У січні 2025 р. обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» зросли на +19,1% у грошовому вираженні порівняно із аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні фіксується спад обсягів аптечного продажу на −1,5%. У доларовому еквіваленті зростання становить 7,1%. Основним фактором зростання ринку в грошовому вираженні залишається інфляційна складова. Відносно теплий січень не зумовлював зростання захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ), унаслідок чого обсяги продажу препаратів АТС-групи R05 значно нижчі за показники минулого року. Найвищі темпи зростання фіксуються для антидіабетичних препаратів, обсяги продажу яких збільшилися у понад 1,5 раза порівняно із січнем 2024 р. Сегмент дієтичних добавок продовжує демонструвати темпи зростання вищі за інші категорії товарів «аптечного кошика», у результаті чого зростає і їхня частка у загальній структурі ринку. У січні 2025 р. частка дієтичних добавок сягнула 12,2% у гривневому вираженні та 9,7 у натуральному. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському Уряду) у січні 2025 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками січня 2025 р. із зазначенням темпів приросту / спаду порівняно із аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2025 р. порівняно із аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка питомої ваги різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2023–2025 рр. у грошовому вираженні

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2025 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2024–2025 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2024–2025 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками січня 2024–2025 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2023–2025 рр.
Січень, рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2023 | 10 221,0 | –6,6 | 80,7 | 1201,8 | –2,4 | 9,5 | 814,7 | –19,1 | 6,4 | 432,6 | 13,9 | 3,4 | 12 670,2 | –6,6 |
2024 | 12 481,6 | 22,1 | 78,7 | 1810,2 | 50,6 | 11,4 | 998,6 | 22,6 | 6,3 | 577,3 | 33,5 | 3,6 | 15 867,7 | 25,2 |
2025 | 14 751,8 | 18,2 | 78,1 | 2311,7 | 27,7 | 12,2 | 1136,2 | 13,8 | 6,0 | 699,3 | 21,1 | 3,7 | 18 899,0 | 19,1 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2023 | 70,0 | –29,6 | 67,8 | 7,4 | –29,2 | 7,2 | 22,5 | –41,1 | 21,8 | 3,3 | –20,1 | 3,2 | 103,2 | –32,2 |
2024 | 74,6 | 6,5 | 65,9 | 10,3 | 38,9 | 9,1 | 24,5 | 8,9 | 21,6 | 3,9 | 15,9 | 3,4 | 113,2 | 9,7 |
2025 | 71,6 | –4,0 | 64,2 | 10,8 | 5,1 | 9,7 | 25,0 | 2,4 | 22,5 | 4,0 | 4,4 | 3,6 | 111,5 | –1,5 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками січня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в січні 2024 р.
Маркетуюча організація | 2024 | 2025 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 2 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 5 | 3 |
Корпорація «Артеріум» (Україна) | 3 | 4 |
Teva (Ізраїль) | 4 | 5 |
Acino (Швейцарія) | 6 | 6 |
KRKA (Словенія) | 7 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 8 | 8 |
Sanofi (Франція) | 9 | 9 |
Кусум Фарм (Україна) | 11 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками січня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в січні 2024 р.
Бренд | 2024 | 2025 |
НУРОФЄН | 1 | 1 |
КСАРЕЛТО | 3 | 2 |
ТРИПЛІКСАМ | 5 | 3 |
НІМЕСИЛ | 2 | 4 |
НАЛБУФІН | 4 | 5 |
СПАЗМАЛГОН | 6 | 6 |
СИМБІКОРТ | 16 | 7 |
ЦИТРАМОН | 8 | 8 |
АУГМЕНТИН | 23 | 9 |
ЕВКАЗОЛІН | 10 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками січня 2025 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у січні 2023–2025 рр.
Дистриб’ютор | 2025 | 2024 | 2023 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 42,9 | 41,8 | 39,4 |
БаДМ (Дніпро) | 41,8 | 44,0 | 40,3 |
Вента (Дніпро) | 2,9 | 2,7 | 6,1 |
Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 2,0 | 1,8 | 1,4 |
Медичний центр М.Т.К. (Київ) | 1,7 | 1,4 | 1,5 |
Денис Кірсанов
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим