Звернення ТОВ «Аптека продукції медичного призначення №13»

Точка зору провізора

Точка зору провізораАптечні працівники, як і їхні керівники, у своїй повсякденній роботі майже не користуються Національним переліком основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (далі — Національний перелік), затвердженим постановою КМУ від 29.03.2006 р. № 400 (зі змінами).

Разом з тим після навіть неглибокого аналізу цього документа приходиш до висновку, що він вимагає істотного доопрацювання із залученням професіоналів, зокрема провізорів- практиків, хіміків, науковців-фармакологів, а його проекти — громадського обговорення. Паралельно з таким переліком має обов’язково бути подана інформація про торговельні назви лікарських засобів (ЛЗ) вітчизняного та імпортного виробництва з конкретною вказівкою, яка лікарська форма цього препарату (таблетки, розчини, супозиторії, мазі тощо) входить до Національного переліку, і її конкретний анатомо-терапевтично-хімічний код (АТХ).

Деякі уточнення вкрай необхідні для того, щоб не виникали неясності, на окремі з яких, на наш погляд, необхідно звернути особливу увагу.

У Національному переліку, виявляється, зовсім не зазначені вироби медичного призначення.

Якщо це Національний перелік основних лікарських засобів, то чому до нього входять екстракти виноградних кісточок, гінкго білоба, імбиру, альпінії, хряща акули, які не зареєстровані як ЛЗ і, відповідно, не є ЛЗ?

Як може існувати Національний перелік без предметів санітарії, гігієни, для догляду за хворими (шприц, бинт, марля, спринцівка, соска, грілка тощо), передбачені як обов’язковий асортимент аптек (наказ МОЗ від 25.11.2004 р. № 569)?

У Національному переліку допущені окремі помилки у назвах діючих речовин, наприклад п. 27 Амоній — код К.07А В 12. Амоній — це початок (катіон) назви солі, а має бути зазначено так: «Розчин аміаку».

У Національний перелік включено ряд ЛЗ, які або зовсім не використовуються у традиційній медицині, а лише в народній (комбінація лікарських трав — війник наземний, щучка дерниста тощо — п. 348), або застосовуються дуже рідко і не є життєво необхідними.

Чомусь у Національному переліку в окремих випадках після назви діючої речовини подано код цілої фармакотерапевтичної групи, що ускладнює пошук. Вважаємо, доцільніше зазначати саме код діючої речовини, наприклад: п. 169 «Диклофенак (монопрепарат та його комбінації)». Загальний код цілої групи М02АА замінити на МО2АА15, МО2АА65, також замість 801В зазначити 801ВС03 тощо.

У Національний перелік не включено багато препаратів, які відносяться до Переліку ЛЗ, ціни на які підлягають державному регулюванню (спільний наказ МОЗ та Мінекономіки з питань Європейської інтеграції України від 3.12.2001 р. № 480/294). Створення такого переліку мотивувалося життєвою необхідністю таких ЛЗ для хворих. Чому ж тоді вони відсутні у Національному переліку? Тим більше МОЗ підготовлено проект наказу «Про внесення змін до наказу МОЗ від 24.05.2005 р. № 226», у якому передбачено, що Національний перелік стане основою для формування системи моніторингу наявності основних ЛЗ, ціни на які підлягають державному регулюванню.

Хотілося б, щоб Національний перелік та Перелік ЛЗ, ціни на які підлягають державному регулюванню, не спіткала доля наказу МОЗ від 19.07.2005 р. № 360 (постійні зміни до якого заплутали і медичних, і аптечних працівників), спільного наказу МОЗ і МВС від 13.06.2008 р. № 282/318, котрі навіть не зареєстровані у Мін’юсті.

Директор ТОВ «Аптека продукції медичного призначення № 13»
Б.О. Зорін

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті