залучення суб’єкта провадження охоронної діяльності.

Питання охорони вантажу в дорозі вирішується керівником суб’єкта господарювання виходячи з конкретних обставин.

8. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів,’ а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України здійснюється з обов’язковим залученням суб’єкта провадження охоронної діяльності державної форми власності.

9. Транспортні засоби, що перевозять рослину конопель для медичних цілей, рослинну субстанцію канабісу повинні мати супутникові системи контролю з реєстрацією та моніторингом маршруту, що дозволяє ідентифікувати та встановлювати безпосереднє місцезнаходження автомобіля.

10. Перевезення наркотичних засобів та (або) психотропних речовин, виготовлених (вироблених) із рослин, включених до списку № 4 таблиці І Переліку, дозволяється здійснювати лише на замовлення або безпосередньо суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на виробництво, виготовлення та (або) використання таких наркотичних засобів та (або) психотропних речовин.

11. Керівник закладу охорони здоров’я або суб’єкта господарювання несе персональну відповідальність за забезпечення схоронності вантажу та конфіденційності інформації про перевезення.

12. Відпуск для перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, здійснюється особою, визначеною наказом керівника суб’єкта господарювання, що здійснюють відпуск (далі — уповноважена особа), після ознайомлення з ним.

Уповноважена особа веде облік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських, із зазначенням у журналі за формою встановленою суб’єктом господарювання, загальної маси, кількості місць, кінцевого пункту призначення, номера і дати підписання товарно-транспортної накладної, код ЄДРПОУ та найменування отримувача. Запис у спеціальному журналі засвідчується підписом уповноваженої особи.

13. Під час відпуску (приймання) для перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів уповноважена особа зобов’язана перевірити його обґрунтованість та відповідність кількості зазначених засобів, речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів відомостям, наведеним у супровідних документах, правильність їх маркування і пакування та підписати відповідні облікові документи.

14. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів суб’єктами господарювання здійснюється на підставі товарно-транспортної накладної у супроводженні відповідальної особи (представника вантажовідправника чи вантажоодержувача, що обізнаний з властивостями зазначених засобів, речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів та правилами безпечного поводження з ними).

15. До обов’язків відповідальної особи належать: супроводження наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів під час їх перевезення до місця призначення;

проведення інструктажу водія, що здійснює перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів;

огляд автомобільного транспортного засобу та забезпечення у разі потреби усунення його несправності;

перевірка правильності маркування і пакування наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів та їх приймання;

спостереження за завантаженням і закріпленням вантажу;

передача наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів після прибуття на місце призначення;

забезпечення особистої безпеки.

16. Перевезення прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV Переліку, здійснюється відповідно до встановлених МВС вимог.».

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 р. № 366»

Зміст положення акта законодавства Зміст відповідного положення проєкту акта
Про затвердження Порядку перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України та оформлення необхідних документів Про затвердження Порядку перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, а також порядок оформлення необхідних для цього документів
Затвердити Порядок перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України та оформлення необхідних документів, що додається. Затвердити Порядок перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, а також порядок оформлення необхідних для цього документів
Порядок перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на території України, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, а також порядок оформлення необхідних для цього документів
1. Цей Порядок визначає умови перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до таблиць II, III і IV переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р. № 770 (далі — перелік). 1. Цей Порядок визначає умови перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до таблиць II, III і IV Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р. № 770 (далі — Перелік), конопель для медичних цілей, включених до таблиці І Переліку, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів.
2. Перевезення включених до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів здійснюється суб’єктами господарювання на підставі відповідної ліцензії. 2. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності у них ліцензії на цей вид діяльності.
3. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, вилучених з незаконного обігу органами Національної поліції, СБУ, Держприкордонслужби та іншими підрозділами, які провадять діяльність відповідно до Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», а також Держмитслужбою і Офісом Генерального прокурора, здійснюється умежах їх повноважень та у встановленому зазначеними органами порядку. 3. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, вилучених з незаконного обігу органами Національної поліції, СБУ, Держприкордонслужби та іншими підрозділами, які провадять діяльність відповідно до Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», а також Держмитслужбою і Офісом Генерального прокурора, здійснюється у межах їх повноважень та у встановленому зазначеними органами порядку.
4. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів здійснюється закладами охорони здоров’я, суб’єктами господарювання, що провадять діяльність з їх виробництва, виготовлення, а також автомобільними перевізниками за умови забезпечення схоронності вантажу. Перевезення зазначених засобів, речовин і прекурсорів на території України здійснюється автомобільним, повітряним або водним транспортом.

Перевозити наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, за винятком прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV переліку, залізничним транспортом та пересилати їх поштою забороняється.

 

4. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів здійснюється суб’єктами господарювання за умови забезпечення схоронності вантажу. Перевезення зазначених засобів, речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України здійснюється автомобільним або повітряним транспортом.

Перевозити наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори (за винятком прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV Переліку) конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів залізничним транспортом та пересилати їх поштою забороняється.

5. Наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори перевозяться автомобільним транспортним засобом, технічний стан якого відповідає вимогам Правил дорожнього руху,  затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306, та умовам їх безпечного перевезення.

Автомобільний транспортний засіб комплектується, крім зазначеного в Правилах дорожнього руху обладнання, набором інструментів для дрібного ремонту, порошковим або вуглекислотним вогнегасником ємністю не менш як п’ять літрів і противідкотними упорами.

5. Наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, коноплі для медичних цілей, рослинна субстанція канабісу та вироблені (виготовлені) з них лікарські засоби перевозяться автомобільним транспортним засобом, технічний стан якого відповідає вимогам Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 та умовам їх безпечного перевезення.

Автомобільний транспортний засіб комплектується, крім зазначеного в Правилах дорожнього руху обладнання, набором інструментів для дрібного ремонту, порошковим або вуглекислотним вогнегасником ємністю не менш як п’ять літрів і противідкатними упорами.

6. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів здійснюється у супроводженні відповідальної особи, призначеної керівником закладу охорони здоров’я або суб’єкта господарювання, що провадить діяльність з їх виробництва, виготовлення (далі — суб’єкт господарювання). Факт отримання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів підтверджується підписаною відповідальною особою накладною, в якій зазначається державний номер відповідного автомобільного транспортного засобу.

Перевезення зазначених засобів, речовин і прекурсорів у межах міста чи району здійснюється без видачі органом Національної поліції відповідного дозволу. Питання охорони вантажу в дорозі вирішується керівником закладу охорони здоров’я або суб’єкта господарювання виходячи з конкретних обставин.

6. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів здійснюється у супроводженні відповідальної особи, призначеної керівником суб’єкта господарювання. Факт отримання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів підтверджується підписаною відповідальною особою накладною, в якій зазначається державний номер відповідного автомобільного транспортного засобу.
7. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, за винятком прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV переліку, в кількості 200 і більше кілограмів здійснюється автомобільним транспортним засобом у супроводженні транспортного засобу спеціалізованого призначення патрульної поліції або поліції охорони. 7. Перевезення наркотичних засобів та (або) психотропних речовин у формі лікарських засобів, якщо кількість діючої речовини не перевищує 10 кілограмів (літрів), у межах населеного пункту чи області може здійснюватися без залучення суб’єкта провадження охоронної діяльності.

Питання охорони вантажу в дорозі вирішується керівником суб’єкта господарювання виходячи з конкретних обставин.

8. Керівник закладу охорони здоров’я або суб’єкта господарювання несе персональну відповідальність за забезпечення схоронності вантажу та конфіденційності інформації про перевезення. 8. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів,’ а також конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів на території України здійснюється з обов’язковим залученням суб’єкта провадження охоронної діяльності державної форми власності.
9. Порядок відпуску наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, за винятком прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV переліку, закладам охорони здоров’я та суб’єктам господарювання встановлюється МОЗ.

Відпуск для перевезення прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV переліку, здійснюється особою, визначеною наказом керівника закладу охорони здоров’я або суб’єкта господарювання, що здійснюють відпуск таких прекурсорів (далі — уповноважена особа), після ознайомлення з ним.

Уповноважена особа веде облік прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV переліку, із зазначенням у спеціальному журналі загальної маси, кількості місць, кінцевого пункту призначення, номера і дати підписання товарно-транспортної накладної. Запис у спеціальному журналі засвідчується підписом уповноваженої особи.

9. Транспортні засоби, що перевозять рослину конопель для медичних цілей, рослинну субстанцію канабісу повинні мати супутникові системи контролю з реєстрацією та моніторингом маршруту, що дозволяє ідентифікувати та встановлювати безпосереднє місцезнаходження автомобіля.
10. Під час відпуску (приймання) для перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів уповноважена особа зобов’язана перевірити його обґрунтованість та відповідність кількості зазначених засобів, речовин і прекурсорів відомостям, наведеним у супровідних документах, правильність їх маркування і пакування та підписати відповідні облікові документи. 10. Перевезення наркотичних засобів та (або) психотропних речовин, виготовлених (вироблених) із рослин, включених до списку № 4 таблиці І Переліку, дозволяється здійснювати лише на замовлення або безпосередньо суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на виробництво, виготовлення та (або) використання таких наркотичних засобів та (або) психотропних речовин.
11. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів суб’єктами господарювання здійснюється на підставі товарно-транспортної накладної у супроводженні відповідальної особи (представника вантажовідправника чи вантажоодержувача, що обізнаний з властивостями зазначених засобів, речовин і прекурсорів та правилами безпечного поводження з ними). 11. Керівник закладу охорони здоров’я або суб’єкта господарювання несе персональну відповідальність за забезпечення схоронності вантажу та конфіденційності інформації про перевезення.
12. До обов’язків відповідальної особи належать:

супроводження та охорона наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів під час їх перевезення до місця призначення;

проведення інструктажу водія, що здійснює перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

огляд автомобільного транспортного засобу та забезпечення у разі потреби усунення його несправності;

перевірка правильності маркування і пакування наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та їх приймання;

спостереження за завантаженням і закріпленням вантажу;

передача наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів після прибуття на місце призначення;

забезпечення особистої безпеки.

12. Відпуск для перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів, здійснюється особою, визначеною наказом керівника суб’єкта господарювання, що здійснюють відпуск (далі — уповноважена особа), після ознайомлення з ним.

Уповноважена особа веде облік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних

цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських, із зазначенням у журналі за формою встановленою суб’єктом господарювання, загальної маси, кількості місць, кінцевого пункту призначення, номера і дати підписання товарно-транспортної накладної, код ЄДРПОУ та найменування отримувача. Запис у спеціальному журналі засвідчується підписом уповноваженої особи.

13. Під час відпуску (приймання) для перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів уповноважена особа зобов’язана перевірити його обґрунтованість та відповідність кількості зазначених засобів, речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів відомостям, наведеним у супровідних документах, правильність їх маркування і пакування та підписати відповідні облікові документи.
13. Перевезення прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV переліку, в тому числі перевізниками-нерезидентами, здійснюється відповідно до встановлених МВС вимог. 14. Перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів суб’єктами господарювання здійснюється на підставі товарно-транспортної накладної у супроводженні відповідальної особи (представника вантажовідправника чи вантажоодержувача, що обізнаний з властивостями зазначених засобів, речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів та правилами безпечного поводження з ними).
15. До обов’язків відповідальної особи належать:

супроводження наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів під час їх перевезення до місця призначення;

проведення інструктажу водія, що здійснює перевезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів;

огляд автомобільного транспортного засобу та забезпечення у разі потреби усунення його несправності;

перевірка правильності маркування і пакування наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів та їх приймання;

спостереження за завантаженням і закріпленням вантажу;

передача наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, конопель для медичних цілей, рослинної субстанції канабісу та вироблених (виготовлених) з них лікарських засобів після прибуття на місце призначення;

забезпечення особистої безпеки.

16. Перевезення прекурсорів, включених до списку № 2 таблиці IV Переліку, здійснюється відповідно до встановлених МВС вимог.

Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті