Компанії — члени комітету з питань охорони здоров’я Спілки українських підприємців (СУП) просять забезпечити прозоре публічне обговорення усіх ініціатив та пропозицій у рамках розгляду проєкту Закону України від 19.08.2024 р. Nº 11493 «Про внесення змін до Закону України «Про лікарські засоби» щодо особливостей державної реєстрації лікарських засобів, які можуть закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоровʼя» (далі — законопроєкт № 11493).
СУП направила відповідне звернення на ім’я міністра охорони здоров’я України Віктора Ляшка та голови Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайла Радуцького.
Компанії — члени СУП просять винести на публічний розгляд експертів фармацевтичної галузі усі пропозиції та фахово обговорити оптимальні шляхи розв’язання наявних проблем на ринку для можливості внесення цих пропозицій в законопроєкт.
За інформацією учасників, наразі до другого читання законопроєкту № 11493 подано пропозиції, які, у разі їхнього ухвалення в якості закону, можуть виявитися шкідливими для національних виробників ліків та негативно вплинути на фізичну доступність лікарських засобів. Зокрема, йдеться про обговорення наступних елементів регулювання системи постачання препаратів:
- Застосування електронного (е-)каталогу до відносин між виробником / імпортером лікарських засобів та аптечною мережею.
Е-каталог — неринковий механізм, якщо мова йде про відносини між субʼєктами господарювання приватної форми власності. Більше того, враховуючи те, як сьогодні працює е-каталог для закупівель лікарських засобів за бюджетні кошти, коли зміни до нього вносяться тижнями, у виробників виникають питання щодо його ефективності та гнучкості для оперативної роботи із більше ніж 85% фармацевтичної продукції. Адже в обсягах, притаманних саме роздрібній торгівлі, озвучені побоювання зумовлюють значний ризик виникнення штучного дефіциту лікарських засобів в аптеках.
- Обмеження збуту продукції одному субʼєкту господарювання у 15–20–25%.
Наразі у виробників лікарських засобів виникають сумніви щодо спроможності наявних на ринку субʼєктів господарювання у сфері оптової торгівлі лікарськими засобами (за винятком двох великих дистриб’юторів, які згідно із пропонованою ініціативою зможуть покривати 40% ринку) оперативно «обслуговувати» решту ринку, що становитиме 60% усього обігу ліків в Україні.
Зокрема, чи готові інші дистрибʼютори покрити 60% обсягів усього ринку лікарських засобів в розрізі наявної логістичної інфраструктури, складських приміщень, холодових ланцюгів, навченого персоналу тощо? Так, щоб це не спричинило штучного дефіциту лікарських засобів?
Розглядаючи законопроєкт через призму зазначених у ньому мети та положень, можна констатувати необхідність його ширшого обговорення з коригуванням окремих положень, що в подальшому створить умови для прозорих правил гри усіх учасників галузі, подолає поточні корупційні ризики та забезпечить рівні умови для подальшого розвитку фармацевтичної галузі в Україні.
Враховуючи вищевикладене, СУП просить долучити всю фармацевтичну спільноту, в тому числі, учасників спілки, які є найбільшими виробниками ліків в Україні, до обговорення усіх пропозиції та можливих змін до законопроєкту Nº 11493 перед його розглядом Комітетом Верховної Ради України з питань здоровʼя нації, медичної допомоги та медичного страхування.
Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Читайте також:
«Асоціація виробників інноваційних ліків (APRaD) готує свої пропозиції до законопроєкту № 11493».
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим