Золото фармації. НФаУ — лідер інновацій в освіті

Уже третій рік поспіль наше видання безпосередньо відстежує традиційну участь головної української фармацевтичної освітньо-наукової установи — Національного фармацевтичного університету (НФаУ) — у роботі однієї з ключових освітянських подій року: нині ювілейної, Десятої міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті» та Восьмої міжнародної виставки освіти за кордоном «World Edu», що були організовані компанією «Виставковий Світ» за підтримки та участі Міністерства освіти і науки (МОН) України та Національної академії педагогічних наук (НАПН) України й проходили 23–25 жовтня 2018 р. у Київському Палаці дітей та юнацтва. У рамках виставки «Інноватика в сучасній освіті» відбулося нагородження переможців конкурсу на отримання почесного звання «Лідер інновацій в освіті» в номінації «Інновації в підвищенні якості освіти» з врученням золотих, срібних та бронзових медалей. І от саме у цій номінації — за тематичною номінацією «Інноваційне освітнє середовище: нові виклики та сучасні рішення» — НФаУ виборов золото. Далі — докладніше.

ОФІЦІЙНО

«Інноватика в сучасній освіті» — це найбільший в Україні професійний форум освітніх, наукових і науково-технічних інновацій, який з 2009 р. представляє досягнення та кращий досвід національних і закордонних закладів освіти; експозиції виробників і постачальників навчального обладнання та технічних засобів, інноваційних програм і рішень для освіти; науково-практичні конференції, семінари, презентації з актуальних проблем розвитку освіти. Мета виставки — сприяти освітній реформі шляхом узагальнення й поширення педагогічного досвіду та інноваційних розробок, створювати творче середовище для педагогів, фахівців і науковців з обговорення нагальних проб­лем та визначення ефективних шляхів успішного формування національної системи освіти міжнародного рівня, продемонструвати інтерактивні комплекси та системи, наочно-дидактичні матеріали, сучасні меблі, обладнання для предметних кабінетів, програмне забезпечення та інноваційні рішення для освітнього простору, поінформувати абітурієнтів і батьків про підготовчі курси, умови прийому на навчання, напрями підготовки, організацію практик і стажувань. Цьогоріч у роботі виставки взяли участь 550 учасників із 25 регіонів України, а також Чехії, Словаччини, Польщі, Болгарії, США, Франції, зокрема: заклади вищої, фахової передвищої та післядипломної освіти, наукові установи, закордонні заклади освіти та міжнародні освітні агенції (84); заклади загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, обласні й міські органи управління освітою (336); заклади професійної (професійно-технічної) освіти, навчально-методичні (науково-методичні) центри та кабінети (96); виробники та постачальники засобів навчання, проектів, сучасних програм і рішень для сфери освіти та науки, асоціації, фонди, видавницт­ва, освітні портали (34). Роботу виставки супроводжувала змістовна тематична програма з актуальних питань інноваційної діяльності закладів освіти, інноваційних можливостей SТЕM-освіти у вимірі модернізації освіти, реалізації завдань концепції «Нова українська школа», застосування інтерактивних технологій та сучасного обладнання в освітньому процесі тощо. Проведено 68 конференцій, презентацій, семінарів, тренінгів, майстер-класів тощо за участю провідних фахівців і науковців МОН України, НАПН України та Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» (ДНУ «ІМЗО»), практичних працівників галузі освіти та представників закордонних навчальних закладів, міжнародних представництв, виробників і постачальників засобів навчання.

Привітання учасникам, організаторам і гостям надіслав голова Верховної Ради України Анд­рій Парубій; у ході урочистої церемонії відкриття заходу виступили заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Іван Кириленко, президент НАПН України, академік Національної академії наук (НАН) України Василь Кремень, директор ДНУ «ІМЗО» Олег Спірін, а також представники компанії «Виставковий Світ» — директор Світлана Рудько та виконавчий директор освітянських заходів Віталій Сокол. Зазвичай церемоніальні промови грішать формальністю, а інколи навіть деякою нудьгуватістю. Однак не цього разу. А двоє ораторів висловили з великої сцени настільки мудрі, визначальні, актуальні для всіх думки, що ввижається доцільним хоча б стисло та фрагментарно, але все ж ретранслювати їх для шановного читача.

СТОСУЄТЬСЯ ВСІХ

Академік Василь Кремень: «… Ми, освітяни, безумовно свідомі того, що нам необхідно змінювати свою діяльність. Оскільки нині докорінно змінюються умови життєдіяльності людини, яку ми готуємо до дорослого професійного життя. Потрібно формувати інноваційну людину, а для цього — привчити учня й студента навчатися упродовж усього життя та використовувати отримані знання у практиці. Електронне суспільство, електронна економіка — експозиція нашої виставки з року в рік свідчить, як все більше і більше місця в навчанні відходить до інформаційних технологій. І це — правильно, тому що ми готуємо людину до життя в інформаційному суспільстві. Інший виклик — проблеми глобалізації, коли не можна бути конкурентним, не знаючи кращого досвіду інших країн. Втім, глобалізація зовсім не перекреслює завдання формувати українського патріо­та, намагатись створити найсприятливіші умови для національного єднання українців. Чому? Тому що поступ глобалізації як зближення націй та народів, економік країн супроводжується загостренням конкуренції між державами та націями. Лише ті з них, які максимально згуртують своїх громадян, усвідомлять свої національні інтереси в будь-яких сферах, — лише такі нації зможуть вибороти кращий рівень життя для своїх громадян. Тому патріотичне виховання, національна пам’ять не лише самоцінні — це шлях до кращого життя людей. А для України це особливо актуально, оскільки маємо агресію на сході країни, маємо намагання дезорієнтувати українське суспільство. І тим більш важливо бути єдиними й цілісними, відчайдушно захищати українську державу, націю, врешті-решт — своїх громадян. Україна може оновитись, модернізуватись, зміцнитись, стати справді сучасною державою — через модернізацію та розвиток освіти та науки…».

Народний депутат України Іван Кириленко: «… Нинішній форум — знаковий. По-перше — ювілейний. По-друге — він проходить у знаковий рік: рік 100-річчя Української академії наук, яку заснував наш великий, легендарний, геніальний земляк Володимир Іванович Вернадський (1863–1945). 80 років тому, саме в ці дні, вийшла його унікальна робота, яка нині широко відома у світі як вчення про ноо­сферу. Цей колосальний гуманістичний філософський труд вміщається в декілька тез. Розумова діяльність людини стає визначальним фактором глобального розвитку. І тут же — роздуми великого мислителя, чи скористається людина во благо тим, що дала їй природа. Підуть той розум та відкриття во благо — чи ні?.. Так він і залишив у кінці своєї книги оцей знак питання і три крапки. І подальші події наступних 80 років засвідчили, що то були пророчі слова: застереження. На превеликий жаль, мілітаризація науки вихолостила те, про що мріяв він, його послідовники та сучасники. Як і ми нині спостерігаємо: увесь глобалізований світ перебуває у напрузі… Інша важлива дата: 100-річчя з дня народження ще одного нашого видатного земляка — Василя Олександровича Сухомлинського (1918–1970). Сьогодні випинається, підкреслюється саме ця сторона розвитку інтелекту — інноваційні технології, інформаційний вибух. А Сухомлинський — це педагогіка в освітньому процесі; це виховна складова, що має не менше значення, ніж навчальна. Підсумовуючи й поєднуючи під єдиний знаменник усі ці події, варто згадати основні види сучасних ринків: в еволюційній послідовності це ринки — 1) сировини, 2) готової продукції, 3) сучасних технологій. Але є й четвертий ринок (про який, здебільшого, мовчать) — найжадібніший, де точиться найзапекліша боротьба, — це ринок боротьби за інтелект. Український народ продовжує продукувати інтелект найвищого ґатунку. І сьогодні нам конче необхідно, щоб цей інтелект залишився в Україні. Без нього ми зупинимось там, на первісних сировинно-продуктових ланках, де потом і кров’ю вихекується кожен той долар і кожен той цент. А опануємо четверту сходинку — де боротьба за інтелект, і він залишиться тут, — за інтелектом будуть і перший ринок, і другий, і третій. І будемо почуватися зовсім по-іншому. Набагато гоноровіше. Будемо не в меню світової політики, — а за столом. І досягти цього зможуть лише ті, хто знаходяться тут. Ті, хто нині виграють конкурси та олімпіади, видають на гора дивовижні винаходи, розробляють фантастичні стартапи, — але гордо відмовляться від обіцянок і не схочуть бути десь та служити комусь. «Мой друг, отчизне посвятим души прекрасные порывы!»…».

СТЕНД НФаУ

Перш ніж змістовно перейди до фабули «золотої» переможної конкурсної роботи НФаУ, необхідно змалювати виставковий стенд університету. Бо він того вартий. Подавач цих рядків, який вже втретє особисто відвідує даний захід, може впевнено та відповідально стверджувати: стенд НФаУ — кращий не лише на цій, але й на попередніх двох виставках «Інноватика в сучасній освіті». Але оскільки девізом видавництва «МОРІОН» слугує слоган «Evidence based information» («Тільки виважена інформація»), — ця теза все одно потребує підтвердження/обґрунтування. «За яким критерієм ви оцінювали?..», — поцікавиться допитливий читач і буде правий. Відповідаємо. За найпростішим та найнаочнішим параметром, а саме — велелюдністю біля стенду. Балюстрадні коридори колишнього Палацу піонерів, у принципі, не вузькі. Натомість, проходячи повз стенд НФаУ, у «пасажиропотоку» відвідувачів був досить обмежений вибір: або ліктями проштовхуватися крізь щільне глядацьке товариство, — або, наче у хроматографі, «відфільтруватися» густим натовпом і… заворожено застигнути перед тим феєричним фармацевтичним дійством, яке, наче факір-алхімік, розгорнув перед глядачами Володимир Грудько, доцент кафедри фармацевтичної хімії НФаУ, кандидат фармацевтичних наук. Розкішно-шевченківські вуса. Яскрава вишиванка. Білосніжний халат. Блискуча ораторська майстерність. Лекторський хист. Вишукана українська. Неповторний артистизм. Ну вже точно, що улюбленець студентства. Наче зачаровані, цей дивовижний бенефіс хімічної науки та фармацевтичної практики дивилися і слухали всі — від мала до велика.

… — Отже щодо флуоресценції Швепса, яку ви зараз спостерігаєте. Певні властивості деяких безалкогольних напоїв пов’язані з тим, що до їх складу входять алкалоїди, зокрема хінін…

— Тобто виходить, що я п’ю світло?.. — здивовано посміхається знаттєлюбний школярик.

— Ні, ти не п’єш світло, — ти п’єш молекули, які реагують на світло. Ти, молодий чоловіче, коли наступного разу зберешся на дискотеку, — купи отаку ж саму пляшечку Швепса. Візьми її із собою і дочекайся моменту, коли вимикають біле світло і вмикають оту ультрафіолетову лампу, що починає блимати та миготіти — так?.. От тут ти візьми й помахай над головою цією пляшечкою: усі одразу побачать найяскравішого хлопця цієї дискотеки! А пов’язано це з тим, що хініну сульфат дає таке явище як флуоресценція — тобто поглинання невидимого світла з виділенням видимого світла.

— А як же цей хінін впливає на організм підлітка? Дуже шкодить?.. — це вже запитання кремезного бородатого дядька, явно стурбованого ризиками для здоров’я свого потомства.

— Ні, особливо не шкодить. Іноді навіть навпаки. Мілілітрів 100 цього напою досить швидко втамовують певні види головного болю, що пов’язано зі спазмолітичною дією того ж таки хініну.

«…Ось тут у мене суспензія вітаміну В2 (рибофлавін), який також дозволяє проводити досліди з флюоресценцією. Беремо три пробірочки і додаємо зовсім потроху цієї суспензії. Тепер розводимо водою — і все це вносимо в ультрафіолетове світло. Що спостерігаємо? Яскрава жовто-зелена флюоресценція».

«…Зараз спробуємо визначити наявність барвника у напої, використовуючи взаємодію з лікарським засобом. Для цього беремо звичайнісінький папаверин (підійде також дібазол або дротаверин — усі вони дають таку саму реакцію). Додаємо у пробірку з безалкогольним напоєм, збовтуємо, трохи чекаємо… Барвник прореагував з лікарським засобом і практично весь перейшов з водного розчину в жир, що підтверджує ось цей червоний осад. А справа в тому, що всі барвники, які використовують у харчовій промисловості, є органічними аніонами: мають заряд «мінус». А взяті нами лікарські засоби — це катіони (позитивно заряджені великі молекули). На їх взаємодії і ґрунтується отриманий нами наочний ефект».

«…А тепер мій найулюбленіший дослід. Він стосується взаємодії лікарських засобів. Зараз я набираю у пробірку лікарський засіб новокаїн. Це місцевий анестетик (викликає місцеве знеболення), — щоправда, якщо взяти й почитати довідник Машковського, то виявиться, що він не такий вже простий: раніше він використовувався для стимулювання серцево-судинної діяльності. А його рідний брат новокаїнамід (що відрізняється лише двома атомами — тут кисень, а там група NH) — взагалі проявляє потужну антиаритмічну дію: тобто, дуже близькі за структурою, а фармакологічна дія від двох атомів різко змінюється. Отже, додаємо у пробірку прохолоджувальний напій, який, судячи з його аж до неприродності насиченого зеленого кольору, вочевидь, містить чимало барвника. Збовтуємо. Трохи чекаємо… У нас молодь як — патріотично налаштована?! Тоді: до підйому державного прапору України — шикуйсь! Струнко!.. Розчин трішечки повільно розділяється — але впевнено. Що бачимо?!.. (Лунають оплески.) Маємо з вами прапор у пробірці: зверху блакитне небо, знизу жовті жнива — «за синєє небо, за жовте колосся боротися треба, щоб краще жилося!». Ну, а висновки з цього які? Перший і найпростіший: ніколи не вживайте разом з ліками отакі насичено фарбовані напої, бо барвники, що в них містяться, можуть прореагувати з лікарськими засобами, а відтак змінити їх фармакологічні властивості та/або біологічну доступність — тим самим небажано послабити чи підсилити фармакотерапевтичний ефект та/або зумовити побічні реакції. Це поверхневий висновок. Другий — глибший, внутрішній. Серед лікарських засобів також є як аніони, так і катіони. І вони точно так само можуть прореагувати в організмі й тим нанести замість користі шкоду. Тож при лікуванні необхідно ретельно враховувати можливість взаємодії між лікарськими засобами, а для цього — завжди уважно ознайомлюватися з інструкцією до препарату, яка обов’язково містить відповідний розділ!».

Звісно ж, фахівці НФаУ ніяк не могли оминути увагою й тверді лікарські форми. Тож Марина Халавко, асистент кафедр заводської технології ліків та товарознавства НФаУ, кандидат фармацевтичних наук, проводила не менш захоплюючий майстер-клас щодо процесу виготовлення таблеток та пігулок, — а наш знайомий хлопчисько уважно та завзято осягав ази цього мистецтва (див. фото): не інакше, майбутній провізор.

ЯКІСТЬ ОСВІТІ — ЗОЛОТО ФАРМАЦІЇ

«У нашого колективу колосальні напрацювання. Накопичений нами досвід та надбання слугують підґрунтям для стратегічних перспектив системного покращання якості фармацевтичної освіти. Сила традицій — перед викликами майбутнього!», — так розпочала свою доповідь на тему «Сертифікація ISO як умова створення системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти: кейс Національного фармацевтичного університету» Ольга Назарко, начальник відділу управління якістю (ВУЯ) НФаУ, кандидат соціологічних наук. Точніше, навіть не доповідь, а повноцінний майстер-клас, проведений разом із Ольгою Овакімян, провідним соціологом ВУЯ НФаУ, кандидатом соціологічних наук. Під час майстер-класу розглядалися ґрунтовні питання:

  • сертифікація ISO 9001:2015 у закладах вищої освіти;
  • змістовна процесна модель системи;
  • ризик-орієнтовані підходи;
  • моніторинг результативності процесів;
  • документація та планування діяльності;
  • внутрішні та цільові аудити;
  • навчання персоналу;
  • соціологічні та маркетингові практики;
  • авторська методологія рейтингування;
  • Школа супервайзера системи управління якістю.

З 2015 р. у НФаУ запроваджено сертифіковану систему управління якістю (СУЯ НФаУ) — вона функціональна, динамічна, відкоригована: двічі пройшла підтвердження наглядовими аудитами (2016, 2017 р.) та ресертифікаційним аудитом (2018 р.) на відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 9001: 2015. Також в університеті створену окрему структуру з функцією управління якістю — ВУЯ, основні завдання якого спрямовані на координацію роботи між структурними підрозділами з питань функціонування процесів НФаУ (управлінських, основних і процесів забезпечення). До функцій ВУЯ входить координація документообігу, організація внутрішніх аудитів, моніторингу результативності процесів СУЯ тощо. Паралельно із цим здійснюється повний, постійний, прозорий та об’єктивний моніторинг якості освіти. Контроль якості зосереджено не тільки на навчальному процесі, кадрах, науково-методичному забезпеченні, матеріальній базі, а й на рівні знань студентів через визначення їх компетентності й спроможності задовольняти вимоги ринку праці. У рамках функціонування СУЯ розроб­лено каскадну систему планування, яка передбачає поступову деталізацію планів — від МІСІЇ й ПОЛІТИКИ НФаУ — до планів окремих виконавців (на рис. 1 представлено схематичну структуру цієї системи).

Рис. 1. Структура каскадної системи планування діяльності НФаУ

Політика НФаУ у сфері якості освітніх послуг слугує основою для визначення ЦІЛЕЙ З ЯКОСТІ: для реалізації кожного положення ПОЛІТИКИ формулюються окремі цілі, які, у свою чергу, перетворюються на цілі й завдання для кожного підрозділу і навіть кінцевого виконавця. Комісією з впровадження СУЯ розроблено «Настанову з управління університетом», у якій наведено ключові дані про систему та опис взаємодії всіх процесів СУЯ з посиланнями на документи, де викладено алгоритми виконання цих процесів. Крім того, були внесені зміни в чинні посадові інструкції персоналу НФаУ з урахуванням впроваджуваної СУЯ (зокрема, введено позиції щодо знань працівниками основних вимог стандартів ISO серії 9000, а також вимог внутрішніх документів, що регламентують процеси СУЯ). СУЯ НФаУ функціонує у відповідності до «Настанови з управління університетом», розробленої процесної моделі, дерева процесів та оновленої структури. Університет здійснює контроль за дотриманням вимог Стандарту ДСТУ ISO 9001: 2015. Згідно із цим розроб­лено положення, правила, процедури та інструкції. Внутрішні нормативні документи СУЯ НФаУ відповідають «Настанові з управління університетом» згідно з міжнародними стандартами ISO 9001: 2015. Відповідно до цього в університеті розроблено 5 видів документів (рис. 2).

Рис. 2. Види документів НФаУ та їх кількість (станом на 01.09.2018 р.)

Усі ці документи знаходяться в єдиному реєстрі НФаУ, що ведеться у ВУЯ. Кожен процес розподіляється на підпроцеси. Дерево процесів може бути зображено у вигляді «карти процесів». Усі внутрішні документи СУЯ структуровані та зберігаються на Google-диску згідно з деревом процесів. Усі документи підлягають єдиній системі кодування документації в межах СУЯ. Для посилення комунікацій між структурними підрозділами удосконалено систему щомісячного планування основних загальноуніверситетських заходів. Відділ управління якістю забезпечує формування плану загальноуніверситетських заходів на кожен місяць згідно з планувальником Google «Календаря» НФаУ. Першого числа кожного місяця план загальноуніверситетських заходів затверджується ректором та розсилається на всі кафедри та структурні підрозділи НФаУ. Система документообігу СУЯ та планування роботи НФаУ є оптимальною, відповідає вимогам та динамічно оновлюється, планування здійснюється з урахуванням циклограми діяльності НФаУ. Одним з важливих напрямків розвитку, пов’язаних з функціонуванням СУЯ, є поширення інформаційних технологій на життя університету. Так, було практично повністю перероблено сайт НФаУ, де, крім іншого, створено сторінку «Система управління якістю Університету». У практику діяльності всіх підрозділів запроваджено «хмарні технології»: вся нормативна документація СУЯ розміщена на хмарному сховищі Google, до якого є доступ у відповідних співробітників університету. Це дозволяє забезпечити поінформованість колективу та уникнути використання застарілих версій документів.

Важливий системний інструмент відстеження якості — внутрішні та зовнішні аудити різного рівня та спрямування, які проводяться у НФаУ регулярно. Для систематичної діагностики СУЯ щорічно розробляється програма та проводяться відповідні організаційні заходи. Метою проведення внутрішніх аудитів стало визначення відповідності функціонування процесу/підрозділу університету встановленим зовнішнім нормативам та внутрішнім вимогам, визначення потенціалу для поліпшення діяльності, виявлення зон діяльності, які потребують коригувальних дій, та подальшого визначення напрямів удосконалення роботи. Організацію та якість проведення внутрішніх аудитів забезпечено професійною командою сертифікованих аудиторів університету та експертів відділу управління якістю. Одним з інноваційних напрямів розвит­ку системи внутрішнього забезпечення якості НФаУ стали цільові аудити. У 2017/2018 навчальному році вперше проведено цільові аудити з навчально-методичної роботи, якими було охоп­лено усі 44 кафедри університету, перевірено 727 навчально-методичних комплексів дисциплін. Цільовий внутрішній аудит навчально-методичної роботи покликаний забезпечити єдиний системний підхід до планування та організації освітнього процесу на кафедрах університету, допомогти науково-педагогічним працівникам у створенні якісного методичного забезпечення освітнього процесу за всіма рівнями вищої освіти та формами навчання й спеціальностями (освітньо-професійними програмами). СУЯ передбачає проведення щорічних планових наглядових аудитів. Чергові аудити у НФаУ здійснено у 2016 та 2017 р. А у 2018 р. представники органу сертифікації ТОВ «Міжгалузевий центр якості «Прирост» провели у НФаУ ресертифікаційний/перехідний аудит на відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 9001: 2015, за результатами якого було прийнято позитивне рішення — рекомендувати видати сертифікат відповідності СУЯ НФаУ вимогам міжнародного стандарту ISO 9001: 2015 «Система управління якістю. Вимоги» у сфері діяльності: надання освітніх послуг (сертифікат № 170044 QM15, термін дії з 15.05.2018 р. до 14.05.2021 р.).

Як повідомила доцент О. Назарко, для формування компетентностей з питань управління якістю та посилення комунікацій між структурними підрозділами у 2017/2018 навчальному році вперше започаткована «Школа супервайзера СУЯ (для осіб, відповідальних за підтримку функціо­нування системи управління якістю НФаУ)», у 2018/2019 р. — для завідувачів кафедр НФаУ. Поряд з тим в університеті проводяться щомісячні наради з якості кваліфікації керівників структурних підрозділів (керівників процесів) під керуванням першого проректора, представника керівництва з якості за участю відділу управління якістю та групи внутрішніх аудиторів СУЯ НФаУ. Також у межах розвитку системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти заплановано нову форму навчання керівників процесів під час планових нарад-семінарів з питань актуалізації знань, обізнаності про особливості СУЯ вищої освіти та доступності інформації.

У НФаУ значна увага приділяється моніторингу показників результативності процесів системи управління якістю на основі ризик-орієнтованих підходів. Збір інформації щодо показників ефективності процесів здійснюється за допомогою проведення маркетингових та соціологічних дослід­жень. Для забезпечення стабільного досягнення поставлених цілей і якнайповнішого задоволення потреб та очікувань замовників й інших зацікавлених сторін в університеті застосовуються соціологічні практики. Так, протягом 2017/2018 навчального року з метою прийняття управлінських рішень та коригувальних дій ВУЯ організував та провів 22 соціологічні дослідження, спрямовані на визначення результативності процесів СУЯ. Поряд із цим НФаУ забезпечив проведення 6 позапланових досліджень всеукраїнського рівня. Такі форми роботи сприяють швидкому реагуванню на виклики часу, інноваційні виклики освітнього середовища. Відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 9001: 2015, рекомендацій Європейської агенції із забезпечення якості вищої освіти та на підставі Закону України «Про вищу освіту» університет повинен впровадити механізм систематичного оцінювання всіх процесів СУЯ. Рейтингування — один з інструментів діагностики функціонування СУЯ та дієвий механізм мотивації персоналу. Рейтингове оцінювання діяльності кафедр та науково-педагогічних працівників проводиться у НФаУ третій рік поспіль, починаючи з 2016 р. У 2017 р. розроблено авторську методологію рейтингування НФаУ, яка враховує специфіку діяльності університету. До розробки рейтингової методології були залучені завідувачі кафедр, ВУЯ, керівники структурних підрозділів, а сама модель обговорена на засіданнях колегіальних органів НФаУ та відпрацьована у груповій роботі під час проведення «Школи супервайзера СУЯ». Аналіз матеріалів рейтингового оцінювання діяльності кафедр та роботи науково-педагогічних працівників НФаУ дозволяє визначити переможців серед кафедр НФаУ та науково-педагогічних працівників, нагородити їх дипломами та надати заохочувальні надбавки, що виплачуються протягом поточного року.

Зазначалося, що серед заходів із переходу на вимоги міжнародного стандарту ISO 9001: 2015 знач­не місце посідають розробка стандартної операційної процедури «Визначення ризиків в межах СУЯ НФаУ за методикою FME(C)A» та використання SWOT-аналізу для формування банку даних ризиків процесів НФаУ. Поряд з тим в університеті значна увага приділяється забезпеченню та підтримці інфраструктури, необхідної для функціонування локальних процесів і для досягнення якості освітньої послуги. Організація визначає, забезпечує та підтримує відповідне середовище для досягнення та реалізації політики НФаУ, мети, місії, візії та власних стратегічних напрямків розвитку. Складовими внутрішнього локального середовища в університеті є соціальні, психологічні та інші чинники, які мають як безпосередній, так і опосередкований вплив на якість професійної підготовки здобувачів вищої освіти у фармацевтичній галузі. Отже, керівництво НФаУ забезпечує наявність ресурсів для підтримання діє­здатної системи управління якістю, яка відповідає стандартам і рекомендаціям Європейського простору вищої освіти (ESG) та відіграє провідну роль у мінімізації ризиків задля забезпечення якісної фармацевтичної освіти.

Пилип Снєгірьов,
фото автора

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*