Введення імпортного збору у розмірі 5% на ввезення ліків та виробів медичного призначення: позиція АПАУ

25 Грудня 2014 7:44 Поділитися

Введення імпортного збору у розмірі 5 % на ввезення ліків та виробів медичного призначення: позиція АПАУПОЗИЦІЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
«АПТЕЧНА ПРОФЕСІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ УКРАЇНИ»

щодо законопроектів «Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті ХII Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року» (реєстраційний № 1562) та «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо стабілізації платіжного балансу)» (реєстраційний № 1563), зареєстрованих у Верховній Раді України 22.12.2014 р.

Правління Всеукраїнської Громадської Організації «Аптечна Професійна Асоціація України» розглянуло ініціативу Уряду щодо тимчасового введення додаткового імпортного збору з товарів, які ввозяться на митну територію України незалежно від країни походження товарів, що призведе до введення збору у розмірі 5% на ввезення лікарських засобів та виробів медичного призначення.

При розгляді вказаних законопроектів необхідно врахувати наступні можливі негативні наслідки їх прийняття:

1. Обмеження доступності ліків для населення:

1) Введення імпортного збору на лікарські засоби та вироби медичного призначення призведе до здорожчання ліків більш ніж як на 7 %, оскільки майже 30 % упаковок лікарських засобів, які споживаються населенням України, закордонного виробництва, а при виготовленні національних лікарських засобів використовується сировина закордонного походження.

2) Оскільки закупівлі ліків за бюджетні кошти сягають лише 9%, вказане здорожчання більш ніж як на 90 % сплачуватиметься за рахунок коштів населення України

3) Підвищення цін на ліки внаслідок введення імпортного збору призведе до обмеження доступності ліків для населення на фоні того, що вже й так відбулося декілька ступеневе зростання цін в 2014 році за рахунок введення 01.04.2014 р. ПДВ 7% та зростання курсів валют за 2014 рік майже вдвічі.

Зокрема, в 2014 році за деякими групами лікарських засобів здорожчання з грудня 2013 року по грудень 2014 року відбулося в середньому на 84%, а саме:
– закордонних лікарських засобів – більш як на 100%;
– національних лікарських засобів – на 50%

Це призвело до зменшення споживання ліків в натуральному виразі (в упаковках) більш як на 21%.

При цьому, торговельна надбавка на ліки в роздрібних аптечних закладах знижується з року в рік та наразі становить менше 20 %, що призводить до збитковості аптек та ставить під загрозу якість послуги, яка ними надається населенню.

4) Вказані фактори призведуть до обмеження доступності необхідних ліків для населення та посилять недовіру населення до фармацевтичної галузі та системи охорони здоров’я в цілому

2. Порушення двосторонніх домовленостей з Європейським Союзом щодо автономного режиму преференцій:

Умовою звільнення більшості товарів українського походження від мита при імпорті в країни Європейського Союзу на період до 31.12.2015 року, було утримання України від введення нових видів мита або зборів, які мають еквівалентну дію починаючи з 23.04.2014 року (п. «d» ст. 2 Регламента (ЄС) № 374/2014 Європейського парламенту та Ради від 16.04.2014 р. про скорочення або скасування мит щодо товарів походженням з України)

Таким чином, виникає загроза припинення преференцій для України з боку Єврокомісії та негативному впливу вказаних законопроектів на стан економіки України в цілому

3. Відсутність механізму застосування нового збору митними органами, що може призвести до затримки митного оформлення та відсутності лікарських засобів в роздрібній мережі

Система нарахування та утримання імпортного збору наразі не розроблена та не протестована. Таким чином, митне оформлення лікарських засобів на митному кордоні України буде суттєво затримано, як наслідок – ліки в аптеках будуть відсутні

Таким чином, прийняття зазначених законопроектів призведе до:

  • суттєвого обмеження доступності ліків для населення за рахунок зростання цін;
  • затримки надходження ліків в роздрібну мережу та тимчасова відсутність ліків в аптеках на початку року;
  • порушення домовленостей з Європейським Союзом щодо автономного режиму преференцій;
  • посилення недовіри населення України фармацевтичній галузі та системі охорони здоров’я в цілому.

Пропонуємо:

Відкликати для доопрацювання законопроекти «Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті ХII Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року» (реєстраційний № 1562) та «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо стабілізації платіжного балансу)» (реєстраційний № 1563), зареєстрованих у Верховній Раді України 22.12.2014 р.

Віднести до переліку життєво необхідних товарів в значенні законопроектів № 1562 та № 1563 лікарські засоби та вироби медичного призначення, звільнивши їх від оподаткування вказаним тимчасовим імпортним збором.

Імпортний збір для інших груп товарів вводити поступово, після розробки та тестування системи його нарахування і утримання.

Читайте також: Додатковий імпортний збір з медичних виробів, що ввозяться на територію України: Асоціація «Оператори ринку медичних виробів» не розділяє ініціативи Уряду

Додатковий імпортний збір з ліків та медичних виробів: відповідні законопроекти прийнято за основу (оновлено)

Додатковий імпортний збір при ввезенні товарів: ЄБА просить включити ліки та медичні вироби до переліку життєво необхідних товарів

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті