Позиція «AIPM Ukraine»

Позиція «AIPM Ukraine» щодо реєстрації цін на лікарські засоби та вироби медичного призначенняЦим зверненням Асоціація представників міжнародних фармацевтичних виробників «AIPM Ukraine» (далі — Асоціація) висловлює позицію компаній-членів щодо регулювання реклами лікарських засобів, передбаченого законопроектом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів у сфері охорони здоров’я (щодо посилення контролю за обігом лікарських засобів, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок)» (реєстраційний № 7007 від 21.07.2010 р.), який нині проходить підготовку до другого читання.

Останнім часом увага компаній — членів Асоціації прикута до спроб представників законодавчої гілки влади врегулювати питання рекламування лікарських засобів, виробів медичного призначення та медичної техніки. Відстоюючи принципи відповідальної реклами та етичного просування лікарських засобів, що ґрунтуються на провідному світовому та європейському досвіді, Асоціація висловлює занепокоєння з приводу можливості повної заборони реклами лікарських засобів.

Перш за все хочемо зазначити, що в країнах Європи та СНГ реклама безрецептурних лікарських засобів дозволена. У нашій країні реклама ліків нині є законодавчо врегульованою та відповідає більшості вимог, встановлених Директивою 2001/83/ЄС (ст. 86–100), які передбачені в чинній редакції ст. 21 Закону України «Про рекламу». Останні зміни, запроваджені Законом України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу» (про супроводження реклами лікарських засобів попередженням про загрозу самолікування) (№ 4708), вступили в силу 12 серпня 2011 р.

З огляду на існуючий негативний досвід такої заборони в інших країнах, зокрема Азербайджані, де подібні ініціативи мали зворотній ефект та призвели до зростання цін на лікарські засоби, Асоціація закликає не допустити прийняття цього законопроекту в існуючій редакції, а також наголошує на безпідставності й недопустимості обмеження доступу пацієнтів та споживачів до медичної інформації. Адже красномовний приклад Азербайджану, який, зрештою, в 2009 р. був змушений зняти заборону на рекламу лікарських засобів через негативні наслідки для системи охорони здоров’я, є додатковим фактором на користь бачення представників індустрії.

Асоціація також прагне звернути увагу на те, що законопроект несе в собі негативний економічний ефект для держави, оскільки заборона реклами ліків зменшить надходження до Державного бюджету від зборів податку на додану вартість та податку на рекламу, якими обкладаються послуги з реклами безрецепту­рних препаратів.

Крім того, при запровадженні такого регулювання необхідно виважено оцінювати ситуацію на українському ринку лікарських засобів, адже в умовах фактичної відсутності безкоштовної медицини, недостатності медичного забезпечення закладів охорони здоров’я, відсутності систем страхування та відшкодування вартості витрат на лікарські засоби пацієнту залишається єдине право на отрима­ння доступної, правдивої та компетентної інформації про засоби лікування. В умовах існуючого рівня надання медичної допомоги та відкритості інформації щодо безпечного застосування лікарських засобів, обмеження доступу пацієнтів до інформації про медичні товари для самолікування вбачається Асоціацією неадекватним заходом, що призведе до розбалансування системи охорони здоров’я і практичного підвищення навантаження на працівників аптечних закладів та зниження рівня освіченості пацієнтів.

Зважаючи на вищезазначене, Асоціація:

  • вважає за неможливе прийняття законопроекту № 7007 від 21.07.2010 р. в запропонованій редакції і наголошує на необхідності виваженого підходу до питання регулювання реклами лікарських засобів;
  • рекомендує прийняти до уваги європейський досвід (Директива 2001/83/ЄС), згідно з яким існує вичерпний перелік вимог до змісту, форми, каналів розповсюдження реклами лікарських засобів як серед населення (безрецептурні препарати), так і серед професіоналів охорони здоров’я (рецептурні та безрецептурні препарати);
  • рекомендує розробити ряд конкретних правил формування тексту реклами з обов’язковим розмежуванням вимог до реклами рецептурних та безрецептурних препаратів.

Лише при врахуванні запропонованих пропозицій інтереси споживачів та виробників буде справедливо захищено.

Володимир Ігнатов,
виконавчий директор «AIPM Ukraine»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті