Збільшено обсяги державного фінансування охорони здоров’я

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2004 рік» від 17.06.2004 р. № 1801-IV передбачено збільшення фінансування галузі охорони здоров’я з державного бюджету на  439,7 млн грн., з них на оплату праці — 18,3 млн грн., комунальні послуги та енергоносії — 0,2 млн грн., капітальні видатки — 266,0 млн грн. Варто зазначити, що місцевим бюджетам виділено дотацію на підвищення з 1 вересня цього року посадових окладів працівників бюджетної сфери, в тому числі медичних працівників — на 15,6%.

Також збільшено видатки:

· на  централізовану закупівлю кардіостимуляторів, ендопротезів, окремих виробів медичного призначення — на 7,4 млн грн.;

· на  централізовану закупівлю високовартісного обладнання для закладів охорони здоров’я — на 1,5 млн грн.;

· на  централізовані заходи з профілактики та лікування ВІЛ/СНІДу — на 3,0 млн грн.;

· на Державну програму «Онкологія» — на 31,8 млн грн.;

· на  забезпечення медичних заходів Комплексної програми «Цукровий діабет» — 31,0 млн грн.;

· на  централізоване придбання діагностичного та лікувального обладнання для боротьби з онкологічними захворюваннями, туберкульозом та іншими хворобами, в першу чергу, для сільських лікарень — 228,3 млн грн.

Таким чином, загальний фонд зведеного бюджету на охорону здоров’я на 2004 р. з урахуванням змін, внесених до Державного бюджету України та затверджених місцевими радами, визначено (без урахування спеціального фонду) в сумі 9941,8 млн грн. (у 2003 р. — 8075,6 млн грн.), у тому числі:

· державний бюджет — 2714,6 млн грн. (27,3%);

· місцеві бюджети — 7227,2 млн грн. (72,7%) (станом на 1 червня 2004 р.).

Загальні видатки на охорону здоров’я з урахуванням коштів спеціального фонду у 2004 р. становитимуть 10764,06 млн грн. (у 2003 р. — 9130,0 млн грн.).

Збільшення видатків на охорону здоров’я з загального фонду становить 1866,2 млн грн. (18,8%), у тому числі з місцевих бюджетів — 985,7 млн грн. (13,6%), з державного бюджету — 880,5 млн грн. (32,4%).

За структурою видатків місцевих бюджетів на заробітну плату з нарахуваннями спрямовується 68,2% від їх загального обсягу, на медикаменти — 7,8%, на  харчування хворих — 4,1%, комунальні послуги та енергоносії — 9,5%, придбання обладнання — 3,0%, інші видатки — 7,4%.

У зв’язку з обмеженим фінансуванням галузі уряд сконцентрував зусилля на вирішенні найбільш гострих проблем охорони здоров’я. Було визначено пріоритети, затверджено і розпочато реалізацію під егідою МОЗ понад 20 державних цільових програм із сукупним обсягом видатків у 2004 р. 1060,2 млн грн. Основними напрямками фінансування є:

· надання консультативної, лікувальної, реабілітаційної допомоги населенню загальнодержавними закладами охорони здоров’я;

· поліпшення діагностики та медичного обслуговування пацієнтів з онкологічними захворюваннями;

· безкоштовне забезпечення інсулінами хворих на цукровий діабет;

· профілактика та лікування туберкульозу;

· проведення імунопрофілактики населення;

· профілактика та лікування СНІДу;

· зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, що розташовані в сільській місцевості;

· державний санітарно-епідеміологічний нагляд та заходи щодо забезпечення епідемічного благополуччя в  Україні;

· забезпечення лікування за високовартісними медичними технологіями у клініках науково-дослідних інститутів медичного профілю.

Проте, з урахуванням збільшення бюджетного фінансування галузі охорони здоров’я, його обсяги залишаються обмеженими. Зведений бюджет у визначеній сумі дозволяє задовольнити потреби галузі лише на 44%. Це не дає змоги забезпечувати шляхом державного фінансуванням виконання відповідних соціально-економічних, медико-санітарних та оздоровчо-профілактичних програм у системі охорони здоров’я.

У ситуації, яка поліпшується, але ще далека від задовільної, МОЗ налаштований на подальші рішучі дії, спрямовані на зміцнення економічних підвалин діяльності системи надання медичної допомоги населенню. «Можливий шлях реформування галузі», запропонований міністром охорони здоров’я України Андрієм Підаєвим, містить, зокрема, економічне обгрунтування можливості заощадження бюджетних коштів шляхом відмови від фінансування ліжко-дня та активізації розвитку первинної медико-санітарної допомоги, у ньому сформульовано чіткі завдання щодо підготовки медичних кадрів відповідно до Болонської декларації та широкого запровадження інституту сімейного лікаря.

За прес-релізом МОЗ від 23 липня 2004 р.

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті