Про перелік товарів аптечного асортименту

Накази не обговорюються, не коментуються та не… виконуються (Армійська мудрість)

Пропонуємо до уваги наших читачів коментар Віталія Пашкова, доктора юридичних наук, щодо Переліку товарів, які мають право придбавати та продавати аптечні заклади та їх структурні підрозділи:

— Мені здається, що після ознайомлення з Переліком товарів, які мають право придбавати та продавати аптечні заклади та їх структурні підрозділи (далі — Перелік), затвердженим наказом МОЗ від 06.07.2012 р. № 498, редакція «Щотижневика АПТЕКА» все ж таки повинна закликати юристів повернутися з відпусток, хоча б ту їх частину, яка налагоджена на позитивну співпрацю з фармацевтичною спільнотою.

Сам по собі цей Перелік, на перший погляд, не дуже відрізняється від Переліку, що був затверджений наказом МОЗ від 26.11.2004 р. № 577 на виконання ст. 9 Правил торгівлі лікарськими засобами в аптечних закладах, затверджених постановою КМУ від 17.11.2004 р. №1570 (далі — Правила).

Однак саме це і є головною відмінністю. Сам факт підготовки наказу на виконання п. 9 Правил і передбачав, що це і є ті самі супутні товари, про які йшла мова у даному пункті.

Ще раз нагадаємо, що в Переліку, затвердженому наказом МОЗ від 06.07.2012 р. № 498, є які завгодно товари, крім лікарських засобів. При цьому цей Перелік є вичерпним і тлумаченню щодо його доповнен­ня не підлягає. Згадування про те, що маються на увазі ті самі супутні товари, про які йдеться, наприклад у п.1.3. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами (далі — Ліцензійні умови), ніде немає.

Зрозуміло, що це проста неуважність, яка у нашій державі, як це завжди відбувається, може при формалізованому підході призвести до окремих наслідків або конфліктів з органами державного контролю. Тому що, як відомо, дорога у пекло вимощена добрими намірами.

Отже, виникає питання, як діяти в цьому випадку? А дуже просто. Давайте згадаємо, що таке «аптека» хоча б згідно з п. 1.3. Ліцензійних умов, затверджених наказом МОЗ від 31.10.2011 р. № 723.

Аптека — це заклад охорони здоров’я, основним завданням якого є забезпечення населення, закладів охорони здоров’я, підприємств, установ та організацій лікарськими засобами шляхом здійснення роздрібної торгівлі.

Отже, основне завдання аптеки — це забезпечення населення лікарськими засобами, а всі інші завдання мають бути передбачені в окремих нормативних актах. Саме це і відбулося, хоча, можливо, не зовсім коректно.

До речі, саме у п. 1. 3. Ліцензійних умов передбачено, що супутні товари — це товари, які мають право придбавати та продавати аптечні заклади та їх структурні підрозділи за Переліком товарів, які мають право придбавати та продавати аптечні заклади та їх структурні підрозділи, затвердженим наказом МОЗ України від 26.11.2004 р. № 577.

Виникає парадоксальна ситуація, коли наказ МОЗ, що втратив чинність, чітко зумов­лює наявність Переліку супутніх товарів, а новоутворений наказ ніби зовсім не стосується Переліку супутніх товарів. Оскільки при підготовці цього наказу, можливо, було б необхідно передбачити також внесення змін в інший наказ МОЗ, якщо автори вищезазначеного Переліку дійсно мали на увазі супутні товари.

Зрозуміло, що все це крючкотворство, яке, однак, може мати для учасників ринку наслідки з боку органів контролю, які не належать до сфери охорони здоров’я. Тобто, має місце так звана «законодательная неряшливость», про яку згадувалося на шпальтах «Щотижневика АПТЕКА».

Але і це ще не все. Дуже позитивним є розширення Переліку (назвемо його умовно Перелік супутніх товарів), зокрема, ми бачимо наявність такого виду товарів, як «товари для осіб з обмеженими можливостями». У мене є запитання: автомобіль з ручним управлінням відноситься до цього виду товарів? І таких прикладів можна навести багато. Тому хотілося б запропонувати уточнити, що саме мали на увазі розробники документа.

Віталій Пашков,
доктор юридичних наук
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті