Проект закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури застосування реєстраторів розрахункових операцій»

07 Березня 2012 11:20 Поділитися

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту закону України

«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури застосування реєстраторів розрахункових операцій»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України» було внесено зміни в ряд законодавчих актів, й зокрема, в закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Внесеними змінами було встановлено додаткові обов’язки для суб’єктів господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, з подання до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднанні.

Одночасно зазначеним законом України встановлено відповідальність для суб’єктів господарювання, в разі неподання до органів державної податкової служби звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв’язку, в разі обов’язковості її подання, у розмірі – десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. 

Зважаючи на законодавчо встановлений обов’язок суб’єкта господарювання щоденно створювати звітність, пов’язану із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій у вигляді денних звітів, зокрема Z-звіту, з набранням чинності законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України», починаючи з 1 липня 2012 року до всіх суб’єктів господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій можуть застосовуватися встановлені законом штрафні санкції в передбачених законом розмірах за кожний випадок не подання звітності по дротових або бездротових каналах зв’язку. Тобто штраф у розмірі 170 грн. за кожний робочий день року.

Ці положення створюють додаткове фіскальне навантаження на суб’єктів господарювання, не сприяють полегшенню і спрощенню процедур ведення бізнесу в державі і, як наслідок, посприяють тінізації відповідних доходів суб’єктів господарювання та зменшення надходжень до Держбюджету України.

До того ж, за інформацією розміщеною на офіційному сайті Державної податкової адміністрації у Житомирській області із посиланням на лист ДПС України від 28.12.11 № 10653/7/22-1317/321 «Оскільки, на сьогодні триває розробка «Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних згідно з технологією, розробленою Національним банком України та погодженою Державною податковою службою України» ( далі – Вимоги) та «Порядку передачі інформації до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої Державною податковою службою України» (далі – Порядок), застосування відповідних моделей РРО, передача звітності про їх використання, а також здійснення контрольно-перевірочних заходів органами ДСП з зазначених питань не можливі.»

Отже за таких обставин покладення відповідальності на суб’єктів господарювання за ненадання звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій є не можливим.

Впровадження технологій, які дозволять передавати і обробляти звітність та відповідних моделей РРО потребує додаткових суттєвих витрат не тільки платників податків, але й коштів Державного бюджету. Однак позитивний ефект від запровадження цих змін може виявитися значно меншим ніж буде витрачено коштів на його реалізацію.

2. Цілі і завдання прийняття акта

Метою розробки проекту закону є вирішення питання послаблення фіскального навантаження на суб’єктів господарювання, що використовують у своїй діяльності реєстратори розрахункових операцій, спрощення процедур ведення бізнесу у відповідній сфері.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

Законопроект передбачає виключення з редакції законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України»  положень стосовно подання суб’єктами господарювання звітності по дротових або бездротових каналах зв’язку та відповідальності за її неподання.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

У даній сфері суспільних відносин діють наступні законодавчі акти:

– Податковий кодекс України,

– Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Реалізація положень зазначеного законопроекту після його прийняття не потребує внесення змін до інших законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту сприятиме зменшенню видатків з Державного бюджету України на впровадження «Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних згідно з технологією, розробленою Національним банком України та погодженою Державною податковою службою України» та «Порядку передачі інформації до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої Державною податковою службою України».  

Зменшення фіскального навантаження на суб’єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності реєстратори розрахункових операції дозволить забезпечити стабільне надходження коштів до Державного бюджету України від оподаткування такої діяльності. 

Реалізація запропонованого Закону не вимагатиме додаткових витрат  Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Прийняття законопроекту дозволить спростити ведення процедур бізнесу у сферах господарювання, при використанні реєстраторів розрахункових операцій, що позитивно позначиться на детінізації відповідних оподатковуваних доходів від здійснення господарської діяльності.

Народний депутат України Д.С. Омельянович

                                                                  Проект

від 05.03.2012 р. № 10147

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури застосування реєстраторів розрахункових операцій

Верховна Рада України постановляє:

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У законі України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від  6 липня 1995 року № 265/95-ВР:

1) у статті 3:

пункт 7 викласти в такій редакції: «7) подавати до органів державної податкової служби звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним місяця».  

2. У Законі України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України» від 2 грудня 2010 року № 2756-VI :

1) у пункті 25 розділу I:

абзаци тринадцять-чотирнадцять підпункту 9 пункту 25 розділу I виключити.

2)  розділ  II викласти у такій редакції:

«II. Цей Закон набирає чинності з дня набрання чинності Податковим кодексом України, крім абзаців другого – шостого підпункту 4 пункту 25 розділу I цього Закону, які набирають чинності з 1 січня 2012 року, та абзацу п’ятнадцятого підпункту 9 пункту 25 розділу I цього Закону, який набирає чинності з 1 липня 2012 року».

II. Прикінцеві та перехідні положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2. До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

3. Кабінету Міністрів України:

у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради України

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Юрий 07.03.2012 1:43
В аптеке стоит два кассовых аппарата.Один из них задействован ежедневно, другой кроме субботы и воскресенья.Согласно закона, независимо от того задействован РРО или нет, нужно делать ежедневный Z-отчёт.Глупейшая ситуация!В субботу и в воскресенье, сотруднику нужно "поработать" на всех кассовых аппаратах.Учитывая абсурдность ситуации, не мешало бы применить какое-то рациональное решение, которое не мешает осуществлению контроля, и в то же время не делать ненужных телодвижений, учитывая загрузку сотрудников.Посмотреть хотя-бы на искуственный расход кассовой ленты и журналов РРО в масштабах страны.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті