14.09.2015 р. на офіційному сайті МОЗ України для громадського обговорення оприлюднено проект наказу профільного міністерства, яким пропонується затвердити Положення про реєстр пацієнтів, що потребують інсулінотерапії (далі — Положення). Дане Положення визначає порядок формування та ведення реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії (далі — Реєстр), а також використання відомостей цього Реєстру. Положенням передбачено, що держателем Реєстру буде МОЗ України, а його адміністратором — державне підприємство, що належатиме до сфери управління профільного міністерства.
Реєстр являтиме собою електронну централізовану базу даних, що містить інформацію про користувачів та пацієнтів, а також про виписку рецептів та видачу за ними препаратів інсуліну.
Користувачі Реєстру поділятимуться на 3 рівні:
- користувачі І рівня — лікарі за спеціальністю «Терапія», «Ендокринологія», «Дитяча ендокринологія», «Загальна практика — сімейна медицина», уповноважені на внесення інформації про пацієнтів до Реєстру та здійснення інших дій, визначених у цьому Положенні. Вони визначатимуться закладами охорони здоров’я державної та комунальної форм власності з числа штатних співробітників шляхом видання відповідного наказу чи іншого розпорядчого документа;
- користувачі ІІ рівня — особи, уповноважені на перегляд та аналіз знеособлених відомостей, а також на здійснення інших дій, визначених у цьому Положенні. Вони визначатимуться МОЗ України, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних, Київської міської державних адміністрацій, територіальними інформаційно-аналітичними центрами медичної статистики з числа штатних співробітників шляхом видання відповідного наказу чи іншого розпорядчого документа;
- користувачі ІІІ рівня — аптечні заклади, які відповідно до законодавства можуть здійснювати відпуск лікарських засобів за рецептами. Вони визначатимуться структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних, Київської міської державних адміністрацій у порядку, встановленому законодавством.
Користувачі всіх рівнів матимуть свої окремі права доступу до відомостей, що містяться в Реєстрі. Інформація про користувачів буде відкритою для перегляду іншими користувачами та застосовуватиметься для ідентифікації дій користувачів у Реєстрі.
Під час роботи з Реєстром:
- користувачі І рівня матимуть право вносити, переглядати та змінювати дані про пацієнта (включаючи персональні дані та іншу конфіденційну інформацію), а також формувати рецепти засобами Реєстру;
- користувачі ІІ рівня матимуть право переглядати та здійснювати аналіз знеособленої інформації про пацієнтів, а також даних, що стосуються виписки рецептів та відпуску препаратів інсуліну за рецептами;
- користувачі ІІІ рівня матимуть право вносити до Реєстру дані щодо відпуску препаратів інсуліну за рецептами та формувати звіти про відпущені препарати інсуліну.
Інформація про пацієнта вноситиметься до Реєстру користувачами І рівня за умови надання пацієнтом письмової інформованої добровільної згоди на обробку його персональних даних або надання законним представником пацієнта письмової інформованої добровільної згоди на обробку персональних даних малолітньої чи неповнолітньої дитини або особи, яка визнана недієздатною.
Положенням передбачено, що рецепт на відпуск препарату інсуліну може бути сформований виключно засобами Реєстру з присвоєнням йому унікального номера, який буде ідентифікатором рецепта у Реєстрі. Перед його видачею пацієнту він має бути надрукований та оформлений відповідно до встановлених правил виписування рецептів.
У разі відсутності у користувачів І рівня технічної можливості виконати друк рецепта, сформованого засобами Реєстру, Положенням дозволяється виписування Рецепта відповідно до встановлених правил виписування рецептів за умови повного дублювання інформації з рецепта, сформованого засобами Реєстру, включаючи його унікальний номер.
У свою чергу, користувачі ІІІ рівня при відпуску препарату інсуліну за рецептом повинні будуть ідентифікувати його у Реєстрі за його унікальним номером та внести відмітку про відпуск препарату інсуліну. Вартість препаратів, відпущених за рецептами, які неможливо буде ідентифікувати у Реєстрі або інформація з яких відрізняється від інформації у Реєстрі, не відшкодовуватиметься.
Крім того, проектом документа зобов’язано керівників структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності протягом 15 днів з моменту набуття чинності цим наказом призначити користувачів Реєстру усіх рівнів та надати адміністратору Реєстру інформацію про користувачів, передбачену вищевказаним Положенням. А також забезпечити обладнанням робочих місць користувачів І рівня персональним комп’ютером з постійним підключенням до мережі Інтернет та принтером.
У разі прийняття проекту документа керівники структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності протягом 15 днів повинні будуть призначити користувачів Реєстру усіх рівнів та надати адміністратору Реєстру інформацію про користувачів, передбачену вищевказаним Положенням. А також забезпечити обладнанням робочих місць користувачів І рівня персональним комп’ютером з постійним підключенням до мережі Інтернет та принтером.
Звертаємо увагу, що відповідно до постанови КМУ від 05.03.2014 р. № 73 «Питання реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну» дане Положення повинно було бути затверджене до 01.08.2015 р., а сам Реєстр введений в дію до 01.09.2015 р.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим