Антикорупційний законопроект прийнято у другому читанні

15 Березня 2011 4:18 Поділитися

Антикорупційний законопроект прийнято у другому читанніЗаконопроектом (реєстраційний № 7487) пропонується визначити основні засади запобігання і протидії корупції в публічній і приватній сферах суспільних відносин, відшкодування завданих внаслідок вчинення корупційних правопорушень збитків, шкоди, поновлення порушених прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав чи інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Народні депутати ухвалили рішення про направлення до профільного комітету для доопрацювання ст. 1 (Визначення термінів), ст. 11 (Спеціальна перевірка щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), ст. 12 (Фінансовий контроль), а також розділу «Прикінцеві положення» з наступним поданням їх на повторне друге читання.

Проект містить положення про основні принципи запобігання і протидії корупції. Відповідно до документа, діяльність із запобігання і протидії корупції ґрунтується на таких принципах: верховенства права; законності; комплексного здійснення правових, політичних, соціально-економічних, інформаційних та інших заходів; пріоритетності запобіжних заходів; невідворотності відповідальності за вчинення корупційних правопорушень; відкритості й прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування; участі громадськості у заходах щодо запобігання і протидії корупції, державного захисту осіб, які надають допомогу у проведенні таких заходів; забезпечення відновлення порушених прав і законних інтересів, відшкодування збитків, шкоди, завданої внаслідок корупційних правопорушень.

Згідно із законопроектом, суб’єктами відповідальності за корупційні правопорушення є:

1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:

  • Президент України, Голова Верховної Ради, його перший заступник та заступник, Прем’єр-міністр, перший віце-прем’єр-міністр, віце-прем’єр-міністри, міністри, інші керівники центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу КМУ, та їх заступники, голова Служби безпеки України, Генеральний Прокурор, Голова Національного банку, Голова Рахункової палати, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Голова Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Голова Ради Міністрів Автономної Республіки Крим;
  • народні депутати, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад;
  • державні службовці, посадові особи органів місцевого самоврядування;
  • військові посадові особи Збройних сил України та інших утворених відповідно до законів щодо військових формувань;
  • судді Конституційного Суду, інші професійні судді, голова, члени, дисциплінарні інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів, службові особи секретаріату цієї комісії, голова, його заступник, секретарі секцій Вищої ради юстиції, а також інші члени Вищої ради юстиції, народні засідателі і присяжні (під час виконання ними цих функцій);
  • особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби, органів та підрозділів цивільного захисту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, особи начальницького складу податкової міліції;
  • посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України, дипломатичної служби, митної служби, Державної податкової служби;
  • члени Центральної виборчої комісії;
  • посадові та службові особи інших органів державної влади;

2) особи, які для цілей цього закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:

  • посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені в п. 1 частини 1 цієї статті, але одержують заробітну плату за рахунок Державного чи місцевого бюджету;
  • особи, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги (аудитори, нотаріуси, оцінювачі, а також експерти, арбітражні керуючі, незалежні посередники, члени трудового арбітражу, третейські судді під час виконання ними цих функцій, інші особи в установлених законом випадках);
  • посадові особи зарубіжних держав (особи, які обіймають посади у законодавчому, виконавчому або судовому органі зарубіжної держави, в тому числі присяжні засідателі, інші особи, які здійснюють функції держави для іноземної держави, зокрема для державного органу або підприємства), а також зарубіжні третейські судді, особи, які уповноважені вирішувати цивільні, комерційні або трудові спори у зарубіжних державах у порядку, альтернативному до судового;
  • посадові особи міжнародних організацій (працівники міжнародної організації чи будь-які інші особи, уповноважені такою організацією діяти від її імені), а також члени міжнародних парламентських асамблей, учасником яких є Україна, та судді і посадові особи міжнародних судів;

3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, або особи, спеціально уповноважені на виконання таких обов’язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, відповідно до закону;

4) посадові особи юридичних осіб, фізичні особи — у разі одержання від них особами, зазначеними у п. 1, 2 частини 1 цієї статті, або за участю цих осіб іншими особами неправомірної вигоди.

Нагадаємо, на шпальтах нашого видання коментарі щодо цього законопроекту надали Борис Даневич та Євген Бобик (адвокатська фірма «ПАРИТЕТ»).

За матеріалами www.portal.rada.gov.ua

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті