Професійні асоціації виступають проти передачі функції ліцензування господарської діяльності з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами на місця

Професійні асоціації виступають проти передачі функції ліцензування господарської діяльності з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами на місцяНаше видання раніше повідомляло, що Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММП України) та громадська організація «Всеукраїнська фармацевтична палата» направили на ім’я першого заступника міністра охорони здоров’я листа з пропозицією розглянути питання щодо передачі функцій ліцензування оптової та роздрібної торгівлі в територіальні органи Держлікслужби України. Зі свого боку, ВГО «АПАУ», ГО «ФАДО» та ГО «ВОМФАФР» виступили проти цієї пропозиції. Обґрунтування такої позиції викладено в листі, направленому 25.12.2015 р. першому заступнику міністра охорони здоров’я Олександрі Павленко. Пропонуємо цей лист до уваги наших читачів.

ГО «Аптечна професійна асоціація України»

ГО «Фармацевтична асоціація Дніпропетровської області»

ГО «Всеукраїнське Об’єднання «Миколаївська фармацевтична асоціація Фармрада»

Міністерству охорони здоров’я України
Першому заступнику міністра
Павленко Олександрі

Шановна Олександро Сергіївно!

ВГО «АПАУ», ГО «ФАДО» та ГО «ВОМФАФР» висловлюють Вам свою повагу та звертаються з наступного питання.

14 грудня 2015 р. Об’єднанням організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України та ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата» на Вашу адресу направлено лист № 01/136 щодо передачі функцій ліцензування господарської діяльності з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами від Державної служби України з лікарських засобів і контролю за наркотиками до її територіальних органів, що на перший погляд може здаватися необхідним кроком у покращенні та спрощенні умов діяльності суб’єктів господарювання.

Однак незрозумілою є ідея авторів листа щодо створення при територіальних органах Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками спеціальних ліцензійних комісій, що будуть складатися з представників Держлікслужби, облдержадміністрації та професійних громадських організацій, для вирішення питань видачі або скасування ліцензій на провадження діяльності в сфері оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами (розгляд заяв на видачу, переоформлення ліцензій, претензій та скарг суб’єктів господарювання на рішення органів ліцензування щодо порушення зазначеними органами законодавства у сфері ліцензування). Виникає питання, на яких засадах буде діяти відповідна комісія і з яких джерел вона має фінансуватися? А отже, чи буде вона допомагати боротися з корупцією, питання відкрите.

Необхідно зазначити, що порядок ліцензування, у тому числі господарської діяльності у сфері оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, визначено ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», Ліцензійними умовами, а також іншими нормативно-правовими актами.

Зокрема, відповідно до ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності» (ст. 6) прийняття рішення щодо видачі або відмови у видачі ліцензії, анулювання ліцензій, а також рішення з інших питань в межах своїх повноважень приймає виключно орган ліцензування, який уже визначено Кабінетом Міністрів України в особі Державної служби України з лікарських засобів і контролю за наркотиками. Даною статтею також передбачено заборону делегування повноважень органу ліцензування будь-яким органам, організаціям, суб’єктам господарювання чи особам (у тому числі утвореним органом ліцензування чи які перебувають у сфері управління або підпорядкування органу ліцензування).

Функції щодо розгляду скарг, звернень, апеляцій ліцензіатів або інших заявників щодо порушення законодавства у сфері ліцензування покладається на Експертно-апеляційну раду з питань ліцензування (ст. 5 Закону). Склад Експертно-апеляційної ради формується за пропозиціями громадських організацій, суб’єктів господарювання та їх об’єднань, посадових осіб органів ліцензування та наукових установ. Представники громадських організацій, суб’єктів господарювання, їх об’єднань та науковців залучаються до складу Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування у кількості не менш як 50% її складу. Перший заступник голови призначається з представників громадськості, науковців, суб’єктів господарювання або їх об’єднань.

Отже, законодавством України вже передбачено можливість участі громадських об’єднань у діяльності органу з частиною перелічених функцій. Ініціатори листа мають можливість на громадських засадах долучатися до діяльності Експертно-апеляційної ради та брати активну участь у розгляді скарг та апеляцій ліцензіатів.

Необхідно зазначити, що Верховною Радою України прийнято Закон України від 26.11.2015 р. № 835-VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» та деяких інших законодавчих актів, згідно з яким внесено зміни, зокрема, до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», якими запроваджуються нові спрощені підходи до регулювання правовідносин у сфері ліцензування видів господарської діяльності (у тому числі передбачається засвідчення факту видачі ліцензії шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань; скасовується переоформлення ліцензії у разі зміни найменування юридичної особи; запроваджується можливість подання суб’єктом господарювання документів до органу ліцензування в електронному вигляді за допомогою порталу електронних сервісів; скасовується повідомлення в паперовій формі органом ліцензування здобувача ліцензії чи ліцензіата про прийняті ним рішення (зокрема, про залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду, відмови у видачі ліцензії чи про видачу ліцензії, анулювання ліцензії) та передбачається оприлюднення цих рішень на порталі електронних сервісів).

Пропозиція щодо створення ліцензійних комісій не має під собою жодної обґрунтованої підстави та необхідності.

ВГО «АПАУ», ГО «ФАДО» та ГО «ВОМФАФР» вважають, що питання видачі ліцензій державою вже врегульовано. Створення додаткових комісій, комітетів, рад чи інших служб при державних органах не спростить порядок видачі ліцензій та діяльності суб’єктів господарювання. Більш того, кожна комісія буде намагатися встановлювати свої «правила гри» та трактувати виконання ліцензійних умов на свій розсуд. Отже, про спрощення чи покращення у роботі підприємств не йдеться, а корупційні схеми та ризики виростуть в рази.

З повагою
І.А. Червоненко, голова правління АПАУ
Т.Г. Литвиненкова, голова правління ФАДО
О.Є. Пруднікова, голова правління ВОМФАФР

 

Интересная информация для Вас:

Комментарии

Виталий Пашков 28.12.2015 9:15
Меня конечно дела фармацевтов интересуют только как объект научного исследования. И абсолютно все равно, будет ли упрощаться порядок лицензирования. Но сам факт немотивированного отказа от упрощения процедуры лицензирования смахивает на "мазохизм" или отношение любящего раба к своему хозяину. Прочитав письмо, я так и не понял, почему три представителя общественных организаций против упрощения порядка лицензирования. Интересен тот факт, что в иных отраслях национальной экономики наоборот идет борьба о передаче функций на места. Да и идея не нова. Уже давно стоял вопрос о передаче функций лицензирования аптек на места, а в центре оставить лицензирование производителей и оптовиков. И самое интересное, что в ЕС вообще все разрешительные процедуры максимально дерегулируемые, а вообще дерегуляция это не самостоятельный институт, а одна из составных частей регулирования. В общем я наблюдаю на фармацевтическом рынке сплошную "азиатчину". Рановато Вам конечно в Европу товарищи фармацевты. Наблюдаю с одной стороны дешёвый популизм, с другой какую то повальную безграмотность. Хотя среди фармацевтов очень много грамотных, в общем то, специалистов. Но эти, подписанты, не те представители, которых можно считать реформаторами.

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи