Згідно із статтею 2 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (який набрав чинності 01.01.2017 р.), встановлено до 31 грудня 2017 р. мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Статтею 3 зазначеного закону також значно обмежені можливості регуляторного органу щодо здійснення позапланових заходів. Так, позаплановий захід державного нагляду (контролю) можливий на підставі, зокрема, обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб’єктом господарювання її законних прав за погодженням Державної регуляторної служби України, судового рішення чи за заявою самого ліцензіата.
Крім того, у разі звернення фізичної особи вимагається додатково погодження на проведення позапланової перевірки Державної регуляторної служби України.
Усі ці застереження значно обмежують можливості Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (Держлікслужби) у забезпеченні безперебійного державного контролю якості лікарських засобів.
У зв’язку зі стурбованістю такою ситуацією та враховуючи надзвичайну соціальну відповідальність в питанні забезпечення населення України якісними, ефективними та безпечними ліками, аналізуючи стан останніх днів, коли в умовах дерегуляції та спрощення процедури реєстрації на фармацевтичному ринку країни, за повідомленнями правоохоронних органів, з’являється велика кількість контрафактної, ввезеної з порушенням митних правил, незареєстрованої в Україні продукції, часто невідомого походження, Держлікслужба листом звернулася до Президента України та Прем’єр-міністра України з проханням звернути їх особисту увагу на нормативне врегулювання даної проблеми та виключити Держлікслужбу з-під дії вищезазначеного закону.
Зазначимо, що 17 січня у Державній регуляторній службі України відбувся круглий стіл, на якому обговорювалися нововведення у сфері державного нагляду та контролю.
Коментарі