10 років під брендом «D.S.»: відродження і розвиток традицій львівської фармації

Аптечна справа України має тривалу й дуже цікаву історію. Мистецтво створення ліків на теренах нашої країни походить із Львівщини, й спочатку воно базувалося в основному на традиціях народної медицини. Але з плином часу аптечна справа удосконалювалася, вбираючи в себе знання та досвід європейської та східної цивілізацій. Ми знаємо про славетну історію української фармації завдяки пам’яткам, які дбайливо зберігають професіонали. Не дивно, що одна з найцікавіших історико-фармацевтичних пам’яток — аптека «Під угорською короною», розташована у Львові, а друге життя в неї вдихнули фахівці групи компаній «Маркет Універсал». Кореспондент нашого видання відвідав цю загадкову старовинну аптеку та інші аптеки підприємства, й тепер разом з читачами ми познайомимося з історією та сучасністю львівської фармації.

Олег НикулишинГрупа компаній «Маркет Універсал» веде діяльність на фармацевтичному ринку України більше 20 років. З 2006 р. аптечні заклади компанії працюють під назвою «Аптека «D.S.». На сьогодні — це мережа із 108 аптек у Львівській, Івано-Франківській, Тернопільській, Закарпатській та Чернівецькій обл., найбільша аптечна мережа Львова (57 аптек), а за обсягами реалізації — багаторічний лідер Львівщини, присутній у переліку ТОП-10 мереж України. Популярність мережі підтверджує той факт, що більше 400 тис. осіб у 22 містах західних областей України користуються карткою клієнта «D.S.».

Під час екскурсії аптечними закладами «D.S.» кореспондент «Щотижневика АПТЕКА» поспілкувався з генеральним директором групи компаній «Маркет Універсал» Олегом Никулишиним та спеціалістами підприємства щодо відродження престижу професії фармацевта у суспільстві, розвит­ку управлінських та сучасних інтернет-технологій та соціальних ініціатив. А почалася екскурсія з найцікавішого — ми відвідали перший в Україні інтерактивний музей фармації.

«Під угорською короною» нове життя старої аптеки у складі мережі «D.S.»

Стародавня львівська аптека «Під угорською короною», яку нещодавно було врятовано від можливого закриття завдяки зусиллям групи компаній «Маркет Універсал», — це яскравий приклад перетворення історичного приміщення у мультифункціональне середовище, у якому тепер розташовані діючий аптечний заклад мережі «D.S.», а у його підземеллі, — інтерактивний музей фармації «D.S. Таємна аптека». Сьогодні у торговому залі аптеки, як і 240 років тому, провізори дістають з красивих реконструйованих шафок медикаменти й розповідають відвідувачам про спосіб їх застосування — усе як у кіно з минулого століття. ХХІ ст. видає лише логотип «D.S.» на халатах провізорів. А музей «D.S. Таємна аптека» в сучасному легкому форматі відеоекскурсії популяризує серед гостей міста культурну спадщину львівських фармацевтів.

Коли і як виникла ідея такого проекту розповів Олег Никулишин.

— На відновлення аптеки «Під угорською короною» та створення музею нас надихнула сама історія. Це одна з найстаріших та найкрасивіших у Львові, заснована в далекому 1772 р. на площі Соборній, 1.

Наше місто — насправді фармацевтична перлина. Історики запевняють, що саме зі Львовом пов’язана найдавніша згадка про аптеки на території сучасної України. У 1270 р. Констанція — дружина князя Лева Даниловича — заснувала при Домініканському монастирі притулок для хворих і аптеку. Раніше такі заклади називали за конкретними графічними символами, емблемами чи іншою тематичною прив’язкою, пов’язували з опікою над ними влади чи святих. Так і народжувалися назви львівських аптек: «Під золотим орлом», «Під угорською короною», «Під золотим оленем», «Під золотим левом», «Під Архангелом», «Під Святим Миколаєм», «Під Святим Духом», «На Марійській площі» тощо — таким чином навіть неписьменна людина могла знайти потрібну аптеку.

На жаль, більшість історичних аптек Львів втратив. У 2012 р. під загрозою опинилася й аптека «Під угорською короною». Тоді наша компанія стала ініціатором відновлення її історичного вигляду. У проведення ремонтно-оздоблювальних та реставраційних робіт нами інвестовано близько 100 тис. грн. Ми не втручалися в історичне середовище аптеки, навпаки, усе, що можна було зберегти, — залишили. У результаті окрасою відновленого інтер’єру аптеки є оригінальні необарокові меблі з різьбою, металевими решітками та монохромними шибами. Автентичні меблі довелося ґрунтовно відреставрувати, адже частину з них у радянські часи по-варварськи було замальовано білою олійною фарбою. Залишилися «живими» всі елементи декору, метлахська керамічна плитка, а також кований купол над входом у приміщення аптеки. А поміж усім цим відмірює робочі години для провізорів оригінальний годинник, який справно працює з часів Австро-Угорської імперії.

Водночас нам хотілось вийти за межі зарегульованої та дещо консервативної фармації в емоційну, креативну сферу туризму, адже до Львова щороку прибуває понад 1 млн гостей, і стародавні львівські аптеки — цікава для багатьох екскурсантів тема. Нашим завданням було зберегти й первісне призначення історичної аптеки — забезпечення людей фармацевтичною продукцією, і використати особливості її приміщення для промоції благородного фаху фармацевта, аби відродити його реноме в суспільстві. Так з’явилося бачення створення музею фармації, але не в традиційному, а в новітньому інтерактивному форматі. Додавши до концепції нового музею трохи львівських легенд та легкого гумору, ми дали йому назву «D.S. Таємна аптека», передбачили проведення відеоекскурсій для дорослих і дітей, лялькових вистав та майстер-класів, а також створили експериментарій і власну лінійку сувенірів — на жартівливу аптечну та традиційну львівську тематику.

113467

Розмову продовжує Наталія Костко, керівник музею:

– Нашу екскурсійну програму адаптовано англійською, німецькою, польською мовами та здійснено сурдоперек­лад для людей з вадами слуху. Екскурсії відбуваються щогодини, за попереднім записом. За 3 роки до нашої «Таємної аптеки» вже завітало понад 60 тис. гостей — насамперед, з усіх регіонів України, а також з різних куточків світу — Cхідної і Західної Європи, Великої Британії, Америки, Азії, Японії і Китаю.

Крім оригінальних елементів інтер’єру та цікавих маловідомих історичних фактів, ми намагалися відтворити атмосферу аптекарського священнодійства, яке незмінно відбувалося за допомогою різноманітного посуду. Зробити фото поряд з нашим поважним паном А
птекарем — це так само, як зробити фото біля місцевого оперного театру.

У приміщенні аптеки діє постійна виставка колекційного аптечного посуду кінця XIX — початку XX ст. Усі автентичні експонати — старовинні скляні штангласи різноманітних форм та кольорів, брендовані керамічні баночки для пігулок, кремів та помад (handmade львівських фармацевтів!) — з унікальної приватної колекції, яка регулярно поповнюється. Вхід на виставку вільний.

Відвідавши екскурсію у таємному підземеллі та оглянувши експонати виставки, вирушаємо далі. Сучасний темп життя впливає на обличчя аптек, асортимент і спосіб подання інформації про нього. Аптека змінюється — сучасні вітрини, модернове обладнання, комфортні торгові зали стають у пригоді, коли йдеться про фірмову лікувальну косметику, дитячі й медичні товари. Відтак, у кількох аптеках мережі «D.S.» працюють зони краси й здорової шкіри, де клієнтки мають можливість пройти сучасну діагностику, отримати фахову консультацію з підбору засобів дермокосметики за медичними показаннями. У цьому сегменті мережа намагається йти в ногу з часом та експериментує з сучасним маркетинговим інструментом — аромабрендингом. Мережа аптек «D.S.» пропонуєсвоїм клієнтам також категорію медичних товарів: для здорового побуту, реабілітації та догляду за хворими й самодіагностики в домашніх умовах. Спеціалізовані відділи такої продукції є у 5 аптеках«D.S.» і така спеціалізація, як розповідають у мережі, приносить позитивні результати.

Сучасне обличчя бренду «D.S.»

Споживачі довіряють аптеці, якщо ліки й усі процеси у ній якісні. З 2005 р. послуги мережі «D.S.» сертифіковано за міжнародним стандартом ISO 9001. У сучасних непростих умовах функціонування галузі — це додаткова гарантія належної якості товарів і послуг, які пропонує підприємство своїм споживачам. Робота за стандартом ISO 9001 вважається у світі добрим діловим тоном і є своєрідною візитною карткою якості. «D.S.» — перша аптечна мережа в Україні, яка отримала сертифікат відповідності впровадженої системи управління якістю вимогам міжнародного стандарту ISO 9001.

Важливо, що вимоги стандарту охоплюють усі основі виробничі та управлінські процеси — відбір та оцінку постачальників ліків, перевірку закупленого товару, транспортування й зберігання продукції у належних умовах, підготовку та підвищення кваліфікації працівників, ведення відповідної документації, аналіз відгуків і пропозицій клієнтів.

О. Никулишин пояснив:

— Стандарт ISO надає фінансові та ринкові переваги в довгостроковій перспективі і є запорукою зміцнення конкурентної позиції компанії. Уже в перші роки його впровадження ми відчули організаційні та фінансові поліпшення, зросла керованість компанії. У рамках підготовки до сертифікації ми навчилися моделювати, описувати й актуалізовувати всі важливі виробничі процеси, враховуючи вимоги стандарту та потреби компанії. Налагоджена система менеджменту якості відіграла вирішальну роль у процесі придбання діючих аптечних мереж «Ужфарм» (2008) і «Ваша аптека» (2010), дозволивши нам в найкоротші терміни стандартизувати основні роботи в рамках операційної діяльності та успішно завершити проекти зі злиття компаній. У результаті сьогодні наша мережа готова до розвитку за схемою франчайзингу — передачі стандартизованих процесів, які відтворюють успішну фінансову й ринкову модель, у користування тим, хто бажає вести свій бізнес під брендом мережі аптек «D.S.».

Обов’язковий атрибут функціонування підприємства за стандартами ISO — внутрішні аудити. Люба Дуб, директор з маркетингу мережі аптек «D.S.», розповідає про це детальніше.

— У результаті аудитів ми завжди отримуємо чимало пропозицій від працівників щодо покращення операційних процесів та взаємодії між підрозділами, адже аудит проходить у формі відкритої бесіди, а не іспиту чи атестації персоналу. Нехай навіть незначні, але постійні покращення сприяють відчутним змінам, кращій керованості підприємства, зменшенню поточних витрат за рахунок оптимізації зусиль і ресурсів. Люди на місцях часто бачать те, чого не видно з офісу, особливо якщо йдеться про роботу з клієнтами, їх очікування, незадоволені потреби чи нарікання.

Для прикладу, за ініціативи працівників аптек свого часу ми почали встановлювати велостійки біля аптек нашої мережі (цей екологічний вид транспорту все більше популярний у Львові), облаштували біля кількох кас спеціальні зони комфорту (жовті сигнальні лінії на підлозі, за які не слід заходити, поки обслуговується попередній клієнт), перейшли на паперові пакувальні пакети та пакети з біополіетилену замість поширених поліетиленових (така упаковка «житиме» недовго й у природніх умовах розкладеться упродовж 3–5 років, про що свідчить сертифікат виробника цієї пакувальної продукції).

Наші екоініціативи знайшли відгук як у колективі мережі, так й серед громадськості. Усе почалося з того, що напередодні свята Воскресіння Христового ми долучилися до однієї з всеукраїнських акцій і вийшли прибрати парк поруч з офісом нашої компанії. У наступні роки це так захопило, що згодом у парк на толоку почали виходити родини наших працівників та мешканці міста. Переконання, що здоров’я починається з чистоти довкілля, знайшло розуміння і відгук у клієнтів нашої мережі та просто активних містян. Значний пласт невирішених екологічних проблем не здається таким глобальним, якщо вирішувати все поступово, локально й систематично. Спільно з Львівським обласним осередком ВГО «Аптечна професійна асоціація України» проводимо просвітницьку роботу серед населення у цій сфері, як у рамках міських заходів на подібну тематику, так й за власною ініціативою.

2234

Сучасна аптека XXI ст. неможлива без інтернет-сервісів та мобільних додатків. Чимало аптечних мереж сьогодні перебувають у пошуку інноваційних розробок, щоб залишатися конкурентоздатними в ринковому середовищі. Мережа «D.S.» спільно з партнерськими ІТ-компаніями розробила низку технологічних рішень для ефективнішої й сучасної організації роботи аптек. Про них розповів Андрій Семенюк, IT-директор:

— На сьогодні в аптеках «D.S.», споживачі, які, зокрема, є клієнтами страхових компаній, крім незмінної якості обслуговування, мають можливість отримати свої ліки без черг. Замовлення формуються за допомогою послуги «резервування онлайн». Сучасна програма аптечного та управлінського обліку нашої власної розробки, автоматизованість бізнес-процесів, наявність в аптеках модернізованих касових апаратів надають можливість обслуговувати страхові поліси із франшизою та швидко забезпечити формування фінансової звітності згідно з взірцем, встановленим страховиком. Для страхових компаній це зручно, адже вони отримують доступ до залишків та замовлення товарів в аптеці для застрахованих осіб, провізори можуть формувати необхідну звітність, а клієнти без черги отримати потрібні ліки.

На початку 2016 р. оновлено офіційний сайт мережі аптек «D.S.» з адаптивним дизайном та можливістю пошуку й онлайн-резервування ліків. Ми запустили власний мобільний додаток, який працює на платформі Android, IOS, Windows 10. У додатку функціонує картка клієнта мережі. Її не треба носити з собою, достатньо показати фармацевту штрих-код і номер картки на екрані телефону.

Можливість бачити реальні ціни й залишки товару онлайн у потрібній аптеці — це ключова перевага для споживача. На сайті або через мобільний додаток клієнти можуть дізнатися про потрібні їм ліки, перевірити їх наявність і ціну в найближчій аптеці, розрахувати знижку за карткою клієнта та ознайомитися з умовами актуальних акцій. Обрані ліки чи товари можна зарезервувати в режимі онлайн або за телефоном аптечної довідки. Інформація щодо статусу замовлення потрапляє безпосередньо в аптеку й, поки клієнт в дорозі за ліками, провізор формує замовлення. Водночас, програма автоматично надсилає клієнту повідомлення про те, що воно готове.

Упродовж минулого року ми багато часу приділили тому, щоб зрозуміти особливості ядра клієнтів кожної аптеки, адже навіть заклади однієї категорії за розташуванням (спальний район чи центральна частина міста) відрізняються асортиментом через різний попит. Такий підхід дає можливість ретельно проаналізувати асортимент, оптимізувати залишки товару, збільшувати їх оборотність, вести послідовну цінову політику, планувати ефективні цільові акції.

Один з останніх проектів — створення сучасного каталогу аптечних товарів, у якому невдовзі буде близько 15 тис. найменувань ліків та медико-фармацевтичної продукції з фотографіями, детальним описом та інструкцією. Це дасть змогу клієнту знайти та зарезервувати необхідні ліки.

Невдовзі стануть реальністю й електронні рецепти. Аптеки будуть змушені здійснювати інтеграцію з медичними клініками, цей процес можна швидко адаптувати, якщо аптечна мережа надійно забезпечена сучасними ІТ-розробками. Механізм електронних рецептів у нашому баченні працюватиме таким чином: рецепти лікарів з внутрішньої бази потраплятимуть до наших аптек, фармацевт видаватиме ліки за рецептом так само, як це здійснюється нині через систему резервування. Львівська міська рада обіцяє до кінця року автоматизувати за такою схемою всі комунальні лікарні.

Соціальне поле бренду «D.S.»

Відповідальне ставлення компанії до продуктів, які вона виробляє, або послуг, які вона надає, до споживачів, персоналу, партнерів сьогодні є вимогою часу. Кращі світові практики, принципи й стандарти соціально відповідального бізнесу поволі переймають і лідери українського фармацевтичного ринку. Аптечні мережі теж не залишаються осторонь.

«Закликаємо українські компанії змінювати філософію бізнесу: прагнути не лише отримувати прибуток, а й допомагати людям. Тільки тоді український бізнес стане соціально відповідальним, зможе бути основним ініціатором прогресу й визнаним авторитетом у суспільстві, — переконаний О. Никулишин. — Ми маємо на меті не лише стабільний розвиток компанії, але й усіляко намагаємося долучитися до розвитку громади. Нашу місію-кредо ми сформулювали так «Допомагати людям, змінювати себе та світ на краще!».

34677

Наталія Денисова, комерційний директор мережі аптек «D.S.», розповідає про соціальні ініціативи компанії.

— Сповідуючи у своїй професійній діяльності принципи поваги, людиноцентричності та відповідальності, ми на волонтерських засадах долучалися до підтримки українських військових у зоні АТО. Мова йде про сортування медикаментів, плетіння маскувальних сіток й регулярне власне виробництво корисних енергетичних солодощів для української армії. Також ми допомагаємо вимушеним переселенцям і постраждалим внаслідок військових протистоянь на сході України та сім’ям загиблих.

Починаючи з вересня 2014 р., в аптеках мережі встановлено скриньки для збору коштів військовим, які постраждали в зоні АТО. На сьогодні в такий спосіб зібрано понад 220 тис. грн. Розпорядником коштів із наших благодійних скриньок є БО «Фундація духовного відродження (УГКЦ)». Про їх використання ми постійно звітуємо на нашому сайті та сторінці «D.S.» у мережі Facebook. Окрім того, ми відпускаємо зі знижкою ліки для військових, у тому числі й за запитами волонтерів, лікарів, працюючи винятково на довірі.

Ще до початку військових дій на сході, ми налагодили співпрацю з родинним домом «Покрова», у якому живуть 30 хлопчиків віком 6–18 років, які з різних причин опинилися без батьківського піклування. Щороку формуємо сезонну аптечку відповідно до потреб закладу. Наші партнери компанії-виробники долучаються до такої допомоги, довіряючи нашій ініціативі. Принагідно намагаємося підтримувати сиротинці Львова та інших міст подарунками.

Одна з останніх соціальних ініціатив — фармацевтичний супровід подорожі 28 дітей, більшість з яких втратили батьків у війні на сході України, на відпочинок до моря у Республіку Греція. Подорож організували ГО «Львівська обласна спілка соціального захисту бійців АТО та сімей загиблих» та українська діаспора в Греції. Для забезпечення комфортної подорожі ми спільно з компаніями-виробниками сформували аптечку для маленьких мандрівників (сонцезахисні креми та засоби після засмаги, термальну воду, пігулки від захитування, захист від комарів, алергії та ін.).

У контексті соціальної відповідальності важливими є не одноразові заходи, а послідовні ініціативи, адже військові дії на сході країни тривають, і потерпілих з української сторони чимало. Усі вони потребують опіки, як фармацевтичної, так і психологічної. Робимо те, що нам під силу. До Міжнародного дня захисту дітей ми організували арт-терапію для дітей учасників АТО (майстер-класи, вистави театру тіней у «D.S. Таємна аптека») та дорослих (підтримали культурний проект для української армії — гастролі театру Студентського братства УКУ «Театр на лінії фронту»).

До речі, екскурсії в «D.S. Таємній аптеці» для проведення арт-терапії рекомендують лікарі. За зверненням фахівців Львівського обласного психоневрологічного диспансеру тут проводили таку емоційну терапію для пацієнтів закладу. За словами лікарів, вплив був неймовірним!

На арт-терапію у «D.S. Таємна аптека» приходять також діти й дорослі із синдромом Дауна. Таким особам важко встояти на місці, сконцентруватися. Нам потрібно було адаптуватися до потреб цих людей, у різні способи привертаючи їх увагу. Зрештою, усе пройшло чудово! Недарма таких людей називають дітьми сонця. Наприкінці екскурсії вони підходили до нас і обіймали, у дитячих очах було стільки радості й позитиву, що ми самі розчулилися до сліз.

Інвестиції в освіту

10 років під знаком бренду «D.S.» — це ще й відродження добрих традицій меценатства у сфері освіти. Навчати власний персонал — справа нехитра, а ось інвестувати в освіту інших — виклик і надзавдання.

Щоб стимулювати кращих студентів фармацевтичного факультету Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького, мережа аптек «D.S.» упродовж 2007–2016 рр. виплачує їм щомісячні персональні стипендії. Проте в компанії переконані, що українському суспільству бракує не лише хороших провізорів, а й журналістів, істориків, психологів та соціальних педагогів. Тому число стипендіатів мережі «D.S.» поповнили студенти відповідних спеціальностей з Українського католицького університету (навчання у цьому закладі є платним, немає бюджетної форми навчання).

«Наше бажання відзначати в такий спосіб найздібніших і найбільш вмотивованих студентів не є одноразовою акцією. Формування іміджу роботодавця можна трактувати по-різному, певною мірою це навіяна річ, а от репутація підприємства здобувається раз і на все життя. Наш бізнес вибудований на 2 цінностях — кадри і клієнти. Ми неодноразово зустрічалися з третьокурсниками, четвертокурсниками, спілкувалися, проводили живі дискусії, презентації, розповідали про своє підприємство. Разом з тим нам було важливо психологічно адаптувати студентів, розбудити людяність, співчуття, терплячість до відвідувачів аптек. Передусім хотілося виявити розумних, талановитих і небайдужих юнаків і дів­чат, заохотити їх навчатися ще активніше. Намагалися донести меседж — «за знання платять гроші». Незважаючи на те, що фармація — все-таки бізнесова діяльність, вкладаючи кошти в студентів, ми не розраховуємо на миттєві дивіденди. Йдеться радше про далекосяжні перспективи. Але ж ми прийшли у цей бізнес не на рік або два, а на все життя. Тож, дбаючи про майбутнє аптекарської справи, ми чинимо логічно й закономірно», — пояснює О. Никулишин.

Водночас на сам процес виявлення кращих студентів компанія не впливає, кому саме надати стипендію, вирішує деканат і вчена рада факультету. Окрім того, отримання стипендії від мережі аптек «D.S.» не зобов’язує студента йти до цієї компанії на роботу.

Обличчя аптеки визначає її персонал. Безперервному навчанню кадрів за принципом «освіта упродовж життя» в мережі «D.S.» надають надзвичайно великого значення. Попри те, що в Україні є багато навчальних закладів, які випускають провізорів, їх все одно не вистачає, та й рівень підготовки теж не завжди влаштовує роботодавців. У мережі «D.S.» виходять з того, що легше навчити молодих спеціалістів, аніж перевчати старих. Мережа аптек «D.S.» не лише очікує від людей у команді хороших результатів роботи, а й допомагає досягати їх. Тому система навчання охоплює всі категорії персоналу — початківців, операційний персонал аптек, менеджерів, керівників середнього рівня і топ-менеджмент.

Торік усі фармацевти мали змогу самостійно перевірити свій рівень знань в адаптованій під вимоги компанії електронній програмі — модульному об’єктно-орієнтованому динамічному навчальному середовищі. Тобто щорічні атестації у письмовому та усному вигляді відійшли в минуле. У новій програмі влаштовано різнопланові навчання, тестування та опитування дистанційно. Спеціаліст має змогу вчитися навіть удома, а проходити тестування на своєму робочому місці.

Систему навчань сформовано з огляду на цінності, які сповідують в мережі «D.S.», — повага, людиноцентричність, професійність, розвиток і відповідальність. Найважливішою з компетенцій провізора, як кажуть в мережі «D.S.», є особиста увага до кожного відвідувача. З цієї причини тут намагаються переймати світові стандарти у світових лідерів. Нещодавно провізори мережі аптек «D.S.» вивчали досвід аптек Любліна (Польща) у рамках Програми транскордонного співробітництва Польща — Білорусь — Україна, фінансованої ЄС. Учасники заходу відвідали аптеки м. Люблін, де ознайомлювалися з принципами ведення бази даних пацієнтів. Рано чи пізно українські аптеки будуть змушені переходити на нові стандарти взаємин з клієнтом. Готуватися до цього потрібно вже сьогодні. Клієнтська база мережі «D.S.», започаткована у 2000 р., — своєрідний медикаментозний паспорт пацієнта, у якому фіксуються всі придбані в аптеці товари. Це надає можливість не лише зрозуміти потреби клієнта, а й інформувати його щодо товарів та послуг, а з часом — надавати індивідуалізовані послуги з фармопіки.

Крім професійних компетенцій, дуже важливо підтримати провізорів на шляху особистісного вдосконалення, адже професія пов’язана з ризиком вигорання. Провізори й фармацевти мережі «D.S.» відвідують спеціальні психологічні тренінги. У їх програмі обов’язково передбачено розгляд поведінки в конфліктних ситуаціях. Значною мірою в організації цих навчань допомагають медичні представники компаній — виробників ліків.

У сфері управління компанією зростає актуальність категорійного менеджменту. В «D.S.» активно впроваджують його принципи у свою діяльність, ведуть ретельну роботу щодо категоризації асортименту, аптек і клієнтів, працівники комерційного відділу поступово переходять від механічної роботи, яку все частіше виконує техніка, до аналітичної.

Проектний менеджмент — вимога часу та нова філософія бізнесу

Мережа «D.S.» переходить на проектне управління. Нині у рамках втілення стратегії розвитку компанія реалізує 20 власних проектів. Щоб впровадити їх оперативно й ефективно, створено проектний офіс. Він має комплексно підтримувати зміни в компанії.

«Проектний менеджмент передбачає насамперед зміну управлінських підходів і організаційної структури. — розповідає О. Никулишин. — Адже між процесом, до якого ми звикли, і проектами є ряд відмінностей. Процес — це ряд послідовних дій для досягнення певного результату, а проект — діяльність для реалізації унікальних цілей або створення доданої вартості для клієнта. Проект передбачає не ієрархічне, як у процесах, а горизонтальне управління, має обмеження в часі та ресурсах — матеріальних та людських. Під час стратегічної сесії в грудні минулого року ми дійшли висновку, що багато проектів, які реалізовувалися в нас на той час, не виконуються за планом або недостатньо ефективні. Ми провели аудит усіх проектів та проаналізували помилки, виявили, що планування проектів часто здійснювалося окремо один від одного. Тому ми не бачили загальної картини змін у нашій компанії, а оцінка ресурсів, термінів та обсягів завдань була необ’єктивною. Часом ресурси витрачалися на малоефективні проекти, у той час, коли важливіші для підприємства відкладалися вбік. Для підвищення ефективності управління проектами менеджери та дирекція нашої компанії нещодавно пройшли спеціальне корпоративне навчання.

Головне завдання проектного офісу — супровід та координація проектів. На сьогодні керівники проектів формалізують їх (описують паспорт проекту, конкретизують завдання, які потрібно виконати до кінця терміну) і захищають. Найбільш стратегічно важливі проекти, зокрема, «Категорійний менеджмент», «Мобільний додаток «Аптека DS», «Резервування онлайн» та інші вже презентовані. Раз на місяць керівники проектів звітуватимуть про роботу. Проекти, які реалізує компанія, мають різні часові рамки. Кінцевою метою є перехід компанії до проектного управління, а всі проекти, робота над якими зараз триває, мають єдину мету — посилити сприйняття мережі аптек «D.S.» як інноваційного, людиноцентричного та соціально відповідального бренду».

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті