Страхова медицина: профільним міністерством розглянуто пропозиції ООРММП щодо її запровадження в Україні

Як повідомляло наше видання, Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України направило листа з пропозиціями організації щодо впровадження першого етапу страхової медицини в Україні та реформування системи закупівель лікарських засобів і виробів медичного призначення за кошти державного та місцевих бюджетів на ім’я Президента України з проханням дати Кабінету Міністрів України доручення щодо розгляду зазначених пропозицій. Зокрема, організацією було запропоновано: розробити й затвердити перелік лікарських засобів і виробів медичного призначення гарантованого мінімуму для надання медичної допомоги, опрацювати умови проведення тендерних закупівель препаратів за державними цільовими програмами, у тому числі передбачивши впровадження електронних закупівель, та участі в них тощо. Пропонуємо увазі читачів відповідь Міністерства охорони здоров’я України, яке виконало доручення Секретаріату КМУ щодо розгляду пропозицій організації.

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

(МОЗ України)

від 30.12.2014 р. № 10.03.64/38287
Об’єднання організацій
роботодавців медичної та
мікробіологічної
промисловості України

Міністерство охорони здоров’я України на виконання доручення Секретаріату Кабінету Міністрів України від 02.12.2014 р. № 16547/0/2-14 до листа Адміністрації Президента України від 01.12.2014 р. № 41-01/3339 розглянуло звернення від 07.11.2014 р. № 01/243 щодо впровадження страхової медицини та реформування системи закупівель лікарських засобів і виробів медичного призначення, і у межах компетенції повідомляє.

У рамках Плану реалізації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом на Міністерство охорони здоров’я України покладено завдання з розробки проекту Стратегії реформування системи охорони здоров’я України.

Стратегічною дорадчою групою (наказ МОЗ України від 24.07.2014 р. № 522) розроблено проект Стратегії реформування системи охорони здоров’я України на період 2015–2025 рр., у якому, зокрема передбачено також і запровадження медичного страхування в країні.

Проект Стратегії буде представлено на розгляд Уряду протягом найближчих місяців.

Одночасно повідомляємо, що Програмою дій Уряду заплановано запровадження обов’язкового медичного страхування у 2015–2016 рр.

Щодо п. 1.1. Питання стосовно затвердження єдиного Національного переліку лікарських засобів, які можуть закуповуватися закладами й установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, з огляду доцільності закупівлі таких препаратів за бюджетні кошти та відповідно до рекомендацій ВООЗ буде опрацьовано МОЗ Украї­ни в рамках виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Коаліційної угоди.

Відповідно до п. 6 Плану заходів Міністерства охорони здоров’я України з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Коаліційної угоди на 2015 р. (далі — План МОЗ) розробку та подання на розгляд Уряду проекту постанови Кабінету Міністрів України в частині внесення змін до Національного переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення передбачено здійснити в І півріччі 2015 р.

Щодо п. 1.3. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлюються Законом України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон).

Згідно з пп. 21 ч. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.

Пп. 3 ч. 2 ст. 22 Закону передбачено, що технічна специфікація до предмета закупівлі не має містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, його слід обґрунтовувати, а специфікація має містити вираз «або еквівалент».

Наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 р. № 921, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.08.2010 р. за № 623/17918, затверджено Порядок визначення предмета закупівлі, яким керуються замовники під час визначення предмета закупівлі, у тому числі лікарських засобів та медичних виробів.

Також Законом надано право учасникам конкурсних торгів подавати свої пропозиції до документації конкурсних торгів під час проведення процедури закупівлі або оскаржувати її.

Таким чином, законодавством врегульовано питання щодо визначення найменування предмета закупівлі, а також надано сторонам право на надання своїх пропозицій щодо цього.

Принагідно зазначаємо, що під час здійснення державних закупівель предмет закупівлі МОЗ України визначає за принципом: «один лот — одне найменування».

Розробка окремого нормативно-правового акта, який регулюватиме питання стосовно визначення предмета закупівлі, знаходиться поза межами компетенції МОЗ України. Згідно з пп. 1 ч. 1 ст. 8 Закону розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону, належать до повноважень Уповноваженого органу.

Щодо п. 2.1. пропозицій стосовно розроблення механізму реімбурсації вартості препаратів, включених до єдиного Національного переліку лікарських засобів, зазначаємо, що питання буде опрацьовано МОЗ України після затвердження такого переліку (п. 1.1. пропозицій).

Відповідно до п. 3 Плану МОЗ розробку та подання на розгляд Уряду проекту постанови Кабінету Міністрів України щодо запровадження системи реімбурсації лікарських засобів передбачено здійснити в IV кварталі 2015 р.

Стосовно п. 2.3., то МОЗ України позитивно ставиться до проведення закупівлі лікарських засобів та медичних виробів шляхом використання електронних засобів. У той же час за змістом положень Закону особливості застосування електронних засобів під час здійснення процедур закупівлі визначаються Кабінетом Міністрів України.

Щодо п. 2.4. Перевірки дотримання норм законодавства ДП «Державний експертний центр МОЗ України» під час здійснення процедури державної реєстрації лікарських засобів здійснюються на основі наказів МОЗ України відповідно до пп. 5 п. 11 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 р. № 467, МОЗ України організовує та контролює виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України в апараті Міністерства, а також на підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління МОЗ України.

Стосовно п. 2.5. На сьогодні механізм визначення порівняльних (референтних) цін у референтних країнах використовується під час декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби, які можуть закуповувати заклади та установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, яке здійснюється за Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 р. № 240 «Про референтне ціноутворення на лікарські засоби та вироби медичного призначення, що закуповуються за кошти державного та місцевих бюджетів» (далі — постанова Кабінету Міністрів України № 240) та відповідно до Порядку розрахунку оптово-відпускної ціни на лікарський засіб, затвердженого спільним наказом МОЗ України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 20.08.2014 р.№ 584/1011.

Головним розробником постанови Кабінету Міністрів України № 240 є Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, основними завданнями якого є формування та забезпечення реалізації державної політики, зокрема у сфері державних закупівель, державного замовлення та державної цінової політики.

На сьогодні Міністерством економічного розвитку і торгівлі України ініційовано пропозиції з удосконалення декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення, які після опрацювання будуть реалізовані шляхом внесення відповідних змін.

Євген Мороз,
заступник Міністра

Интересная информация для Вас:

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи