Механізми референтного ціноутворення та реімбурсації необхідно напрацьовувати якнайшвидше — ЄБА

107635Європейська Бізнес Асоціація (далі — ЄБА) звернулася з листом до Прем’єр-міністра, міністра Кабінету Міністрів та виконуючої обов’язки міністра охорони здоров’я України щодо необхідності щонайшвидшого напрацювання механізмів референтного ціноутворення та реімбурсації. У зверненні ЄБА просить організувати розробку механізмів референтного ціноутворення та реімбурсації із залученням професійної спільноти на платформі МОЗ України; розмістити розроблені проекти для їх публічного обговорення; внести зміни до урядових постанов щодо державного регулювання цін на ліки та відшкодування їх вартості, якими передбачити добровільну участь суб’єктів ринку в системі реімбурсації та можливість вільного обігу лікарських засобів.

Раніше ми повідомляли, що з’явилися тривожні сигнали щодо того, що залишки регульованих ліків можуть зникнути з аптечних полиць значно раніше. Деякі імпортери припинили ввезення на територію України лікарських засобів, що підпадають під державне регулювання цін. Таким чином, дистриб’ютори постачають в аптеки залишки ліків, які залишилися на складах.

Європейська Бізнес Асоціація

Прем’єр-міністру України

пану Гройсману В.Б.

міністру Кабінету Міністрів України

пану Саєнку О.С.

в.о. міністра охорони здоров’я України

пані Супрун Уляні

Щодо необхідності щонайшвидшого напрацювання механізмів референтного ціноутворення та реімбурсації

Шановний Володимире Борисовичу!

Шановний Олександре Сергійовичу!

Шановна пані Уляно!

Європейська Бізнес Асоціація засвідчує Вам свою високу повагу та дякує за розуміння складної ситуації із забезпеченням безперервного постачання ліків, що склалася у зв’язку із запровадженням в Україні механізму референтного ціноутворення на лікарські засоби з 1 січня 2017 р., та відповідні дії щодо її врегулювання1.

Наразі залишається менше двох місяців для напрацювання та затвердження якісних механізмів референтного ціноутворення та реімбурсації, аби їх впровадження призвело до підвищення економічної доступності ліків для пацієнтів за умови відсутності ризиків щодо їх фізичної доступності. Розроблений та затверджений до 1 квітня 2017 р. механізм реімбурсації має гарантувати ефективні витрати коштів у сумі 500 млн грн., виділених з державного бюджету2, яких має вистачити до кінця року для відшкодування вартості певних ліків населенню України за трьома нозологіями (серцево-судинні захворювання, цукровий діабет II типу, бронхіальна астма) відповідно до встановленого переліку, що складається з 21 міжнародної непатентованої назви (МНН) (надалі — Перелік 21 МНН).

Вважаємо, що, започатковуючи в Україні нове державне цінове регулювання та реімбурсацію певних ліків, доцільно враховувати механізми і досвід їх запровадження в країнах ЄС, де відшкодування вартості ліків населенню є стандартною багаторічною практикою. Зокрема, ми вважаємо, що:

  • реферування цін на лікарські засоби має здійснюватися за торговою назвою, формою випуску, дозуванням та розміром упаковки, що передбачено Stock Keeping Unit3 та запроваджено в 5 обраних для України референтних країнах;
  • повинна бути забезпечена добровільна участь виробників у програмі реімбурсації. Державне регулювання цін має поширюватися лише на ті лікарські засоби з Переліку 21 МНН, що включені в програму реімбурсації за рішенням виробника;
  • має бути забезпечена можливість придбання пацієнтами будь-яких лікарських засобів з Переліку 21 МНН також і за власний кошт у разі, якщо їх вартість не відшкодовуватиметься державою. Повинна бути забезпечена наявність лікарських засобів у вільному обігу, якщо їх ціна перевищує рівень відшкодування.

У зв’язку з окресленим вище ми просимо Вас якнайшвидше:

  • організувати розробку якісних механізмів референтного ціноутворення та реімбурсації із залученням професійної спільноти на платформі Міністерства охорони здоров’я України; розмістити розроблені проекти для їх публічного обговорення;
  • внести зміни до постанови КМУ № 862 та постанови КМУ «Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів» від 9 листопада 2016 року № 863, якими передбачити добровільну участь суб’єктів ринку в реімбурсації та можливість вільного обігу лікарських засобів.

Заздалегідь дякуємо Вам за увагу до нашого звернення та щонайшвидше опрацювання цього важливого для України питання, аби до 1 квітня 2017 р. державні органи і суб’єкти ринку були впевнені у відсутності перешкод для запровадження відшкодування амбулаторного споживання ліків для пацієнтів та негативних наслідків щодо їх відсутності на полицях аптек.

З повагою
Ганна Дерев’янко,
виконавчий директор

11 лютого 2017 р. була прийнята постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабі-нету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 862» № 38 (далі — постанова КМУ № 38 та постанова КМУ № 862 відповідно), якою відтерміновується запровадження державного регулювання граничних цін на лікарські за-соби шляхом встановлення референтних цін на лікарські засоби до 1 квітня 2017 р. — дати, коли має розпочатися відшкодування вартості певних лікарських засобів для пацієнтів України. Постанова КМУ № 38 набрала чиннос-ті 4 лютого 2017 р. у зв’язку з її опублікуванням в «Урядовому кур’єрі».

221 грудня 2016 р. Верховною Радою України був прийнятий Закон України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» від 21 грудня 2016 року № 1801-VIII, у додатку № 3 якого зазначається надання субвенції з державно-го бюджету місцевим бюджетам на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань на суму 500 млн грн. (код програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету — 2311460).

3Stock Keeping Unit (SKU) — ідентифікатор товарної позиції лікарського засобу за торговою назвою, формою ви-пуску, дозуванням та розміром упаковки.

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті