Міністр охорони здоров’я висловився щодо реклами ліків

За словами Зіновія Митника, міністра охорони здоров’я, у більшості цивілізованих країн ефективно діють закони, що регламентують рекламу фармацевтичної продукції. Так, у країнах Європейського Союзу суворо заборонено використовувати у рекламі образ медичного працівника, давати інформацію про обов’язковий позитивний ефект прийому конкретних ліків (застосування приладу), а також спрямовувати подібну рекламу безпосередньо на дитячу аудиторію.

В Україні все навпаки. На телебаченні люди в білих халатах з ранку до вечора пропонують численні лікарські засоби практично від усіх хвороб, навіть від алкоголізму і наркоманії, з негайним позитивним ефектом. У більшості випадків у рекламі ліків не зазначається повна (у тому числі міжнародна непатентована або загальноприйнята) назва препарату та виробника, інформація щодо застосування і застереження. Або ж навпаки — містяться відомості, які створюють враження, що перед прийомом лікарського засобу не обов’язково консультуватися з лікарем, лікувальний ефект абсолютно гарантовано, а також про те, що продукти харчування, косметичні або інші засоби мають лікувальні властивості та є ліками.

Це призводить до того, що під впливом неконтрольованої реклами лікарських засобів, медичної техніки люди починають займатися самолікуванням. Такі свавільні дії у майбутньому можуть призвести до непередбачуваних наслідків для здоров’я людей. Аналіз звернень громадян та організацій різних форм власності свідчить про великі обсяги та асортимент спеціальних харчових продуктів, біологічно активних добавок (БАД), які рекомендують вживати для профілактики та лікування захворювань різної етіології. Тож непоодинокі випадки, коли споживачі, в основному люди літнього віку з букетом хронічних захворювань, під впливом реклами у ЗМІ витрачають значні кошти на придбання розрекламованих БАД, сподіваючись на одужання. На жаль, у результаті вони залишалися розчарованими, ошуканими, позбавленими захисту та фінансової можливості придбати дійсно ефективні, безпечні та якісні лікарські засоби. Врешті-решт держава змушена витрачати більше коштів на лікування і медикаментозне забезпечення населення. Ліки призначати повинен тільки лікар-професіонал, а БАД взагалі тільки тоді, коли з’ясовано, який терапевтичний ефект вони мають. Тому міністр охорони здоров’я висловлюється за заборону реклами ліків і БАД у ЗМІ, а також на вулицях.

На думку З. Митника, проблему можна вирішити завдяки посиленню регуляторного впливу центрального органу виконавчої влади у сфері охорони здоров’я на рекламодавців згідно з порядком, встановленим Кабінетом Міністрів України.

Виходячи з цього, МОЗ уже розроблено законопроект, який передбачає обов’язкове погодження змісту реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації зі спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров’я. Документом визначається, що такий орган на безоплатній основі протягом 1 місяця повинен прийняти рішення про погодження змісту такої реклами або про відмову в його погодженні. Цей законопроект уже узгоджено з усіма зацікавленими центральними органами виконавчої влади за винятком Мiніністерства фінансів i Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва.

За матеріалами www.moz.gov.ua

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті