На громадське обговорення винесено Антикорупційну програму МОЗ на 2018 р.

02 Липня 2018 5:23 Поділитися

27 червня на сайті МОЗ України для громадського обговорення оприлюднено Антикорупційну програму МОЗ України на 2018 рік (далі — Програма). Дана Програма вже затверджена наказом МОЗ України від 11.05.2018 р. № 882 і є обов’язковою для виконання працівниками Міністерства. Однак відповідно до листа Національного агентства з питань запобігання корупції від 15.06.2018 р. № 20-18/26590/18 МОЗ розмістило Програму для обговорення і в разі надходження обґрунтованих пропозицій від громадськості чи експертів з питань запобігання корупції у сфері охорони здоров’я буде розглянуто питання про внесення змін до неї.

Також повідомляється, що публічне громадське обговорення Програми проводитиметься 9 липня о 10:00 в приміщенні МОЗ України (м. Київ, вул. М. Грушевського, 7) у формі засідання Комісії з оцінки корупційних ризиків та моніторингу виконання антикорупційної програми МОЗ України за круглим столом за участю експертів, представників громадських організацій з питань запобігання корупції у сфері охорони здоров’я (за попередньою реєстрацією). На засіданні обговорюватимуться подані пропозиції.

Відповідно до Програми, заходами з реалізації загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у сфері діяльності МОЗ України у 2018 р. є:

  • залучення громадськості до формування та реалізації загальної відомчої політики щодо запобігання корупції, взаємодія МОЗ України з інститутами громадянського суспільства, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які надають МОЗ України допомогу в запобіганні корупції;
  • розгляд та впровадження нових антикорупційних механізмів;
  • забезпечення відкритого доступу до публічної інформації та дотримання принципів прозорості при публічному її висвітлюванні на офіційному веб-сайті МОЗ України;
  • забезпечення конфіденційності інформації про осіб, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, або про факти підбурення їх до вчинення корупційних правопорушень;
  • виявлення ризиків, які негативно впливають на функції з виконання завдань МОЗ України;
  • проведення службових розслідувань та вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, повідомлення про такі випадки спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції;
  • вжиття заходів щодо недопущення корупційних правопорушень чи правопорушень, пов’язаних із корупцією в структурних підрозділах МОЗ України;
  • проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, що розроб­ляє МОЗ України;
  • вжиття заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та його усунення, здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів та ін.

Програмою передбачається, що до грудня 2018 р. МОЗ має на виконання розпорядження КМУ від 05.10.2016 р. № 803-р здійснити мінімізацію корупційних ризиків під час прийняття відповідальними особами державного підприємства «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України» рішень, пов’язаних з допуском лікарських засобів на ринок, шляхом проведення атестації експертів з питань реєстрації лікарських засобів та запровадження конкурсного відбору експертів та консультантів до складу консультативно-експертних груп зазначеного державного підприємства. Як саме це буде зроблено, не вказується, зазначається лише, що індикатором виконання цього завдання стане забезпечення прозорої та законної процедури прийняття рішень, пов’язаних з допуском лікарських засобів на ринок.

Окрім цього, у Програмі вказуються можливі корупційні ризики в діяльності МОЗ та заходи щодо їх усунення. Зокрема, це недостатнє правове регулювання в сфері здійснення закупівель лікарських засобів та медичних виробів. Тому до 31 грудня 2018 р. планується розробити нормативні документи щодо вдосконалення діяльності зі здійснення публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів на стадії формування номенклатури та підготовки тендерної документації в частині:

  • забезпечення відповідності предмету закупівлі протоколам та стандартам надання медичної допомоги;
  • обґрунтоване формування медико-технічних вимог, потреби та номенклатури лікарських засобів і медичних виробів, що підлягають закупівлі;
  • встановлення чітких строків формування номенклатури, отримання заявок від закладів охорони здоров’я.
Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті