Законопроект № 2206а щодо сприяння розвитку виробництва виробів медичного призначення повинен бути відкликаний: Асоціація «Оператори ринку медичних виробів»

07 Липня 2015 2:59 Поділитися

Законопроект №2260а щодо сприяння розвитку виробництва виробів медичного призначення повинен бути відкликаний: Асоціація «Оператори ринку медичних виробів»Асоціація «Оператори ринку медичних виробів
Лист від 07.07.2015 року № 36
Комітет з питань податкової та митної політики
Верховної Ради України VIІI скликання
Комітет з питань охорони здоров’я
Верховної Ради України VIІI скликання (копія)

Щодо проекту Закону України про внесення змін до статті 197 Податкового кодексу України (щодо сприяння розвитку виробництва виробів медичного призначення)

Від імені членів Асоціації «Оператори ринку медичних виробів» (далі — Асоціація) як першого в Україні професійного об’єднання виробників, імпортерів, дистриб’юторів та інших учасників ринку медичних виробів звертаємося щодо проекту закону України про внесення змін до статті 197 Податкового кодексу України (щодо сприяння розвитку виробництва виробів медичного призначення), що був зареєстрований від 1 липня 2015 р. за № 2206а (далі — Законопроект).

У пояснювальній записці до Законопроекту зазначається, що його прийняття сприятиме розвитку виробництва в України широкого спектру виробів медичного призначення із застосуванням новітніх іноземних технологій. У свою чергу, наслідком ухвалення Законопроекту має стати сприяння розвитку виробництва в Україні виробів медичного призначення (що забезпечить створення в Україні нових робочих місць), а також імпортозаміщенню таких виробів внаслідок суттєвого зниження собівартості відповідної продукції та матиме наслідком економію бюджетних коштів, що спрямовуються на закупівлю виробів медичного призначення, та використання таких коштів на здійснення інших програм охорони здоров’я.

Так, у Законопроекті шляхом доповнення ст. 197 Податкового кодексу України новим пунктом 197.24 пропонується звільнити від оподаткування податком на додану вартість операції із ввезення на митну територію України стерилізаторів медичних, хірургічних або лабораторних, за кодом згідно з УКТЗЕД 8419 20 00 00, а також обладнання для обробки гуми чи пластмаси або для виробництва медичних виробів з цих матеріалів (цілісні об’єкти, технологічні лінії, заводи для виробництва одноразових медичних виробів, стерильних або нестерильних кімнат, включаючи окремі складові частини та обладнання, призначене для будівництва (складання) зазначених об’єктів) за кодами згідно з УКТЗЕД 4010 12 00 10, 8415 81 00 90, 8421 39 20 00, 8422 30 00 99, 8422 90 90 06, 8428 20 20 00, 8428 20 80 00, 8428 90 90 00, 8477 10 00 00, 8477 20 00 00, 8477 30 00 00, 8477 40 00 00, 8477 59 10 90, 8477 90 80 00, 8480 71 00 90.

При цьому операції із ввезення на митну територію України зазначених у цьому пункті товарів звільняються від оподаткування, якщо ці товари застосовуються платником податку для власного виробництва медичних виробів за кодами згідно з УКТЗЕД 3926 90 92 90, 9018 32 10 00, 9018 31 10 00, 9018 39 00 00, 9018 90 50 00, 9018 90 84 00, та якщо ідентичні ввезеним товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні.

Крім того, Законопроектом передбачається встановити, що у разі порушення вимог щодо цільового використання таких товарів платник податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму податку на додану вартість, що мала бути сплачена із зазначених операцій у момент ввезення таких товарів, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи із 120% облікової ставки Національного банку України, що діяла на день сплати податкового зобов’язання, та за період з дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкового зобов’язання.

На думку Асоціації, подібні ініціативи є правильними з точки зору створення сприятливих умов для вітчизняного виробництва медичних виробів, однак разом з тим, виходячи із запропонованого народними депутатами тексту п. 197.24 Податкового кодексу України, Асоціація вбачає ряд аспектів, що є дискусійними та викликають двояке тлумачення норми.

По-перше, незрозумілими для громадськості є принципи та засади, на яких ґрунтувалося формування так званого переліку кодів УКТЗЕД тих медичних виробів, операції із ввезення на митну територію України яких повинні звільнятися від оподаткування податком на додану вартість.

По-друге, неясно, в якому значенні в цьому Законопроекті вжито термін «ідентичні товари», оскільки це поняття наразі не закріплено законодавчо. Крім того, із запропонованого тексту нормативно-правового акта не випливає меж компетенції уповноваженого органу центральної виконавчої влади на визначення рівня «ідентичності».

По-третє, Законопроектом не визначено, ким (яким відомством) і які саме якісні показники будуть братися до уваги з метою прийняття рішення про звільнення від оподаткування податком на додану вартість.

На нашу думку, слід зауважити, що подібна законодавча ініціатива була реалізована шляхом реєстрації однойменного законопроекту від 25 грудня 2014 р. за № 1637, який, за даними офіційного веб-сайту Верховної Ради України від 24 червня 2015 р., було відкликано.

Додатково зазначаємо, у супровідних до Законопроекту документах відсутня інформація про вплив внесеної законодавчої пропозиції на показники бюджету. До Законопроекту також доцільно було б надати інформацію щодо прогнозного впливу застосування податкової пільги на динаміку вітчизняного виробництва відповідних товарів медичного призначення. У зв’язку з цим звертаємо увагу на необхідність дотримання вимог ч. 3 ст. 91 Регламенту Верховної Ради України та ч. 1 ст. 27 Бюджетного кодексу України щодо надання до законопроекту належного фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки).

Пропозиція ч. 2 проекту, згідно з якою цей Законопроект (у разі його схвалення Верховною Радою України) набуває чинності з наступного дня за днем його офіційного опублікування, не узгоджується з принципом стабільності системи оподаткування, згідно з яким «податки та збори, їх ставки, податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року» (пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України).

Разом з тим, звертаємо увагу на ініціативу експертної робочої групи з питань удосконалення законодавства щодо обігу лікарських засобів МОЗ України, кількісний склад якої затверджено наказом МОЗ України від 25 червня 2015 р. № 390 (до складу групи входять два представники Асоціації). Так, було розроблено та одноголосно підтримано учасниками робочої групи на одному з її чергових засідань та рекомендовано до винесення на громадське обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до абзацу першого підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 Податкового кодексу України» (щодо створення сприятливих умов для поліпшення забезпечення закладів охорони здоров’я та громадян доступними лікарськими засобами), про що свідчить протокол засідання, що ведеться в установленому порядку. Текст зазначеного проекту нормативно-правового акта було опубліковано на офіційному веб-сайті МОЗ України.

Враховуючи вищезазначене, керуючись постановою КМУ від 3 листопада 2010 р. № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики»,

ПРОСИМО:

1. Відкликати законопроект у запропонованій суб’єктами законодавчої ініціативи редакції.

2. Розглянути ініціативу експертної робочої групи з питань удосконалення законодавства щодо обігу лікарських засобів МОЗ України щодо створення сприятливих умов для поліпшення забезпечення закладів охорони здоров’я та громадян доступними лікарськими засобами у вигляді проекту Закону України «Про внесення змін до абзацу першого підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 Податкового кодексу України», який розміщено на сайті МОЗ.

3. Про результати розгляду цього звернення аргументовано повідомити Асоціацію засобом поштового зв’язку та електронною поштою (doroshchuk@amomd.com) у передбачений законодавством термін.

Д. Дорощук,
виконавчий директор Асоціації

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті