НАМН України: виявлено порушень на 66,5 млн грн.

31 Січня 2011 12:16 Поділитися

Органами Державної контрольно-ревізійної служби України у плановому порядку у 2010 р. проведено ревізії фінансово-господарської діяльності Національної академії медичних наук (НАМН) України та 30 науково-дослідних установ (інститутів), що входять до її складу, у яких виявлено порушень на загальну суму 66,5 млн грн. (4,3% обревізованих коштів), з яких порушень, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів, — на 3,9 млн грн.

Інститути надавали в оренду приміщення організаціям, які займаються наданням платних медичних послуг за профілем, аналогічним інституту-орендодавця. При цьому співзасновниками та виконавчими директорами цих організацій, як правило, є працівники даних інститутів. Це негативно позначається на діяльності установ НАМН України та призводить до відволікання та незаконного використання державних ресурсів.

Зокрема, у ДУ «Національний інститут серцево-судинної хірургії імені М.М. Амосова НАМН України» для надання медичної практики за аналогічним інституту профілем орендує приміщення ТОВ «Клініка нових технологій», співзасновником якого є завідувач відділення інституту. Установлено, що 107 працівників інституту працюють там за сумісництвом у робочий час за основним місцем роботи, ТОВ «Клініка нових технологій» не відшкодувало витрат інституту на проведення аналізів та досліджень пацієнтам клініки. Унаслідок зазначеного інституту завдано збитків на 73,1 тис. грн.

Керівниками 29 із 30 перевірених інститутів не забезпечено дотримання законодавства з питань оплати праці, внаслідок чого на оплату праці незаконно використано 1,4 млн грн. бюджетних коштів та працівниками 20 інститутів недоотримано 1,3 млн грн. грошових доходів.

Через відсутність контролю за якістю та обсягами будівельних і ремонтних робіт установлено їх завищення на 17 об’єктах, унаслідок чого інститутами зайво сплачено 861 тис. грн. бюджетних коштів, у тому числі ДУ «Інститут травматології та ортопедії НАМН України» — 602,76 тис. грн.

У 4 інститутах недотримано вимог законодавства в частині лікування іноземних громадян на платній основі, у результаті чого на безоплатне лікування цих громадян зайво використано 115,8 тис. грн. бюджетних коштів.

Керівниками 7 інститутів не здійснено належного контролю за використанням приміщень орендарями, унаслідок чого від оренди майна не забезпечено отримання 251,4 тис. грн. доходів, у тому числі ДУ «Інститут хірургії та трансплантології ім. О.О.Шалімова НАМН України» — на 123,6 тис. грн.

Унаслідок неналежного внутрішнього контролю та недотримання вимог законодавства з боку керівників інститутів установлено низку порушень щодо обліку майна, зокрема в обліку інститутів занижено балансову вартість активів на 18,6 млн грн. та завищено — на 17,8 млн грн.; установлені лишки матеріальних цінностей на 670,4 тис. грн. та недостачі — на 12 тис. грн.

Крім зазначеного, у 8 інститутах установлено втрат від неефективних управлінських рішень на суму 1,8 млн грн.

Ураховуючи викладене та з метою усунення виявлених порушень і попередження їх надалі, Головним контрольно-ревізійним управлінням України запропоновано надати відповідні доручення:

МОЗ України:

1. Розробити та затвердити наказом МОЗ:

  • Інструкцію з обліку операцій, пов’язаних з проведенням клінічних досліджень лікарських засобів та виробів медичного призначення в закладах охорони здоров’я;
  • Інструкцію з обліку медикаментів, перев’язувальних засобів та виробів медичного призначення в закладах охорони здоров’я;
  • Інструкцію з організації лікувального харчування в закладах охорони здоров’я та Норми харчування хворих у закладах охорони здоров’я;

2. Розробити та подати на розгляд КМУ проект постанови щодо заборони закладам охорони здоров’я та науковим установам НАМН України надання в оренду приміщень суб’єктам господарювання, які займаються наданням платних медичних послуг аналогічних профілю цих закладів та установ;

НАМН України:

Вжити відповідних заходів щодо:

  • заборони надання інститутами в користування іншим суб’єктам господарювання медичного обладнання, медикаментів та засобів медичного призначення, яке придбане для діяльності бюджетних установ;
  • забезпечення першочерговості фінансування незавершеного будівництва з високим ступенем готовності при плануванні капітальних видатків;
  • усунення виявлених ревізіями порушень та притягнення винних осіб до відповідальності.
За матеріалами www.dkrs.gov.ua

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті