В Парламенті зареєстровано пакет законопроектів щодо запровадження медичного страхування

07 Серпня 2015 12:24 Поділитися

В Парламенті зареєстровано пакет законопроектів щодо запровадження медичного страхування30.07.2015 р. у Верховній Раді України зареєстровано пакет проектів документів щодо запровадження в Україні медичного страхування. Зокрема, це проекти законів України: «Про загальнообов’язкове соціальне медичне страхування» (реєстраційний № 2462а), «Про статус та діяльність закладів охорони здоров’я» (реєстраційний № 2463а) та «Про внесення змін до статей 89, 90 та 103.4 Бюджетного кодексу України» щодо врегулювання положень Бюджетного кодексу України для забезпечення діяльності медичних закладів (реєстраційний № 2464а). Ініціатором проектів документів виступив народний депутат України Андрій Шипко, член депутатської групи «Партія «Відродження» та член Комітету ВРУ з питань охорони здоров’я.

Так, законопроект за реєстраційним № 2462а визначає принципи, правові, організаційні та фінансові засади і механізми функціонування загальнообов’язкового соціального медичного страхування громадян в Україні. Зокрема, проектом документа визначено, що загальнообов’язковому соціальному медичному страхуванню підлягають:

  • громадяни України, іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах та працюють на підприємствах, в установах та організаціях, утворених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності; у філіях, представництвах та ін.;
  • особи, обрані на виборні посади до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян, які отримують заробітну плату (винагороду) за роботу на виборній посаді;
  • особи, які проходять професійну підготовку, перепідготовку або підвищують кваліфікацію з відривом від виробництва за направленням підприємств, установ чи організацій без збереження заробітної плати та з отриманням стипендії відповідно до законодавства;
  • особи, які забезпечують себе роботою самостійно — провадять адвокатську, нотаріальну, творчу та іншу діяльність, пов’язану з одержанням доходу та інші категорії громадян.

Не підлягатимуть загальнообов’язковому соціальному медичному страхуванню:

  • військовослужбовці Збройних Сил України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, інших збройних формувань у разі, якщо вони утворені згідно із законодавством, у тих установах, де є власна медична служба, а також якщо ці особи знаходяться на особливих визначених законодавством умовах служби і можуть мати специфічні вади здоров’я (зокрема поранення);
  • іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні, надання медичної допомоги для яких регулюється спеціальним законодавством та ін.

Проектом документа до страхових подій віднесено:

  • госпіталізацію до медичних закладів;
  • надання медичної допомоги в медичних закладах в умовах денного стаціонару за умови направлення лікаря, що надає первинну допомогу або закладу, що надає вторинну та третинну допомогу;
  • реабілітацію та надавання медичної допомоги у санаторно-курортних закладах та ін.

Відповідно до проекту документа страхувальниками є роботодавці, особи, що забезпечують себе роботою самостійно, місцеві органи виконавчої влади, Фонд соціального страхування та ін.

У разі прийняття проекту документа передбачено, що він вводитиметься в дію з 1 січня 2017 р. Крім того, даним законопроектом передбачено, що для того щоб в Україні запровадити обов’язкове медичне страхування, медичні заклади мають стати повноцінними юридичними особами. З цією метою і було зареєстровано законопроект за реєстраційним № 2463а, який визначає статус та особливості діяльності закладів охорони здоров’я, а також фінансові, організаційні та інші засади їх функціонування. Так, проектом документа визначено, що в залежності від форми власності заклади охорони здоров’я функціонують як державні, комунальні, приватні, засновані на змішаній формі власності та такі, що знаходяться у власності громадських, релігійних, благодійних організацій. А за організаційно-правовою формою можуть бути створені як бюджетні заклади, державні та комунальні некомерційні або комерційні підприємства, господарські товариства, приватні підприємства, об’єднання підприємств тощо. Управління закладами охорони здоров’я здійснюватиме власник у відповідності до встановлених законодавством вимог для підприємств, установ і організацій різних організаційно-правових форм та у визначеному цим власником порядку, що закріплюється статутом (положенням), що має бути затверджений відповідно до вимог законодавства. Керівником закладу охорони здоров’я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я. З керівником закладу охорони здоров’я державної та комунальної форми власності укладається трудовий контракт.

Проектом документа передбачено, що незалежно від форми власності та організаційно-правової форми закладу охорони здоров’я до керівного складу закладу матимуть входити головний лікар та наглядова рада. Принципово новим у даному законопроекті є підхід до укладання договорів про медичне обслуговування населення. Наведено порядок визначення обсягів державного замовлення, його розподілу на конкурсних засадах, права закладів в укладанні договорів.

Проектом документа передбачено новий підхід до укладання договорів про медичне обслуговування населення. В основу таких договорів покладено такий новий для медичного законодавства правочин, як державне замовлення. Державне замовлення встановлюватиметься за видами медичної допомоги за кожною нозологічною формою захворювання та стану. Розміщення державного замовлення буде здійснюватися на конкурсних засадах серед закладів охорони здоров’я всіх форм власності на принципах добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості, рівноправності, об’єктивного та неупередженого оцінювання можливостей учасників конкурсу.

У свою чергу, законопроектом за реєстраційним № 2464а, передбачено внесення змін до Бюджетного кодексу України з метою проведення необхідного фінансування закладів охорони здоров’я у 2016 р. Так, даним проектом документа перелік видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, а також обласного бюджету, доповнено такими видатками на:

  • первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну, поліклініки і амбулаторії, загальні стоматологічні поліклініки, а також, медичні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти, центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги);
  • виконання частини державного замовлення із надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у закладах охорони здоров’я із забезпечення стаціонарної та/або амбулаторної вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги міського та районного підпорядкування;
  • виконання державного замовлення із надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги у закладах охорони здоров’я із забезпечення третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, а також у закладах охорони здоров’я системи екстреної медичної допомоги та ін.

Крім того, даним проектом документа пропонується внести зміни до параметрів формули розрахунку медичної субвенції, які враховуються під час визначення її обсягу фінансування. Так, передбачається, що формула має також враховувати і розміри державного замовлення на надання вторинної (спеціалізованої), третинної (високоспеціалізованої), екстреної, паліативної медичної допомоги та медичної реабілітації.

Нагадаємо, що 07.07.2015 р. в Парламентів було зареєстровано урядовий пакет законопроектів, які мали на меті реформування системи охорони здоров’я, зокрема, зміну організаційно-правової форми. Даними проектами документів, як і запропонованими народним депутатом А. Шипком, для закладів охорони здоров’я передбачено таку організаційну форма, як комерційне підприємство. Крім того, 17.07.2015 р. також було зареєстровано народним депутатом Олегом Мусієм пакет альтернативних щодо урядових проектів документів законопроектів, який, зокрема, не містив такої організаційно-правових форми, як комерційне підприємство. Оскільки, на думку О. Мусія, така організаційно-правова форма призведе до привласнення медичних закладів.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті