17 червня в МОЗ України відбулося експертне обговорення питань, що виникають на межі 2 реформ — охорони здоров’я та децентралізації. У ньому взяли участь представники Міністерства охорони здоров’я, Міністерства фінансів, проектного офісу Національної ради реформ, експерти громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ», Світового банку, Асоціації міст України та регіональних закладів охорони здоров’я.
У процесі реформування системи охорони здоров’я та децентралізації є ряд багатоаспектних питань, що потребують вироблення спільних позицій між усіма зацікавленими сторонами, зокрема щодо забезпечення автономізації діяльності закладів охорони здоров’я та структурно-організаційних змін медичного обслуговування населення в регіонах.
Під час заходу вирішувалося питання щодо рівнів фінансування системи охорони здоров’я: розподіл коштів слід зосереджувати на рівні областей чи так званих госпітальних округів. І хоча представники міністерств мали різні точки зору з цього приводу, у ході обговорення було узгоджено їхні погляди. Адже спільною метою реформ є забезпечення конституційних прав громадян на медичну допомогу, охорону здоров’я, рівного доступу до медичних послуг.
Ключовим питанням дискусії стало те, який рівень урядування має бути базовим у фінансуванні охорони здоров’я — областей чи нових адміністративно-територіальних одиниць — районів (повітів), які формуються на базі так званих госпітальних округів і створення яких передбачає децентралізація.
На думку Юрія Ганущака, співавтора концепції реформи децентралізації, експерта «Реанімаційного пакету реформ», саме рівень нових районів, або повітів, є оптимальним для фінансування охорони здоров’я на субнаціональному рівні.
Ігор Перегінець, заступник міністра охорони здоров’я України, наголосив, що в реформі охорони здоров’я принциповим є нерозділення первинного та вторинного рівнів медичної допомоги між різними рівнями урядування (громад та нових районів). Важливою є також консолідація фінансування на одному рівні урядування і найбільш оптимальним варіантом МОЗ України вважає рівень областей.
Рівень нових районів, або повітів, є також прийнятним лише за умови чіткого розмежування замовника та надавача медичних послуг. Закупівля та надання медичних послуг, за словами І. Перегінця, не мають здійснюватися одним і тим же органом влади — це загрожує «консервацією» існуючої неефективної інфраструктури охорони здоров’я.
Планується, що діалог щодо узгодження 2 реформ буде продовжено. Зокрема, це питання буде обговорено під час найближчого засідання Національної ради реформ.
Адміністративно-територіальна реформа в Україні — реформа місцевого самоврядування і адміністративно-територіального поділу, що проводиться в Україні, починаючи з 2015 р. Замість понад 11 тис. місцевих рад буде створено 1500–2000 спроможних територіальних громад. Замість районів буде введено нову адміністративно-територіальну одиницю — повіт, у рамках якого буде створено госпітальний округ, до якого ввійде:
- багатопрофільна лікарня (клінічна лікарня) інтенсивного лікування;
- багатопрофільна дитяча лікарня (клінічна лікарня) інтенсивного лікування;
- лікарня відновного (реабілітаційного) лікування;
- лікарня (клінічна лікарня) планового лікування;
- патологоанатомічний центр;
- хоспіс;
- спеціалізований медичний центр (за напрямами);
- центр з медичних консультацій та діагностики;
- служба швидкої медичної допомоги Територіального центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
www.platforma-reform.org, www.moz.gov.ua
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим