Насамперед, Палата просить про проведення економічної оцінки, аналізу впливу на ринок та пацієнта для розрахунку та перед можливим встановленням будь-яких порогів щодо продажу лікарських засобів. Також для змін у регулюванні, які впливають на усіх учасників фармацевтичного ринку та пацієнта як кінцевого споживача, необхідно передбачати перехідний період. Наприклад, перед імплементацією Пропозицій потрібен щонайменше рік для забезпечення безперебійних поставок ліків.
Важливо звернути увагу, що у країнах — членах ЄС відсутня практика обмеження для закупівель дистриб’юторами та закупівля лікарських засобів через електронний каталог, що свідчить про невідповідність запропонованих змін євроінтеграційному напрямку держави.
Палата підтримує конкуренцію на ринку, адже це сприяє покращенню доступу лікарських засобів для населення. Зважаючи на те, що заявлена мета Пропозицій — усунути монополії окремих дистриб’юторів медичної продукції, експерти компаній — членів Палати вбачають доцільність врегулювання конкурентних дій на ринку Законом України «Про захист економічної конкуренції», а не змінами до Закону України «Про лікарські засоби».
Щодо врегулювання застосування маркетингових договорів, маркетингових активностей, маркетингових платежів або визначення подібних практик, то необхідне чітке відокремлення їх від програм підтримки пацієнтів. Програми підтримки пацієнтів є прикладом соціальної відповідальності компаній і часто являють собою єдиний інструмент, яким можуть скористатися певні категорії пацієнтів, щоб отримати ефективне лікування відповідно до призначення лікаря.
З огляду на зазначене, компанії — члени Палати вважають, що Пропозиції потребують детального опрацювання та обговорення з усіма членами фармацевтичного ринку перед їх подальшим розглядом у комітетах Верховної Ради України.
Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Читайте також:
«Асоціація виробників інноваційних ліків (APRaD) готує свої пропозиції до законопроєкту № 11493».
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим