У Парламенті зареєстровано альтернативні законопроекти Олега Мусія про реформування системи охорони здоров’я

22 Липня 2015 11:11 Поділитися

У Парламенті зареєстровано альтернативні законопроекти Олега Мусія про реформування системи охорони здоров’я17.07.2015 р. у Верховній Раді України зареєстровано проекти Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» (реєстраційний № 2309а-1), «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення законодавства України з питань фінансування закладів охорони здоров’я» (реєстраційний № 2311а-1). Їх ініціатором виступив народний депутат України Олег Мусій, член депутатської фракції ПАРТІЇ «БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА», заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я. Вони розроблені з метою реформування національної системи охорони здоров’я, зокрема, шляхом реорганізації закладів охорони здоров’я. Дані законопроекти є альтернативними до проектів законів, що були подані Урядом 07.07.2015 р. Крім того, 17.07.2015 р. народним депутатом також було зареєстровано проект Закону України «Про засади державної політики охорони здоров’я» (реєстраційний № 2409а), який розроблено з метою попередження значних ризиків та додаткових навантажень, які можуть виникнути в ході реформування національної системи охорони здоров’я.

Зокрема, законопроект за реєстраційним № 2309а-1 на відміну від Урядового проекту документа не містить положень, які б передбачали можливість реорганізації закладів охорони здоров’я в комерційні підприємства. Таким чином, даним документом передбачено лише некомерційну діяльність, тобто таку, що не має на меті отримання прибутку. Також не передбачено змішану форму власності закладів охорони здоров’я (шляхом об’єднання майна різних форм власності).

Внесено уточнення, відповідно до якого заклади охорони здоров’я можуть мати рахунки не тільки в установах банків, а й в органах центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, тобто в Державному казначействі України, яке здійснює платежі за видатками Державного бюджету через систему своїх органів шляхом безготівкового перерахування коштів.

Законопроектом також встановлено 5-річний строк для контракту, яким може бути укладено з керівниками державних, комунальних закладів охорони здоров’я. Урядовим проектом документа обмеження щодоо термінів контракту не було передбачено.

Крім того, передбачено, що медична допомога надається безоплатно за рахунок бюджетних коштів у закладах охорони здоров’я в межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника бюджетних коштів, передбачених не тільки в Державному бюджеті України на відповідний рік, а також і коштів місцевих бюджетів. А обсяг бюджетного фінансування закладів охорони здоров’я затверджуватиметься не Міністерством охорони здоров’я, а Кабінетом Міністрів за поданням профільного міністерства.

Також на відміну від урядового проекту документа даним законопроектом не передбачено звільнення державних унітарних підприємств, що були утворені шляхом реорганізації, від відраховування до державного бюджету частини свого чистого прибутку (доходу). Як зазначалося в урядовому законопроекті, затвердження такої норми створило б стимули для реорганізації закладів охорони здоров’я — бюджетних у державні та комунальні підприємства.

Законопроектом за реєстраційним № 2311а-1 на відміну від документа, запропонованого Урядом, передбачено, що медична субвенція розподілятиметься між відповідними бюджетами за формулою, яка включатиме в себе інформацію про кількість населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці та соціально-демографічні показники з урахуванням рівня захворюваності та кількість державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що планується реорганізувати у відповідному бюджетному періоді.

Законопроектом за реєстраційним № 2409а передбачається створення правових передумов для запровадження єдиного універсального комплексного підходу, який базується на основних цінностях у сфері охорони здоров’я під час формування та реалізації засад державної політики охорони здоров’я в Україні. Зокрема, даним проектом документа затверджено, що основними засадами формування державної політики охорони здоров’я є визнання:

1) права на здоров’я та його охорону як одного з фундаментальних прав людини;

2) загальних моральних цінностей, поваги до людини та її гідності, рівності, солідарності та професійної етики;

3) визначального впливу здоров’я населення на сталий розвиток та економічне процвітання як окремих регіонів, так і держави у цілому та ін.

Також даним законопроектом передбачено, що реалізація державної політики у сфері охорони здоров’я має ґрунтуватися на таких принципах, як:

1) законність — відповідність Конституції та законам України, міжнародним договорам, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;

2) співробітництво — узгодження цілей, пріоритетів, завдань, заходів і дій центральних та місцевих органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, органів професійного самоврядування, забезпечення співробітництва між ними під час формування та реалізації державної політики в галузі охорони здоров’я;

3) паритетність — забезпечення рівних можливостей доступу всіх суб’єктів охорони здоров’я до участі у формуванні та реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я;

4) відкритість — забезпечення вільного доступу до інформації, що визначає державну політику в галузі охорони здоров’я і є в розпорядженні органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування та ін.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті