Як раніше повідомлялося в нашому виданні, 06.10.2011 р. парламентом було прийнято Закон України «Про внесення змін до ст. 6 Житлового кодексу Української РСР (щодо визначення житлової та загальної площ об’єкта житлової нерухомості)».
Розробка цього документа була ініційована групою народних депутатів України з метою усунення суперечностей чинного законодавства у сфері регулювання питань, пов’язаних із застосуванням Житлового кодексу Української РСР, та мала на меті врегулювання на законодавчому рівні питання розмежування понять загальної та житлової площі житлового приміщення. Після доопрацювання в комітеті Верховної Ради з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики редакція законопроекту зазнала істотних змін порівняно із запропонованою до першого читання.
На думку Михайла Бродського, урядового уповноваженого з дерегуляції господарської діяльності, зміни завдадуть величезного удару по бізнесу, оскільки передбачають заборону використання приміщень житлових будинків у виробничих цілях.
У діючій редакції Житлового кодексу Української РСР від 30.06.1983 р. йдеться про те, що приміщення житлового фонду призначені виключно для проживання в них громадян, і будь-яке інше їх використання вважається нецільовим. Отже, заборона стосується надання житлових приміщень для потреб промислового характеру. У той же час Житловий кодекс Української РСР не містить прямої заборони використання житлових приміщень для потреб непромислового характеру.
Нині в житлових приміщеннях фактично розміщуються аптеки, нотаріальні контори, магазини, перукарні тощо, що узгоджується зі ст. 150 Житлового кодексу Української РСР, якою визначається, що власники житлових приміщень і житлових будинків мають право розпоряджатися своєю власністю на власний розсуд, але щоб при цьому не було завдано шкоди суспільству. Таким чином, забороняти надавати приміщення в житлових будинках для потреб виробничого характеру, які не створюють небезпеки для навколишнього середовища, а також здоров’я та життя громадян, недоцільно.
Крім цього, практичними наслідками запровадження цієї норми буде припинення підприємницької діяльності представників малого та середнього бізнесу, які найчастіше використовують приміщення саме в житлових будинках. Це завдасть їм суттєвої шкоди та не узгоджуватиметься із загальною лінією влади щодо створення сприятливого бізнесового середовища. А процедура переоформлення житлового фонду в нежитловий фонд буде пов’язана зі значними затратами, що також не сприятиме підтримці малого та середнього підприємництва в Україні.
Враховуючи вищевикладене, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва та урядовий уповноважений з питань дерегуляції господарської діяльності Михайло Бродський звертаються до Президента України з проханням застосувати право вето до Закону України «Про внесення змін до статті 6 Житлового кодексу Української РСР (щодо визначення житлової та загальної площ об’єкта житлової нерухомості)» та повернути його на повторний розгляд до парламенту.
Коментарі