Парламентський Комітет з питань охорони здоров’я рекомендує прийняти доопрацьовані законопроекти щодо передачі закупівлі фармпродукції міжнародним організаціям за основу та в цілому (оновлено)

12 Березня 2015 6:21 Поділитися

13 березня Парламентський Комітет з питань охорони здоров’я розгляне доопрацьовані законопроекти щодо передачі закупівлі фармпродукції міжнародним організаціям 13 березня за результатами розгляду доопрацьованих законопроектів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі)» (реєстр. № 2150) та «Про внесення зміни до Податкового кодексу України (щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення та постачання лікарських засобів та медичних виробів)» (реєстр. № 2151) парламентський Комітет з питань охорони здоров’я рекомендує Верховній Раді України прийняти їх за основу та в цілому.

Як ми вже повідомляли, двома іншими групами народних депутатів України було зареєстровано альтернативні законопроекти – «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо забезпечення закупівель лікарських засобів та виробів медичних із залученням спеціалізованих установ ООН)» (реєстраційний № 2150-1, ініціатори – народні депутати Г. Загорій, О. Третьяков, І. Алексєєв, О. Дроздик) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо проведення у 2015 році закупівель лікарських засобів та виробів медичних за рахунок коштів Державного бюджету спеціалізованими фондами, організаціями та механізмами ООН» (реєстраційний № 2150-2, ініціатори — народні депутати І. Сисоєнко, К. Яриніч, Т. Кремінь).

Зважаючи на це, парламентарі вирішили об’єднати свої зусилля і замість 3 схожих за суттю законопроектів доопрацювали законопроект № 2150. Відтак, його ініціаторами виступили народні депутати України О. Богомолець, В. Сюмар. М. Іонова, О. Корчинська, Г. Гопко, Г. Загорій, О. Третьяков, І. Алексєєв, О. Дроздик, І. Сисоєнко, К. Яриніч, Т. Кремінь та О. Мусій.

Доопрацьованим законопроектом № 2150 передбачається запровадити механізм залучення міжнародних спеціалізованих організацій до закупівель ліків та медичних виробів на підставі угоди щодо закупівлі, яка укладатиметься МОЗ України.

Перелік ліків, медичних виробів та пов’язаних з їх закупівлею послуг, які можуть закуповуватися за такими закупівельними процедурами, а також особливості реалізації механізму їх закупівель пропонується врегулювати постановою КМУ. Вона також передбачатиме вимоги щодо опублікування всієї інформації, необхідної для належного функціонування зазначеного механізму, зокрема оприлюднення інформації про закупівлю на офіційному веб-сайті МОЗ України.

Законопроект передбачає можливість доступу до участі у таких закупівлях як зарубіжних, так і вітчизняних учасників ринку.

Проектом документа як і «попередниками» передбачається внести зміни до наступних законів України:

  • «Про здійснення державних закупівель», що передбачатимуть визначення терміну «спеціалізовані  організації, які здійснюють закупівлі», застосування процедур закупівлі ліків та медичних виробів з переліку, визначеного Уряду, встановлених спеціалізованими організаціями, та незастосування в таких випадках процедур закупівель, встановлених Законом України «Про здійснення державних закупівель»;
  • «Про лікарські засоби», що забезпечать можливість безкоштовної та спрощеної реєстрації в Україні ліків, які підлягатимуть закупівлі спеціалізованими організаціями, за результатами проведеної закупівельної процедури; забезпечать можливість ввезення лікарських засобів, які закуповуватимуться на підставі угоди МОЗ України з відповідною спеціалізованою організацією, яка здійснює закупівлі, без необхідності отримання ліцензії на імпорт лікарських засобів та без проведення державного контролю якості таких лікарських засобів;
  • «Про лікарські засоби», Закону України «Про засади здійснення державної мовної політики», що забезпечать можливість постачання лікарських засобів та медичних виробів на територію України в міжнародній упаковці, тобто в упаковці з маркуванням та інструкцією, викладеними мовою оригіналу для уникнення необхідності їх перепакування в упаковку, виготовлену спеціально для цілей постачання в Україну. При цьому доступ лікарів до всієї необхідної інформації про лікарський засіб або медичний виріб (зазначені лікарські засоби та медичні вироби не поставлятимуться через роздрібні аптечні мережі споживачам) забезпечуватиметься шляхом закріплення в урядовій постанові механізму супроводження кожної партії поставленого препарату кінцевим одержувачам перекладами інструкцій про його застосування у кількості, що відповідатиме кількості упаковок лікарського засобу, поставленого такому одержувачу;
  • Закону України «Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті ХІІ Генеральної угоди з тарифів та торгівлі 1994 року», які передбачатимуть звільнення операцій з ввезення та постачання таких ліків та медичних виробів від імпортного збору.

Із законопроекту також випливає необхідність внесення змін до низки підзаконних актів для реалізації його положень, зокрема таких, що забезпечать:

  • можливість здійснення попередньої оплати та розрахунків за відповідними угодами у встановлені ними строки,
  • непоширення процедури декларації зміни оптово-відпускних цін на ліки та медичні вироби, що закуповуються спеціалізованими організаціями,
  • спрощений порядок державної реєстрації, введення в обіг медичних виробів, які закуповуватимуться на підставі угоди МОЗ України зі спеціалізованими організаціями,
  • можливість залучення представників спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі, та пацієнтських організацій до роботи комісій з розробки вихідних даних, постійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу державних закупівель,
  • можливість здійснення профільним міністерством розрахунків з спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, в іноземній валюті.

У наданому Головним науково-експертним управлінням Апарату Верховної Ради України висновку наведено ряд зауважень і пропозицій до законопроекту № 2150. Так, на думку фахівців, доречно передбачити положення, які унеможливлювали б включення до переліку лікарських засобів, які можуть закуповуватись на підставі відповідних угод, препаратів або їх аналогів, які виробляються вітчизняними виробниками або вже постачаються відповідними агенціями згідно Стратегічного плану реагування ВООЗ на кризу в Україні.

На думку фахівців Головного науково-експертного управління, внесена законодавча пропозиція потребує додаткового обґрунтування з огляду на наступне. Новий механізм закупівель лікарських засобів пропонується запровадити на постійній основі. У той же час у супровідних документах до законопроекту зазначається про відсутність в Україні ефективно функціонуючої системи здійснення державних закупівель лікарських засобів за бюджетні кошти. У такому разі актуалізується проблема спроможності держави до ефективного реформування відповідної сфери.

Вищезазначена група народних депутатів також виступила ініціатором доопрацьованого законопроекту № 2151, який 13 березня розглянуто профільним Комітетом Верховної Ради України.

Законопроектом передбачається внести зміну до Податкового кодексу України, яка передбачатиме звільнення операцій з ввезення та постачання лікарських засобів та медичних виробів, що закуповуватимуться спеціалізованими організаціями, від сплати ПДВ.

Детальніше про засідання профільного комітету Верховної Ради України читайте у найближчому випуску «Щотижневика АПТЕКА» та на нашому сайті.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті