Що необхідно для надання якісних медичних послуг — НСЗУ

13 Листопада 2019 4:28 Поділитися

Національна служба здоров’я України (НСЗУ) на своїй сторінці у Facebook інформує про те, що щосуботи на сторінці даної соціальної мережі обговорюватимуться різні аспекти якісного надання медичних послуг, а саме про:

  • принципи та цінності пацієнтоорієнтованого підходу в сімейній медицині,
  • те, що здоров’я пацієнта є спільною роботою і лікаря, і власне пацієнта,
  • соціальну відповідальність та вакцинацію,
  • знеболення,
  • ведення пацієнтів із серйозними інфекційними захворюванням та багато іншого.

У 2018 р. з початком трансформації охорони здоров’я України втілення найкращих практик поліпшення якості, доступу та ефективності медичних послуг стало пріоритетом.

Але все ж зміна моделі фінансування з утримання на модель «гроші йдуть за пацієнтом» не забезпечила 100% якість надання медичної допомоги.

Відповідно до визначення Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) якість медичних послуг є мірою того, як послуги охорони здоров’я, що надаються окремим особам та громадам, поліпшують бажані результати в здоров’ї людей. Щоб цього досягти, охорона здоров’я повинна бути:

1. Безпечною (safe). Надання медичної допомоги, яка мінімізує ризики завдати шкоду пацієнтам, у тому числі пошкоджень, яким можна запобігти, а також зменшує можливість медичних помилок.

2. Результативною (effective). Досягнення найкращих результатів через надання послуг на основі наукових знань та принципів доказової медицини.

3. Своєчасною (timely). Скорочувати час очікування та затримки як для тих, хто надає, так і для тих, хто отримує медичну допомогу.

4. Економічно ефективною. Надавати медичну допомогу таким чином, щоб максимізувати використання ресурсів та уникнути марних витрат.

5. Забезпечувати рівність (equitable). Надання медичної допомоги, яка не відрізняється за якістю відповідно до особистих характеристик: стать, раса, національність, місце проживання або соціально-економічний статус.

6. Людиноцентричною (people-centred). Надання медичних послуг з урахуванням індивідуальних цінностей, вподобань і очікувань пацієнтів та культури їх громади.

В Україні наразі відсутній сучасний єдиний підхід щодо якості надання медичної допомоги. Діють лише певні інструкції дій медичних працівників, а також клінічні настанови, стандарти та уніфіковані клінічні протоколи медичної допомоги.

Також дозволено використовувати міжнародні протоколи. Це важливі інструменти, але вони є тільки окремими елементами системи управління якістю, яку потрібно створити в кожному медичному закладі. Для цього керівникам закладів необхідно навчатися питанням управління якістю та сприяти навчанню колективу лікарні.

За матеріалами facebook.com/nszu.ukr
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті