Як повідомляється на сайті Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП), фармацевтична галузь в Україні стрімко розвивається, не дивлячись на економічні проблеми у світі та повільне зростання вітчизняної економіки. Мирослав Табахарнюк, віце-президент УСПП, засновник компанії «МТ-Інвест» — спеціалізованого оператора ринку M&A в Україні, зазначив, що в 2012 р. об’єм роздрібної реалізації лікарських засобів досяг 27 млрд грн., збільшившись на 17%, порівняно з 2011 р. У 2013 р. приріст фармацевтичного ринку в грошовому вираженні очікується на рівні щонайменше 15%. Такі стрімкі темпи збільшення реалізації лікарських засобів в Україні роблять фармацевтичну галузь привабливою для інвестицій з боку виробників та дистриб’юторів.
За словами М. Табахарнюка, в Україні станом на кінець III кв. 2012 р. функціонувало 116 фармацевтичних підприємств та 21 тис. точок роздрібної реалізації лікарських засобів (більше 14 тис. — аптеки). Як зазначив експерт, на долю першої десятки найбільших аптечних мереж припадає менше 30% загальної кількості аптек, а доля локальних виробників препаратів становить близько 65% у натуральному вираженні і менше 30% — у грошовому.
Сприятлива атмосфера для реалізації процесів злиття і поглинання у фармацевтичному секторі України створюється завдяки наявності великої кількості гравців, відсутності консолідації на ринку та перспективи високих темпів його росту. Очікується, що найбільш активно ці процеси проходитимуть саме в аптечному секторі. Поступово великі мережі збільшуватимуть свою вагу на фармацевтичному ринку шляхом придбання менших. За словами М. Табахарнюка, оскільки Київ — одне з найпривабливіших міст з точки зору аптечного продажу, відзначатиметься експансія саме стосовно столиці великими регіональними мережами.
Експерт прогнозує, що виробники лікарських засобів в Україні також зацікавлять інвесторів. Це стосується не тільки найбільших підприємств на вітчизняному ринку препаратів. Цікавими для поглинань можуть стати деякі з українських фармацевтичних виробників другого та третього десятка, що досягають 30% рентабельності виробництва. Як підкреслив М. Табахарнюк, такі компанії конкурують за рахунок низької вартості препаратів, що інколи не мають навіть аналогів на ринку України.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим