Сергій Лебедь нагадав, що Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) передбачають можливість забезпечення сільського населення ліками через:
- стаціонарні аптечні заклади;
- мобільні аптечні пункти (крім ліків, обіг яких відповідно до закону здійснюється за наявності ліцензії на провадження діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів);
- фельдшерсько-акушерські пункти та амбулаторії на підставі договорів, укладених із ліцензіатом, що має ліцензію на роздрібну торгівлю лікарськими засобами.
«Станом на 4 вересня у Рівненській обл. в селах функціонує 104 аптечні заклади 66 суб’єктів господарювання. У селах, де відсутні аптечні заклади, укладено 144 договори з фельдшерсько-акушерськими пунктами», — поінформував С. Лебедь.
Рівненщина — один із регіонів, де вже запущено роботу мобільних аптечних пунктів — транспортних засобів, обладнаних спеціальним устаткуванням для належного зберігання, транспортування та відпуску лікарських засобів. Мобільні аптечні пункти курсують за попередньо узгодженими маршрутами й охоплюють села, де відсутні стаціонарні аптечні заклади.
«У червні затверджено два маршрути мобільних аптечних пунктів. Один з них охоплює 44 населених пункти Зарічненської та Локницької територіальних громад Вараського району. Інший — 8 сіл Привільненської, Ярославицької та Бокіймівської територіальних громад, що на Дубенщині. Вже понад 2,5 міс ці мобільні аптечні пункти обслуговують сотні громадян Рівненщини, які проживають у віддалених населених пунктах», — розповів очільник Держлікслужби у Рівненській обл. Детальні маршрути та графіки роботи мобільних аптечних пунктів оприлюднюють на публічних ресурсах територіальних громад.
Нагадаємо, що напередодні на Рівненщині також розпочали проєкт з моніторингу аптечних закладів на предмет безбар’єрності та створення необхідних умов для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Чому це питання виникло саме зараз? Протягом останніх років діє мораторій на проведення планових заходів державного нагляду (контролю), тому контроль за роботою аптечних закладів, у тому числі в контексті забезпечення фізичної доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, з боку органів Держлікслужби ускладнено.
«Ситуація така: нові аптеки, які відкриваються, створюють таку доступність, а заклади, що працювали до набуття чинності новими будівельними нормами, не поспішають забезпечувати цю доступність, у тому числі з причини відсутності перевірок контролюючими органами», — зауважив спікер.
Водночас з урахуванням необхідності запровадження заходів з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 р., яку ініціювала перша леді Олена Зеленська, Держлікслужбою у Рівненській обл. організовано нараду, яка відбулася під головуванням першого заступника голови Рівненської ОВА Сергія Подоліна.
За підсумками наради доручено утворити робочу групу з питань моніторингу доступності до приміщень аптечних закладів, яка щоквартально розглядатиме результати перевірок. До її складу увійшли представники Держлікслужби у Рівненській обл., департаменту будівництва та архітектури Рівненської ОВА та громадських організацій.
На початку вересня відбулося перше засідання цієї робочої групи, в рамках якого:
- обговорено питання надання рекомендацій аптечним закладам щодо створення необхідних умов на підставі державних будівельних норм;
- затверджено чек-лист з основними питаннями для проведення моніторингу такої доступності;
- сформовано орієнтовний перелік аптечних закладів, які підлягатимуть моніторингу у вересні.
С. Лебедь підкреслив, що проводитимуться не перевірки аптечних закладів, а саме моніторинг з метою надання у разі необхідності рекомендацій. У випадку якщо аптечний заклад не реагуватиме на надані рекомендації, буде ініційовано перевірку.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим