За підсумками 35-го тиж темпи зростання ринку в грошовому вираженні дещо сповільнилися і становлять +23%, а у натуральному — +4% порівняно з аналогічним тижнем минулого року (рис. 1). І хоча темпи зростання сповільнюються вже 2-й тиж поспіль, вони все ще залишаються доволі високими.
Уже традиційно на початку тижня фіксується зниження показників розвитку продажу, однак ближче до кінця тижня вони підвищуються. На початку 36-го тиж знову відмічається зниження показників розвитку. Станом на 3.09.2024 р. зростання у гривневому вираженні становить +13,6%, а у натуральному фіксується спад на −3,9% порівняно із аналогічним днем (з урахуванням відповідної доби тижня) минулого року (рис. 2). Однак загалом, якщо взяти перші 3 дні вересня, то зростання становить +30% у грошовому та +7% у натуральному вираженні, тобто на початку вересня ринок продовжує активне зростання.
У розрізі АТС-груп 2-го рівня продовжується тенденція зменшення частки для більшості АТС-груп з топ-5 (рис. 3). Зростає лише частка антидіабетичних препаратів. У натуральному вираженні зростає сегмент лікарських засобів для терапії порожнини носа.
Ціни продовжують поступово зростати. Середній показник підвищення цін на топ-10 товарних позицій лікарських засобів (Stock Keeping Unit — SKU) за обсягами аптечного продажу у 2024 р. станом на 3.09.2024 р. становить 10% порівняно із цінами на початку року (рис. 4). Останніми днями курс відносно стабільний і станом на 6.09.2024 р. офіційний курс долара становить 41,09 грн за 1 дол. США та поступово знижується.
Інфляція залишається одним із основних факторів розвитку ринку в грошовому вираженні. На 35-му тиж інфляційна складова, яка відображає зміну обсягів аптечного продажу лікарських засобів у грошовому вираженні за рахунок зміни ціни, становить 13%. Останніми тижнями цей показник залишається відносно стабільним, а тому коливання темпів зростання залежить від розвитку ринку в упаковках та перерозподілу в бік більш дорогих / дешевих препаратів, які характеризуються індексом заміщення. Уже зазначалося, що 6 тиж поспіль зростають обсяги продажу в упаковках (рис. 5).
*Сортування за обсягами продажу з 1.01.2024 р.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим