Компанія “Шерінг АГ” – європейський концерн на українському ринку

Історично склалося так, що для українського фармацевтичного ринку, який формувався паралельно з державністю незалежної України, багато в чому були зразком (і є сьогодні) зарубіжні компанії — гранди європейського та світового фармацевтичних ринків, які першими відкрили свої представництва у Києві і заходилися «піднімати цілину» у ті непрості і не надто стабільні часи. Ці компанії сприяли становленню цивілізованого бізнес-середовища в українській фармацевтичній галузі, закладаючи основи корпоративної культури, запроваджуючи норми етичної поведінки, елементи своїх систем цінностей та пріоритетів, серед яких основні — турбота про хворого та доброчинна діяльність, непорушність стандартів безпеки, ефективності та якості лікарських засобів, безкомпромісна вірність духу інновацій та широта наукових обріїв. Ці компанії протягом багатьох десятиріч розробляли та вдосконалювали власні високі науково-дослідницькі, технологічні, виробничі, освітні, гуманітарні, маркетингові стратегії і зробили ці стратегії надбанням українських пацієнтів, фармацевтів та лікарів.

До когорти таких компаній належить досвідчений і авторитетний оператор українського ринку — транснаціональний фармацевтичний концерн «Шерінг АГ» (Німеччина), представництво якого плідно працює в нашій країні вже понад 11 років. Сьогодні в гостях у «Щотижневика АПТЕКА» голова представництва компанії «Шерінг АГ» в Україні доктор Манфред Пауль.

Доктор Манфред Пауль, голова представництва компанії «Шерінг АГ» в  Україні

— Докторе Пауль, хотілося б почути з перших вуст про історію створення, нинішні позиції на світовій фармацевтичній арені та місію компанії, інтереси якої Ви представляєте в  нашій країні.

— Компанія «Шерінг АГ» належить до числа найстаріших фармацевтичних компаній світу — веде відлік своєї історії з 1851 р., коли її засновник Ернст Шерінг відкрив у Берліні аптеку, яку назвав «Зелена аптека». Так почався успішний розвиток справи, що продовжується і сьогодні, коли компанія «Шерінг АГ» перетворилася на транснаціональний концерн, оборот якого у 2002 р. сягнув 5,023 млрд євро, а штат в усьому світі перевищує 25 тис. співробітників, до складу концерну «Шерінг АГ» входять 140 дочірніх і спільних підприємств.

За півтора сторіччя своєї історії компанія «Шерінг АГ» здобула світове визнання завдяки видатним досягненням в галузі наукових досліджень і створенню виробництва на основі найсучасніших технологій. Щорічно на здійснення наукових досліджень, розроблення нових лікарських препаратів та проведення клінічних випробувань спрямовується близько 18% загальної суми обороту компанії, а це — майже 1 млрд євро в 2002 р.! У науково-дослідних центрах компанії, розташованих у країнах Західної Європи, США та Японії, працює близько 4500 осіб. У 1996 р. до складу концерну увійшли дві великі фармацевтичні компанії — «Йєнафарм» (Німеччина) і «Лейрас» (Фінляндія), що дозволило розширити спектр інноваційних лікарських засобів, які пропонуються на світовий ринок.

Глобальна діяльність «Шерінг АГ» грунтується на наукових дослідженнях та створенні не просто нових лікарських засобів, а найновітніших, «проривних» препаратів, які дозволяють зробити кардинальні кроки на шляху подолання тих недуг, проти яких людство бореться впродовж тисячоліть!

Корпоративна філософія «Шерінг АГ» відображена в символіці компанії: девіз «Making medicine work» означає, що, використовуючи новітні наукоємні технології, ми даємо життя високоякісним препаратам, які ефективно «працюють» на благо пацієнта. Ми створюємо мережу тісного співробітництва з фахівцями сфери охорони здоров’я — клініцистами, вченими, фармацевтами, — яке покликане шляхом ранньої діагностики і своєчасної патогенетично обгрунтованої терапії збільшувати тривалість і поліпшувати якість життя людей.

— Які ж пріоритети в діяльності «Шерінг АГ» у всьому світі та в Україні зокрема?

— Пріоритети діяльності — це надто широко, тож давайте конкретизуємо.

Щодо пріоритетних клінічних напрямків, основні зусилля «Шерінг АГ» зосереджені зокрема в чотирьох напрямках: гінекологія та андрологія (насамперед, планування сім’ї та гормональна терапія для жінок і чоловіків), специфічна терапія (зокрема лікування онкологічних та гематологічних захворювань, розсіяного склерозу тощо), діагностика та дерматологія. Тобто компанія «Шерінг АГ» спеціалізується на «нішових» лікарських засобах і має диференційований портфель препаратів. Сьогодні в Україні зареєстровано 42 препарати компанії «Шерінг АГ», щороку на ринок країни виводяться нові лікарські засоби.

Щодо пріоритетів концептуальних, то основний із них — доведена висока якість продукції. Портфель компанії практично повністю складається з оригінальних лікарських препаратів, створених у наукових лабораторіях «Шерінг АГ», які користуються високим попитом серед пацієнтів і бездоганною репутацією серед фахівців завдяки високій якості, терапевтичній ефективності та максимальній безпеці. Кожен препарат компанії «Шерінг АГ» перед впровадженням у клінічну практику проходить всебічні доклінічні та клінічні випробування, результати яких стають надбанням медичної громадськості.

— Як відомо, Всесвітня організація охорони здоров’я закликає країни забезпечувати не лише якість власне лікарських засобів, але й якість інформації про них…

— І в цьому існує справді нагальна необхідність — особливо коли мова йде про нові, нещодавно винайдені лікарські засоби! І це — ще один пріоритет компанії «Шерінг АГ», зокрема в Україні: прагнучи надати лікарям якомога більше можливостей для високоякісної допомоги пацієнтам, представництво впроваджує освітні програми для лікарів та пацієнтів, провадить різнобічну діяльність, спрямовану на інформаційну підтримку українських фахівців та розширення їх професійного світогляду, долучення до сучасних досягнень світової наукової думки. Організовуючи науково-практичні конференції для українських фахівців, ми прагнемо, щоб вони відчули, чим «дихає» сучасна світова наука — не три роки, не рік тому, а сьогодні! Для цього ми нерідко запрошуємо для участі в таких заходах вчених, які у своїй спеціалізації є величинами світового рівня!

— Певно, ви маєте на увазі цьогорічній приїзд до України доктора Юджена МакКлоскі…

— Це не єдиний приклад, але ви доречно згадали ім’я цього непересічного вченого. Внесок Ю. МакКлоскі та його колег з Дослідницького центру ВООЗ при Шеффілдському університеті (Великобританія) в розробку сучасних методів терапії та профілактики метастатичних уражень кісткової тканини неможливо переоцінити, адже на основі результатів проведених ними клінічних досліджень препарати групи бісфосфонатів, зокрема клодронат (в Україні зареєстрований компанією «Шерінг АГ» під торговою назвою БОНЕФОС) [1], були внесені до клінічних рекомендацій ВООЗ як стандарт терапії і профілактики кісткових метастазів у хворих на рак молочної залози або передміхурової залози, пацієнтів з множинною мієломою. Неважко уявити (і нам це відомо з численних відгуків учасників), наскільки визначною подією у професійному житті понад 250 фахівців-онкологів з усіх регіонів України стала особиста зустріч з вченим такого масштабу. Принагідно зазначу, що в нинішньому році БЕНЕФОС став більш доступним для багатьох українських пацієнтів: Міністерство охорони здоров’я України відшукало кошти для централізованої державної закупівлі БОНЕФОСУ для лікувальних закладів онкологічного профілю.

Вже четвертий рік триває наше співробітництво з Науковим центром радіаційної медицини АМН України. В рамках цього партнерства українські фахівці в усіх регіонах країни отримують можливість набути досвіду застосування найсучасніших лікарських засобів компанії «Шерінг АГ» у лікуванні онкогематологічних хворих.

Представництво «Шерінг АГ» плідно співпрацює з міським Центром лікування розсіяного склерозу.

Штаб-квартира концерну «Шерінг АГ» в Берліні

Вже понад 5 років на українському ринку представлений препарат БЕТАФЕРОН (інтерферон бета-1b). З метою підтримки пацієнтів, які одержують препарат, компанія «Шерінг АГ» оплачує послуги патронажної медсестри, що надає цілодобову допомогу хворим. Ми маємо дуже успішний досвід такої підтримки хворих — практикуємо її у багатьох країнах світу. З 2004 р., згідно з рішенням штаб-квартири компанії «Шерінг АГ», українські спеціалізовані клініки візьмуть участь у масштабному міжнародному плацебо-контрольованому дослідженні, організованому з метою підвищення ефективності застосування препарату БЕТАФЕРОН [2]. Представництво бере на себе фінансування таких недешевих методів дослідження, як магнітно-резонансна томографія, оскільки лише таким чином гарантується якісна діагностика.

Українські фахівці в галузі променевої діагностики широко використовують контрастно-діагностичні засоби компанії «Шерінг АГ». Це стосується як іоногенних (УРОГРАФІН) та неіонних (УЛЬТРАВІСТ) рентгенконтрастних засобів, так і препаратів для штучного контрастування під час проведення магнітно-резонансної томографії — МАГНЕВІСТ, ГАДОВІСТ.

— Відомо, що компанія «Шерінг АГ» має давні традиції у сфері досліджень, розроблення і виробництва засобів для замісної гормональної терапії. Як би ви оцінили результати недавніх досліджень WHI та HERS, які широко дискутуються у світі?

— Дійсно, ці результати викликали неоднозначну реакцію в світі, а найбільш «гарячі голови» визнали їх достатніми для критики клінічного методу, завдяки якому впродовж багатьох років десятки мільйонів пацієнток в усьому світі одержували можливість уникнути важких клімактеричних ускладнень та зберегти якість життя.

Оприлюднення результатів цих досліджень викликало більше запитань, аніж відповідей. Нещодавно свої погляди з цього приводу оприлюднили відомі вчені — абсолютно незалежні і високоавторитетні експерти у сфері ендокринної гінекології — проф. Ф. Нафтолін (США), проф. М. Біркхойзер (Швейцарія), проф. Г. Куль (Німеччина), проф. Дж. Нойлен (Німеччина), проф. П. Келлер (Швейцарія), проф. Л. Брендле (Німеччина). Ці погляди були досить вичерпно висвітлені у вашому виданні: я маю на увазі прес-конференцію з останнього засідання Цюрихського клубу незалежних експертів у галузі ендокринної гінекології, яке — символічно! — цього року вперше відбулося в Україні [3]. Додаткові коментарі були б зайвими. Як казали древні латиняни: sapienti sat! — розумному достатньо.

Повертаючись до вашого запитання про пріоритети. Зазначу, що в Україні, як і в усіх інших країнах світу, турбота про здоров’я жінки є пріоритетним напрямком діяльності «Шерінг АГ». Наша компанія тісно взаємодіє з Київською медичною академією післядипломної освіти ім. П.Л.Шупика і лікарі, які підвищують свою кваліфікацію, проходять тематичний курс із питань планування родини та гінекологічної ендокринології. За підтримки компанії діють Центр контрацепції і Центр патології клімаксу, де пацієнтки можуть одержати безкоштовну консультацію з найважливіших питань жіночого здоров’я. Наші гормональні препарати допомагають жінкам у запобіганні небажаної вагітності, усуненні клімактеричних симптомів, лікуванні ряду гінекологічних захворювань. «Шерінг АГ» має в своєму арсеналі комбіновані пероральні контрацептивні препарати, до складу яких входять різні прогестини — левоноргестрел, гестаден, дієногест, дроспіренон, ципротерону ацетат, — що дозволяє максимально індивідуалізувати підбір схеми контрацепції (а це — мрія кожного гінеколога). Одним із справді значущих відкриттів стала розробка вченими компанії «Шерінг АГ» інноваційного прогестину — дієногесту — першого представника гібридних прогестинів, який справляє антипроліферативний і антиандрогенний ефекти [4]. Завдяки цим властивостям дієногест є оптимальним прогестином для включення до складу препаратів замісної гормональної терапії (препарат КЛІМОДІЄН), а в комбінації з естрагеном у складі контрацептивного препарату ЖАНІН спричинює виражений позитивний косметичний ефект.

— Чи здійснює представництво «Шерінг АГ» в Україні доброчинну діяльність?

— Як я вже казав, у рамках проведення клінічних і постмаркетингових досліджень пацієнти отримують можливість безкоштовно застосовувати препарати компанії «Шерінг АГ» і проходити інструментальні обстеження. Втім, благодійництво компанії цим не обмежується: ми беремо участь у втіленні проекту «Безпритульні діти Києва», мета якого — придбати й обладнати будівлю, де ці діти знайдуть собі житло і відчують турботу. Цей проект здійснюється за особисті кошти фізичних осіб — громадян Німеччини. Як німецька компанія «Шерінг АГ» з ентузіазмом підтримала цей проект.

— Як би ви оцінили динаміку розвитку відносин компанії «Шерінг АГ» з українськими дистриб’юторськими компаніями?

— Протягом 11 років роботи на українському ринку наше представництво мало можливість чітко відслідкувати, які дистриб’юторські фірми найбільш надійні та працюють найефективніше. Сьогодні ми маємо міцні, перевірені часом партнерські стосунки з такими компаніями, як «Альба Україна», «БаДМ», «Аптеки Біокон», «ВВС-ЛТД», «Оптіма-Фарм» — цей перелік можна продовжувати.

— Як ви оцінюєте сучасний рівень і тенденції розвитку українського фармацевтичного ринку в цілому і перспективи на  ньому продукції «Шерінг АГ» зокрема?

— Стосовно динаміки розвитку на українському ринку діяльності компанії «Шерінг АГ» необхідно зазначити: протягом останніх двох років темпи зростання обсягів продажу продукції нашої компанії істотно перевищують темпи зростання українського фармринку (що значною мірою пов’язано зі збільшенням державного фінансування централізованих закупівель препаратів компанії «Шерінг АГ», зокрема лікарських засобів для застосування в онкології). У 2003 р. ми очікуємо приріст обсягу продажу на 40% (за кількістю упаковок) порівняно з минулим роком.

Вже кілька років я з оптимізмом спостерігаю, як прогресує український фармацевтичний ринок — «молодий» динамічний ринок з потужним потенціалом і обнадійливими перспективами. Зростання економіки країни в цілому, набирання обертів фармацевтичною промисловістю — всі ці фактори позитивно впливають на розвиток українського фармринку. Додає оптимізму і те, що у процесі розвитку він стає все більш цивілізованим та прогнозованим, прозорим та стабільним. Взагалі ринки країн Центральної та Східної Європи (а Україна — одна з найбільших країн у цьому регіоні) зростають дуже швидкими темпами, і для потужної компанії-виробника надзвичайно важливо бути присутнім на цих динамічних ринках саме зараз — поки ще триває процес цього бурхливого розвитку. Як казав один колишній політик, «хто спізнюється, того карає життя».

— Які основні підсумки й подальші перспективи діяльності компанії «Шерінг АГ» в Україні?

— Вже понад 11 років успішно діє представництво компанії «Шерінг АГ» в Україні, сьогодні його штат перевищує 50 співробітників. Це згуртована команда справжніх професіоналів, кожен з яких цілковито відданий загальній справі. Медичні представники компанії працюють в усіх регіонах країни.

Безумовно, ми маємо амбітні плани щодо виводу на український ринок нових препаратів, відповідно буде збільшуватися кількість «гравців» української команди «Шерінг АГ», і її успіх не викликає у мене жодного сумніву!

Пилип Снєгірьов
Фото надані представництвом компанії «Шерінг АГ» в Україні

На правах реклами

ЛІТЕРАТУРА

1. «Щотижневик АПТЕКА», № 8 (379) від 3 березня 2003 р.

2. «Щотижневик АПТЕКА», № 35 (406) від 15 вересня 2003 р.

3. «Щотижневик АПТЕКА», № 42 (413) від 3 листопада 2003 р.

4. «Щотижневик АПТЕКА», № 40 (411) від 20 жовтня 2003 р.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті